שמעון כצנלסון, רוני עמיר. צילום: פבל
שמעון כצנלסון, רוני עמיר. צילום: פבל

יועמ"ש עיריית אשדוד לכצנלסון: חתמת שלא בסמכות על האישור לבית התפילה

כעת זה רשמי: היועץ המשפטי של עיריית אשדוד קובע כי חתימתו של סגן רה"ע על תעודת הגמר למבנה של היהודים המשיחיים נעשתה בלא סמכות

פורסם בתאריך: 26.6.23 15:00

     

היועץ המשפטי של עיריית אשדוד, עו"ד רוני עמיר הסיר את הערפל מסביב לפרשה שהסעירה את המערכת הפוליטית.

כזכור, בעיר אשדוד ישנה קהילה של יהודים משיחיים בשם "בית הלל", הם הגישו בקשה להקמת בית תפילה באזור התעשייה. אלא שעם גמר הבנייה, היה צורך לחתום על מסמך המאשר את גמר ביצוע העבודות. אלא שהתברר כי על המסמך הזה חתם סגן רה"ע שמעון כצנלסון.

כצנלסון אמנם נושא בתפקידים שונים כמו ממונה על מינהל ההנדסה, אך אינו מכהן בתפקיד המסמיך אותו לחתום על מסמך שכזה.

הדבר נחשף בחדשות 12 וכאמור עורר סערה במערכת הפוליטית. בעקבות זאת נעשו מספר פניות ליועץ המשפטי של עיריית אשדוד, עו"ד רוני עמיר, בעניין הזה. חברת המועצה הלן גלבר פנתה אליו וביקשה לדעת האם לכצנלסון הייתה סמכות לחתום על התעודה והאם ניתן היה להאציל לו סמכות כדי לכתוב.

גם כצנלסון עצמו פנה ליועץ המשפטי וביקש לקבל את חוות דעתו בעניין וכעת הגיעה תגובתו של עמיר.

המסמך עם חתימתו של כצנלסון

עמיר כתב כי על פי התקנות "רשות הרישוי" היא המוסמכת ליתן תעודת גמר כאשר מי שמוגדר כרשות רישוי הם: יו"ר הועדה המקומית או ועדת המשנה ומהנדס הוועדה יחד.

"בעת חתימתך על תעודת הגמר לא שימשת כיו"ר ועדת המשנה", כתב עמיר לכצנלסון, "הוראות החוק והתקנות ברורות ורק יו"ר הועדה המקומית או יו"ר ועדת המשנה רשאים לחתום על תעודת הגמר בצוותא חדא עם מהנדס העיר. לממונה על מינהל הנדסה אין סמכויות חתימה על תעודת גמר. הפועל היוצא הוא כי תעודת הגמר נחתמה שלא בסמכות".

עמיר גם התייחס לשאלה מצד כצנלסון אם חתימתו היא טכנית בלבד, "תעודת גמר הוא מסמך חשוב שנתינתו מאפשרת איכלוס מבנה בתום הבניה ומעיד כי הבניה נעשתה בהתאם להיתר הבניה וכי הוא ראוי לשימוש. לכן בניגוד לאמור בפנייתך, איני סבור שמדובר בחתימה טכנית אלא בחתימה מהותית הנותנת תוקף לתעודת הגמר".

המבנה של בית הלל באזור התעשייה. צילום: גוגל סטריטוויו

הוא גם ציין מי האישים שהיו יכולים לחתום ומה היא הדרך לאפשר לו לחתום על מסמך שכזה, "במקרה דנן כל אחד מבעלי התפקיד הבאים יכול היה לחתום על תעודת הגמר – ראש העיר בהיותו יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, עו"ד גבריאל כנפו שמונה ליו"ר ועדת המשנה והרב יחיאל ויינגרטן שמונה למ"מ יו"ר ועדת המשנה (בהעדרו או במקרה של ניגוד עניינים של יו"ר ועדת המשנה). ככל וכל השלשה לא יכולים לחתום על תעודת הגמר מסיבה זו או אחרת הרי שהדרך הנכונה להסמיך סגן ראש עיר אחר לחתימה על תעודת הגמר הינה להביא עניין זה לאישור מליאת הועדה המקומית".

סגן רה"ע אלי נכט הגיב לדברים ומסר: "מבחינתי, ניקיון כפיים ויושרה זו דרישת הסף הראשונה והחשובה ביותר של התושבים מנבחרי הציבור שלהם. לצערי עיריית אשדוד אינה מצטיינת בכך. לאחרונה שני סגני ראשי עיר של אשדוד נידונו ע"י בית משפט לתקופות מאסר בפועל. אנו רוצים פוליטיקה אחרת, נקייה, צעירה ולא עוד עסקונה לטובת מקורבים! מקווה שבאוקטובר תושבי העיר יתעוררו להנהגה אחרת! שקמה בבוקר והולכת לישון בלילה עם מחשבה איך לקדם את העיר ואיך לעשות טוב לתושבים".

חברת המועצה סטלה ויינשטיין, המכהנת גם כחברת סיעתו של כצנלסון, אמרה כי כעת היא מתכוונת להגיש הצעה לסדר למועצת העיר לבטל את תעודת הגמר שניתנה ל"בית הלל" מאחר וזו ניתנה שלא בסמכות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר