מיזם נשים סורגות. צילום: יחצ
מיזם נשים סורגות. צילום: יחצ

מתנדבים ונהנים: היוזמות הקהילתיות באשדוד הוצגו בכנס מחוזי בדרום

המיזמים הקהילתיים של העיר אשדוד הוצגו השבוע בכנס מחוזי של תכנית 'באים בטוב'. בין היוזמות שהוצגו היו הנגריה הקהילתית, הגינה הקהילתית, ותכנית נשים סורגות בקהילה. כל היוזמות מעודדות אזרחים ותיקים להתנדב ולהשתתף בפעילויות תורמות ביצירת קשרים חברתיים

פורסם בתאריך: 28.6.23 13:50

     

המיזמים הקהילתיים של אשדוד הוצגו השבוע בכנס מחוזי של תכנית 'באים לטוב' שהתקיים בעיר ירוחם.

תכנית 'באים לטוב' הינה תכנית של המשרד לשוויון חברתי, המופעלת באמצעות החברה למתנ"סים. במסגרת התכנית מוזמנים אזרחים ותיקים לבחור בפעילות התנדבותית משמעותית המחזקת את השתתפותם בחיים הכלכליים, החברתיים, הקהילתיים והתרבותיים בחברה. זו השתתפות שתורמת להגשמה עצמית, התפתחות, בריאות ורווחה.

נגריה קהילתית במרכז 'דקל'. צילום: לירון מולדובן לאודרי

נגריה קהילתית במרכז 'דקל'. צילום: לירון מולדובן לאודרי

המרכזים הקהילתיים באשדוד הציגו כאמור את המיזמים הקהילתיים שלהם, שמשכו עניין רב. עמירם סביון מנהל מרכז קהילתי 'דקל', הציג את מיזם "הנגרייה הקהילתית", הזוכה להצלחה רבה בקרב משתתפיו בקהילה. הנגרייה הקהילתית שמה לעצמה למטרה ליצור מרחב עבודה מקצועי למלאכות העץ מתוך האמונה כי פיתוח מיומנויות עבודה בעץ בקרב הקהילה יכול להשפיע ולשפר את איכות החיים החל מרכישת ביטחון העצמי, מיומנות של תיקון ובניית דברים לבית באופן עצמאי ועד מענה לצורך בעבודה פיזית וחומרית בעולם דיגיטלי.

בין התוצרים של המיזם: ספסלי חברות לביה"ס ברחבי העיר אשדוד על ידי פעילויות משותפות של גמלאים ונוער, סדנאות ופעילויות יצירה על לוחות עץ לנוער בסיכון בסיוע של גמלאים, ואחת לשבוע סדנאות פתוחות לגמלאים ופעילות בין דורית משותפת של סבים ונכדים.


מרכז קהילתי 'עוזיאל', שאותו מנהלת עינב לוגסי והפועל ברובע א' הציג בכנס את המיזם "הגינה הקהילתית", שנוצרה על מנת לתת מענה ולאפשר פתרונות תעסוקה עם משמעות בשעות הפנאי לאוכלוסייה הבוגרת שברובע א', וליצור חיבור בין דורי, חיבור לערכים סביבתיים וקיימות.

הצורך עלה מגמלאי המרכז הקהילתי אשר פוקדים אותו יום יום, חלקם תושבי הרובע אשר חפשו מרחב בו יוכלו ליהנות גם מפעילויות זמן ופנאי מעשירות, להפיג את בדידות האזרחים הוותיקים וגם לשפר את חזות המרכז הקהילתי, ליצור תחושת שייכות, ולתת ביטוי לכישורים וליכולות באמצעות מפגשים חברתיים. הגינה נמצאת בתהליכי הקמה הכוללים: עבודות גינון, סדנאות לימוד בתחום ואירועים חברתיים. היא מאפשרת יצירה משותפת בין מועדון הוותיקים – גמלאים תושבי הרובע במרכז הקהילתי, לבין קבוצת תמיכה של משתמשים אנונימיים הקיימת ברובע, וגם מדריכי צעירים בתנועות הנוער.

גינה קהילתית. צילום: יחצ

גינה קהילתית. צילום: יחצ

 

גם אילנה עופרי, רכזת קהילה במרכז קהילתי 'ספרא' בניהולו של רפי מיכאלי, הציגו בכנס הדרומי את המיזם "נשים סורגות בקהילה", שמטרתו – הקמת קבוצת שייכות של נשים וותיקות ברובע, העשרת זמן הפנאי, הפגת הבדידות, עידוד ההתנדבות, העצמה נשית, חיזוק הלכידות החברתית-קהילתית, מתן ביטוי לכישורים וליכולות של המשתתפות, יצירת קשרים בין דוריים והעמקה והכרות עם עבודות המלאכה של פעם.

תוצריו המעשיים של המיזם: גיבוש יוצא דופן של נשים עולות מחבר העמים, צרפת ותושבות וותיקות, התנדבות במהלך השנה במחלקת הילדים של בית החולים 'אסותא', עבורם נסרגו כובעים, גרביים ושמיכות למחלקת הפגים בבית החולים, ובנוסף נערכה פעילות סריגת צעיפים לחורף. בחג השבועות אף נערכה במרכז הקהילתי תערוכת סלסלאות לחג.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר