עולמם של הפלשתים. צילום: גיא יחיאלי
עולמם של הפלשתים. צילום: גיא יחיאלי

שבת ישראלית: מוזיאון הפלישתים באשדוד מזמין אתכם לצפות בתערוכות, וזה בחינם

מוזיאון הפלישתים באשדוד מזמין אתכם לבקר במוזיאון ולהתרשם מתערוכות המוצגות בו בימים אלו - במסגרת המיזם שבת ישראלית, במהלכו המוזיאון פתוח למבקרים ללא תשלום ובהרשמה מראש, בימי שישי בין השעות 10:00-14:00 ובשבתות בין השעות 10:00-16:00. מותאם גם לשומרי שבת

פורסם בתאריך: 5.7.23 07:22

     

מיזם 'שבת ישראלית' באשדוד פותח את דלתות מוזיאון הפלישתים באשדוד לציבור ללא תשלום, והמבקרים יוכלו להיחשף ליצירות מתערוכות שונות המוצגות בו במקביל.

 

התערוכה kadim שהוצגה בשבוע העיצוב בהולנד – בסימן של אקולוגיה וארכאולוגיה של העתיד מוצגת במוזיאון, ויחד עם הסיור תוכלו לפגוש את האמנים המתארחת במוזיאון בימים אלו.

kadim. צילום: סטודיו fe

kadim. צילום: סטודיו fe

התערוכה מציגה קולקציה של כדים שעוצבו מחדש כארכיאולוגיה מודרנית: כוס הקפה טו-גו, כד המים הצונן, קערת הפירות, צנצנת העוגיות, השייקר ופריט סיני אחד לפחות. אסופה של מכלים המשמשים אותנו בחיי היום יום שלנו. מה הם אומרים עלינו? על הקצב או על האקלים של חיינו? מה יאמרו הכלים הללו – כשיהפכו להיות פריט ארכיאולוגי – על תנועת חיינו היום?

התערוכה KADIM – יום שבת 8/7. בתכנית: 10:30 – מפגש קפה. 11:00 – סיור בתערוכה ומפגש עם האמנית. הכניסה חופשית והסיור מותאם גם לשומרי שבת. לחצו להרשמה מראש.

אוכל נע. צילום: דן פרץ

אוכל נע. צילום: דן פרץ

גם תערוכת הקבע "עולמם של הפלישתים" מוצגת במוזיאון, המספרת את סיפורה של התרבות הפלשתית המוכרת לנו מסיפורי התנ"ך, ותערוכת "אוכל נע", תערוכה חדשה אותה אוצרת נגה אליאש-זלמנוביץ', שנפתחה במאי ותוצג במשך שנה. העבודות המציגות בתערוכה "אוכל נע", בה משתתפים ומשתתפות 22 יוצרים ויוצרות, הינן פירות תהליך שיתופי במסגרתו נפגשו היוצרים עם ארכיאולוגיים וחוקרות, העמיקו בממצאים ובטכניקות ומחשבות על תרבות האוכל במרחב המקומי על ציר הזמן. התערוכה נעה על ציר זמן בין עבר והווה במחשבות על עתיד. היא משרטטת מסלולי הגירה מעבר לים ובוחנת תרבות מקומית-מרחבית. בדומה לפעולת ארכיאולוגים-קולינריים, העבודות בתערוכה זו מלמדות על עשייה של יוצרים-חוקרים המשתמשים בכלי ניסוי ומחקר, ספקולציה ודמיון.

מוזיאון לתרבות הפלישתים, השייטים 16, אשדוד. הביקורים מותאמים גם לשומרי שבת. שעות הפעילות בסופי השבוע הורחבו – בימי שישי בין השעות 10:00 -14:00 ובשבתות בין השעות 10:00-16:00. למידע: 08-6224799.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר