סטלה ויינשטיין

סטלה ויינשטיין: "אלי נכט הוא ממלכתי. היום הוא לא יפרסם סרטון בחירות כמו לפני חמש שנים"

את הקאנטרי צריך לפתוח בשבת בצורה כשרה, לסרי ראש עיר טוב שאיבד את הפוקוס הנכון, אני לא נפרדתי מהסיעה של כצנלסון אלא היא נפרדה מהעקרונות שלה, אלי נכט הוא צעיר ומלא הישגיות, הפסדנו את בנט כראש מממשלה. חברת המועצה סטלה ויינשטיין שתנהל את הקמפיין של המועמד אלי נכט, מדברת על הכל

פורסם בתאריך: 30.6.23 11:46

     

חברת מועצת העיר אשדוד, סטלה ויינשטיין, הספיקה לא מעט: היא רואת חשבון, בעלת רשת של חדרי כושר "לזוז" והובילה מאבקים ציבוריים לפתיחתם בתקופת הקורונה. היא כיהנה כמנכ"לית מפלגת השלטון דאז "ימינה" וכמעט נכנסה לכנסת, בהמשך התמודדה בראש רשימה לכנסת וכעת מסיימת כהונה בת 5 שנים כחברת מועצה. כל זה כשהיא בת 36 בלבד.

הציבור שנחשף אליה באין ספור ראיונות בתקשורת בתקופת ממשלת השינוי, והכיר את פועלה היה סבור כי החיידק הפוליטי מוטמע חזק מאוד בגופה וכי בכל תסריט כזה או אחר, היא תישאר על "הגלגל" הפוליטי.

לכן הייתה הפתעה לא קטנה השבוע, כאשר היא כינסה מסיבת עיתונאים עם סגן רה"ע עו"ד אלי נכט, המועמד לראשות העירייה ולא הכריזה בה כי היא מצטרפת לרשימה שלו, אלא הכריזה כי היא תנהל לו את הקמפיין.

מה שאומר שבקדנציה הבאה לא נראה אותה סביב שולחן המועצה, "אני מניחה שאמשיך להיות משמעותית מאוד בעתידה של אשדוד, גם בהמשך", היא אומרת.

בתור מנכ"לית העירייה?
היא שותקת כמה שניות ואז עונה: "התפקיד זה לא מה שמעניין אותי. אני באמת ובתמים שלא התפקיד עושה את האדם, אלא האדם עושה אתה תפקיד. אני הולכת להיות משמעותית בעתיד אשדוד. אני יותר אדם של מעשים וביצועים מאדם של מילים. כמנהלת קמפיין ויועצת אסטרטגית אני אהיה יותר משמעותית מחברת רשימה בעתיד אשדוד".

סטלה ויינשטיין, אמש בישיבה. צילום: עיריית אשדוד

ויינשטיין בשולחן המועצה. צילום: עיריית אשדוד

אבל זה רק בהנחה שהוא ינצח. אם לא את תאבדי גם את המקום סביב שולחן המועצה.
"אני לא הולכת על אם הוא לא ייבחר. צריך לעבוד חזק והוא ייבחר. אני גדלתי בחינוך סובייטי אין אם לא".

את אומרת שאלה שמאחורי הקלעים משפיעים יותר?
"בעבודה שלי כמנכ"לית ימינה, מאוד מהר הבנתי שאם אני רוצה לקדם פרויקטים אני צריכה לדבר לא עם השר ולא עם המנכ"ל, אלא עם הסמנכ"ל. השינויים קורים שם יותר מהר. הם אנשי המקצוע".

אריה מימון קובע. צילום: פבל

זה אומר שהיית מעדיפה להיות בעירייה ולא במועצה?
"כן. אריה מימון קובע מה יהיה פה בעיר מבחינה חינוכית. לא חברי המועצה".

"אלי שונה מהתדמית הציבורית שלו"

במסיבת העיתונאים המשותפת שהתקיימה השבוע, אמר נכט על ויינשטיין: "אני שמח שלצידי בשולחן הזה היום יושבת אישה, בחורה צעירה שהוכיחה שהיא ללא ספק בחורה חזקה ואמיצה ולא רק במעשה שלה היום, אלא בחייה הקצרים יחסית היא הצליחה להמריא אל על למחוזות משמעותיים מאוד גם בחברה הישראלית, להגיע לעמדות של מקבלי ההחלטות ובאמת להשפיע על חיי כולנו, מתוך מפלגת השלטון".

ויינשטיין אמרה עליו: "ראיתי אדם שמגיע יום יום לעבוד קשה ואני מעריכה אנשים שרואים את החיים דרך עבודה קשה. איננו רואים עין בעין את החינוך במקום הראשון בסדרי העדיפויות".

מה גרם לך להתחבר לאלי?
"מדובר באיש צעיר, עם רמת הישגיות מטורפת שגם לא מתנצל על ההישגיות שלו ואני מאוד מתחברת לסגנון הזה. יש לו שאיפה למצוינות ברמות שלעתים רחוקות פוגשים וזה משהו שאני מאוד מאוד מתחברת אליו. אני לא אוהבת בינוניות ואני רוצה להצעיד את אשדוד למצוינות. יש תחושה היום בעיר כאילו טוב לנו בבינוניות ואני רוצה להביא אותנו למצוינות לחמישיה הראשונה של ישראל, גם בדיור בר השגה גם בחינוך ובכל תחום".

ויינשטיין ונכט בהכרזה השבוע

ויינשטיין ונכט בהכרזה השבוע

אם מסתכלים על מוסדות החינוך שבפיקוח של העירייה, אשדוד נמצאת במקום מאוד גבוה באחוז הזכאים לבגרות.
"זאת הסתכלות בינונית לראות רק את אחוז הזכאים. אני יודעת שזה חשוב ליחיאל ואני יודעת שהוא עשה מאמצים וההסתכלות של מינהל החינוך היא רק בגרות וזה הבינוניות. אין מצוינות אין חינוך למצוינות ואין חינוך מעצים לספורט, תרבות ופנאי חוגי העשרה בתוך בתי הספר. יכול להיות ילד שהוא בינוני בבגרויות אבל הוא עילוי בשחמט, אז צריך להשקיע בו בזה. צריך בתי ספר לאמנויות, למדעים, למחשבים למקצועות ההיטק, בתי ספר כאלה על אזוריים עם שאיפה למצוינות. למה לא מגיע לילדים שלנו חינוך מצוינות? למה אין לנו אוניברסיטה שתחתיה ייפתחו בתי ספר שהם קשורים לאוניברסיטה ומגיל יסודי התלמיד משוייך לאוניברסיטה עם תוכניות לימודיות מתאימות. זה קיים בערים אחרות שמתקדמות מאשדוד בפער רב. קח ילד שלומד תכנות והיה משוייך לאוניברסיטת תל אביב ובגיל 18 מגיע לצבא לעומת בן 18 מאשדוד שצריך ללמוד מאפס".

אלי יכול לעשות את זה?
"אני עשיתי עם אלי פרויקטים שונים בתחום התעסוקה העסקים וההייטק, ליוויתי אותו כחברת מועצה מאחורי הקלעים וגיליתי אדם של עשייה, הרבה יותר מהתדמית הציבורית שלו. אחד שיורד לרזולוציות ולא מפחד לדרוש את הטוב ביותר. זה אדם שהוא צעיר מצד אחד ומבין את האתגרים של הורים לילדים ובעלי עסקים ומצד השני יש לו את הניסיון להוביל את העיר לדבר הזה".

דוגמה.
"הוא הקים את מרכז החדשנות, תחת הרשות לעסקים אצלנו. ראיתי לאיזה דקויות הוא נכנס. הרי העירייה יצאה למכרז, הוא ממש נכנס לפרטים ודרש דברים, לא סתם סימן וי, איזה שירותים יהיו שם ואיזה אקו סיסטם יהיה שם. אני בדרך כלל מגיעה עם חומר מוכן וצריכה להאכיל בכפית נבחרי ציבור אחרים, אצלו לא הייתי צריכה הוא כבר בא מוכן עם הכל".

"צריך לפתוח את הקאנטרי בשבת בצורה כשרה"

לפני 5 שנים לקראת הבחירות המקומיות פרסם אלי נכט סרטון שנועד לעודד את הציבור החילוני לצאת להצביע ובו נראים זוג שלא יצאו להצביע מתעוררים בוקר ורואים בביתם חרדי שחי על חשבונם. הסרטון עורר סערה גדולה באשדוד ובקרב הציבור החרדי בארץ.

בתור מנהלת הקמפיין שלו, היית מאשרת סרטון בחירות כמו שהוא עשה בבחירות הקודמות?
"לא", היא עונה וצוחקת.

הסרטון שעורר סערה:

למה צחקת?
"כי אני חושבת שאחרי 5 שנים גם אלי השתנה וגם אלי לא יעשה סרטון כזה. אנחנו מסתכלים על דמות הרבה יותר ממלכתית, דמות ראויה לציבור הליברלי בעיר אשדוד שרוצה לתת את היכולת לחיות את רוח החיים שאתה בחור לך ולמשפחתך לכל תושבי העיר".

איך אפשר לרצות את כל המגזרים?
"קח לדוגמה את הקאנטרי שהוא הנושא הכי חם. אני חושבת שהוא צריך להיות פתוח בשבת. אבל אפשר להפעיל כמו גן החיות התנ"כי בירושלים שהוא גן שעובד בשבת בצורה כשרה. הציבור החרדי לא יבקר בו בשבת, אבל יכול לבקר בו בכל שאר הימים. גביית התשלום לא תהיה בשבת. ולא יהיה אשר לקנות כרטיסים בשבת ואפשר לקנות לפני. אין לזה היתכנות כלכלית לא להפעיל בשבת. אני באה מהענף. יש טענות שהמבנה לא ראוי להיפתח ולא בטיחותי. אני חשובת שהגורמים מעורבים מדי ולא בעיה להביא בדיקה הנדסית חיונית".

חדר הכושר בקאנטרי

חדר הכושר בקאנטרי

ומה תעשו כשתגיע הקצאה לבית כנסת?
"אני אייעץ שכל עוד זה בית כנסת ואני שמה דגש על בית כנסת – לא כולל – שבו יגיעו יהודים להתפלל, במיוחד אם יש צורך ברובע, אז צריך להקים".

בהקצאה ברובע י"ג היית נגד.
"נכון. למה? כי פחות התאים. בהקצאה השלישית בי"ג הייתי בעד, גם ככה עומד שם קראוון ומתפללים בו, אז כנראה שיש צורך, אז שם צריך לעמוד בית כנסת. אבל בית כנסת בתוך בית ספר אין לזה מקום. זה מה שאני אייעץ, לנתח כל דבר בצורה אובייקטיבית ואני אמליץ על כמה שיותר שיתוף ציבור".

אחת הבעיות של הגוש שמתנגד לדרכו של רה"ע יחיאל לסרי זה עומס האגו שמונע מהם להתאחד. תוצאות הבחירות האחרונות צרובות בהם היטב, אז כזכור היו למעלה מ-50% נגד לסרי, אבל זה התפזר בין כמה מועמדים. הפעם, כמו בפעם שעברה, הם קוראים לאיחוד, אבל לא נראה שמישהו מתכוון להרים את הכפפה.

תמליצי על איחוד?
"כמובן. תמיד. אני מאמינה שצריך להתחבר אחרי המועמד המוביל בסקרים שיש לו את הסיכוי הטוב ביותר להצליח להוביל את העיר. אחד שצריך לתת לו הזדמנות".

למי?
"הייתי ממליצה לכל אחד מהמחנה הליברלי להסתכל על ההיסטוריה שלו אם הצליח או לא, ינתח את הסיכויים שלו ואם באמת באים ממקום טוב של שינוי למען העיר, שיתמכו באלי".

"הצבעתי נגד הערכים שלי בגלל משמעת קואליציונית"

למועצת העיר נכנסה ויינשטיין ברשימתו של סגן רה"ע שמעון סניה כצנלסון "אשדוד ביחד" שהביאה הישג מעולה בבחירות האחרונות עם 6 מושבים במועצת העיר. המעבר שלה לתמיכה ביריב שלו, היא מהלך שבטח לא היה פשוט עבור כצנלסון.

דיברת איתו?
"הייתה שיחה. הודיתי לו על הדרך, על חמש שנים שהייתה לי זכות ללמוד ממנו המון והסברתי לו למה אני מאמינה שסדרי העדיפויות שלנו שונים ואני הולכת בדרך אחרת".

איך הוא הגיב?
"נשאיר את זה. אני מאוד מכבדת את שמעון ומעריכה אותו ואני אמשיך לשמור על כבודו תמיד. זאת הייתה שיחה ב-4 עיניים ונשאיר אותה כך".

מימין לשמל: מישל ביטון, סטלה וינשטיין, כצנלסון, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז ואמיר ליברטי. צילום: דור גפני

מימין לשמל: מישל ביטון, סטלה וינשטיין, כצנלסון, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז ואמיר ליברטי. צילום: דור גפני

מדוע עזבת את שמעון?
"העשייה היא משהו שלצערי דורש פוליטיקה. למרות שהרבה היו רוצים, אבל אני לא עוזבת את הזירה העירונית. מה שכן אני יכולה להגיד שאני מאוד מעריכה של שמעון על הדרך שעברנו, אני פשוט מרגישה שהעקרונות המנחים שבגינם הייתי חלק מהסיעה הם לא העקרונות שמנחים אותי היום. זה לא שאני עוזבת את סיעת אשדוד ביחד אלא שהסיעה עזבה את העקרונות שלה".

אפשר דוגמה?
"מי זוכר, אבל לפני 5 שנים נכנסתי למועצה עם העניין של הגיל הרך והעסקים. אני אמא ובעלת עסק והיה חשוב לי הפיקוח על הגיל הרך, חינוך טוב, חינוך ראוי, מפוקח. היה חשוב לי שהיה אפיק לילדים שלנו, אקדמיה וכדומה. אז כל הנושא החינוכי, למרות שחרטנו על דגלנו, וגם אני מכה על חטא, לא עשינו בזה כלום וזה לא היה חלק מהתיקים שקיבלנו. למרות שזה היה אחד הדגלים הכי גדולים שלנו. כמו מקומות תעסוקה לצעירים, אז עם כל הכבוד למלחמות השבת והדת, בסוף מי שמצביעים למוניציפלי מצביעים לוועד הבית העירוני, אנשים רוצים מקומות עבודה ולא חיפשנו את זה כסיעה. ואני מחפשת להתעסק רק עם זה וליצור מקומות לעסקים ואני מרגישה שאין לזה מקום. מקומות בילוי זה חושב אבל זה מרגיש כמו מארי אנטואנט שמאכילה עוגות כשאין לחם. והאמת שאני מעריכה את מה שנעשה במקומות הבילוי".

בתיקים שכן קיבלתם האם פעלתם כמו שצריך?
"אני קיבלתי קליטה. כן, בהחלט היה פה מבול של עלייה וקליטה, לצערי הרב לא מהסיבות שהיינו רוצים – בגלל המלחמה. הצלחתי להחדיר נהלים טובים יותר של קליטה. משהו שקידמתי אותו ועשינו אותו שנתיים ונעצר בקורונה זה עלייה לתורה לנערים עולים, ועכשיו זה נחסם בגלל הפוליטיקה וכאב לי שהפוליטיקה פגעה בזה. הייתי 5 שנים במועצה ובסוף אתה חלק מקואליציה וחלק מסיעה ואתה מוגבל למשמעת סיעתית וקואליציונית".

סטלה ויינשטיין בכנסת

סטלה ויינשטיין בכנסת

הצבעת פעם נגד הערכים שלך?
"כן. היו פעמים שכן. בפעם האחרונה שהצבעתי בניגוד לסיעה בסיפור עם בית הילל, אני הצבעתי אישית על מחסן וחלוקת מזון למרות שהיה לי ספקות מאוד גדולים בנושא ושוכנעתי שכן והצבעתי עם הסיעה. כי זה מנוגד לערכים שלי, אני חושבת שצריך להיות חופש דת מלא. ספציפית אני חושבת שכל מה שקורה עם בית הילל זה פעילות מיסיונרית. הצבעתי בלב כבד. זה גם הוביל אותו להתלבטות שאני נמצאת בה היום: אם להיות חברת מועצה משפיעה אבל עם מוגבלות או לתפקד כמנהלת קמפיין ואז יש לי השפעה על מקבלי ההחלטות".

"לא אופתע אם כצנלסון ואמסלם מתואמים"

מה את חושבת על התפקוד של לסרי?
"נתחיל המסוף: אני חושבת שהוא ראש עיר מצוין. בתור מישהי שהייתה צמודה לשרת הפנים, אני יודעת איזה ראשי עיר גרועים יש בארץ שלנו. אני יודעת שהלב שלו במקום הנכון, אבל לצערי הרב, הפוקוס שלו לא תמיד נמצא במקומות שדיברתי עליהם כמו הציבור החילוני והמסורתי שעובד בעיר. מקומות עבודה ותעסוקה, הוא עשה אבל בהחלט היה צריך לעשות יותר".

ד"ר לסרי וחברת המועצה סטלה ויינשטיין

תם זמנו?
"לא בטוחה. זה בידיים שלו לאן הוא ייקח את הבחירות האלה. למשל, אם הוא ייתן פריזמה משמעותית גם על הציבור המסורתי ובהחלט אפשר לעשות את זה בלי לאבד את הציבור החרדי. או יבצע מהלכים כך שאפשר יהיה לקדם את החיים המסורתיים בעיר ולתת את הכבוד ליהדות ולרובעים החרדיים. עשינו את זה נהדר 4 שנים ולא צריך בגלל הבחירות להקצין את השיח".

יש טענה שכל הקצנת השיח בין כצנלסון לאמסלם זה מתוך תיאום.
"אני לא אופתע והם לא יהיו הראשונים שיעשו את זה. דרעי וליברמן במשך שנים עשו את זה. זה לא יהיה חדש".

אבי אמסלם החליט להגיב. צילום: עיריית אשדוד

אבי אמסלם. צילום: עיריית אשדוד

"הפסדנו את נפתלי בנט"

בבחירות האחרונות לכנסת התמודדה ויינשטיין בראשות מפלגת 30/40, אך גרפה 939 קולות בלבד.

סטלה ויינשטיין. מתוך דף הפייסבוק של סטלה ויינשטיין

סטלה ויינשטיין. מתוך דף הפייסבוק של סטלה ויינשטיין

חשת אכזבה מהתוצאות?
"לא נחלתי אכזבה גדולה. לא אמרתי שאני בטוח אעבור את אחוז החסימה. אמרתי שאני פה כדי לתת זרקור על הבעיות האמיתיות של האזרחים.זה תפס במה ואנשים דיברו על זה שאין מסגרות נורמליות לגיל הרך והחינוך המיוחד ברמת המדינה. לא ברמת העיר. גם הנושא של יוקר המחיה. שים לב שמה שאמרתי הוא שקורה. אני רו"ח ואמרתי שנגיע לעלייה של 11% ברמת המחירים, והנה הגענו ל-12%. את מי מעניינת הרפורמה כשיש אמא שלא יודעת איך לחלק את הלחם שלה. אמרו שזה מריץ אותי וזה מריץ אותי. המציאו סיפורים וזה היה מימון מלא שלי. לי היה חשוב לשים את הזרקור על הדבר הזה. כי כשהייתי ילדה לא היה לי מה לאכול אז החלטתי לשים את הזרקור על זה".

סטלה ויינשטיין בסך הכל בת 36, נשואה אמא לשלושה ילדים, רו"ח, ובעלים רשת מכוני הכושר "לזוז" וגם בעלים למשרד על ייעוץ אסטרטגיה לעסקים.

סטלה ויינשטיין ונפתלי בנט

סטלה ויינשטיין ונפתלי בנט. צילום: אריאל זנדברג

היא כיהנה כאמור כמנכ"לית סיעת ימינה והייתה חלק מהרשימה של ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט.

יצא לך לדבר עם בנט בזמן האחרון?
"כן. אנחנו בקשר טוב. הוא ברמה העסקית מייצג את ישראל בצורה מדהימה בעיניי. בכל מה שקשור להסברה הישראלית הוא מסתובב בעולם ובתקופה הזאת הוא לא מכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ".

הפסדנו אותו?
"כן. אני חושבת שכן. הפסדנו ראש ממשלה מאחד ובעיניי זה מה שהמדינה צריכה יותר מהכל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר