כסף. צילום אילוסטרציה: freepik.com
כסף. צילום אילוסטרציה: freepik.com

עוקץ של מיליון ש"ח: אישום נגד תושב אשדוד בעלים של צ'יינג'

העבריין ואיש העסקים לשעבר, ניסים דז'לדטי פיתה מתלונן להשקיע כספים רבים בחברה בבעלותו, אך אלה שימשו לצורכיו הפרטיים, בין היתר לתשלום פיקדון שהתחייב לשלם במסגרת הליך פלילי בו הורשע. יחד איתו נאשם תושב אשדוד ובעלים של צ'יינג' שזייף עמו מסמכים וסייע לו בעוקץ הזה

פורסם בתאריך: 28.6.23 22:14

     

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לאחרונה לבית משפט מחוזי תל אביב, כתב אישום נגד ניסים דז'לדטי (64) מהרצליה, ישראל מגד (48) מאשדוד וחברת "י.פ.א תנאים" שבבעלותו של מגד, אשר הפעילה צ'יינג' באשדוד, בין היתר בעבירות מרמה, זיוף ועבירות כלכליות.

מכתב האישום שהגיש עו"ד נעם עוזיאל עולה כי במהלך התקופה בה ריצה דז'לדטי עונש מאסר, נהג לספר למתלונן, אסיר תושב נתיבות, אותו הכיר בבית הסוהר, על נפלאותיו בשוק ההון במטרה לפתות אותו להשקיע כסף, על מנת להונות אותו (בין היתר לצורך תשלום מיסים ופיקדון אותם התחייב דז'לדטי לשלם במסגרת ההליך המשפטי בו הורשע).

 

עוד טרם שחרורם מהכלא, בין חודש מאי לספטמבר ,2020 סיפר דז'לדטי למתלונן סיפור ולפיו עומד הוא לרכוש שליטה, באמצעות בית המשפט, בחברה בורסאית, אשר יש לה פטנט בענף הסיליקון, ואז להנפיק אותה, או סיפור דומה. הוא הציע  לו להשקיע סכום בסך 1,000,000 ש"ח, תמורתו יהיה זכאי להירשם כבעלים של 2.5% מהון המניות בחברה אשר תרכוש 20% מהחברה הציבורית וכי שווי החברה ביום ההשקעה נקבע לסך 40,000,000 ש"ח, מה שיהפוך אותו לאדם עשיר.

כסף. צילום אילוסטרציה: freepik.com

כסף. צילום אילוסטרציה: freepik.com

יום אחד הוא סיפר למתלונן כי התקבל אישור בית המשפט לרכישת השלד הבורסאי ולביצוע העסקה תמורת 8,000,000 ש"ח ולכן על בעלי השליטה להעביר את חלקם, כאשר חלקו של המתלונן הוא 250,000 ש"ח אותם עליו המתלונן להעביר בתוך 90 יום, לטובת בית המשפט, אל חשבון של עורך דין נאמן, עוה"ד יעקב בורובסקי.

דז'לדטי סיפר למתלונן כי עוה"ד בורובסקי הוא עורך דין הקשור לעסקת השלד הבורסאי הנ"ל, להעברת הכסף לבית המשפט, לשם רכישת השלד הבורסאי. המתלונן התרשם מאוד מהעבודה שהנאמן אליו יועבר הכסף הוא מי שהיה ניצב במשטרה ובכיר במשרד מבקר המדינה והוא התפתה לעסקה גם בשל כך. חשוב לציין כי עו"ד בורובסקי לא ידע דבר על המעשים של הלקוח שלו ועל מקור הכספים שהתקבלו בחשבון הנאמנות.

דז'לדטי אף האיץ במתלונן למכור בית בנתיבות על מנת שיוכל להפקיד את כל הסכום בסך 1,000,000 ש"ח בקרוב ובתוך 90 יום, את המקדמה בסך 250,000 ש"ח. המתלונן השתחרר ממאסרו ביום 6.9.20 והעמיד לאלתר את הבית למכירה. המתלונן מצא קונה וקיבל ממנו מקדמה בסך 250,000 ש"ח. כחודש וחצי לאחר מכן כבר העביר את הכסף לחשבון הנאמנות.

שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

את יתרת ההשקעה בסך 750,000 ש"ח ביקש דז'לדטי מהמתלונן להעביר לחשבון חברה אותה הציג כחברה בבעלותו. זאת למרות שמדובר היה בחברת "י.פ.א תנאים בע"מ", אשר הפעילה צ'יינג' באשדוד והייתה בבעלות מגד. לאחר קבלת הכסף ולצורך העברתו לדז'לדטי זייפו דז'לדטי ומגד, מסמכים הנחזים להיות בחתימת המתלונן. מגד המיר את הכסף לפרנק שוויצרי ומסר אותו במזומן לדז'לדטי ובכך ביצע מעשה של הלבנת הון.

לנאשמים יוחסו עבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, בנסיבות מחמירות ; שימוש במסמך מזויף ; רישום כוזב במסמכי תאגיד; פעולה ברכוש אסור במטרה להסתיר ; פעולה ברכוש במטרה שלא יהיה דיווח. לדז'לדטי יוחסו גם עבירות של גניבה בידי מורשה; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ; מרמה, ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס.

בנוסף הוגשה בקשה לחלט מרכוש הנאשמים רכוש בהיקף של 850,000 ש"ח בגין עבירות הלבנת ההון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר