מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד
מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד

"נדרש עוד לפעול ולטפל": בדרך להנגשת המרחב הציבורי באשדוד

קבוצת מנהלים ממנהל תפעול, הנדסה ומשאבי אנוש בעיריית אשדוד השתתפו בסדנה בנושא הנגשה, במטרה להבין את האתגרים איתם חיים אנשים עם מוגבלויות. במהלך הסדנא הם התנסו בפעילויות המדמות חיים עם מוגבלות כגון עיוורון, נכות, חרשות ועוד. סילבי זיני, מנהלת תחום הנגשה באגף אחזקה: "על אף השינויים הגדולים שנעשים בשנים האחרונות באשדוד, נדרש עוד לפעול ולטפל בתחום ההנגשה"

פורסם בתאריך: 21.6.23 11:06

     

סדנת פעילות בנושא הנגשת המרחב הציבורי ומבני ציבור לאנשים עם מוגבלות נערכה בעיר שוהם על ידי קבוצת מנהלים ממינהל התפעול, ההנדסה ומשאבי אנוש בעיריית אשדוד. הסדנה החווייתית כללה פעולות ואתגרים שביצעו המנהלים על מנת להבין ולחוות את העולם המאתגר של אנשים עם מוגבלות, ולהנגיש אותו ככל האפשר.

 

 

 

בראש הקבוצה עמד מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, ששיתף את המנהלים בסקירה מעמיקה על תהליכי השינוי והגברת המודעות לעולם היומיומי של אנשים עם מוגבלויות. במהלך הסדנה, המנהלים ניסו פעולות ואתגרים שהתמודדו בהם עם מוגבלויות שונות כמו עיוורון, קשיים בהתניידות ולקות שמיעה. חלק מהמנהלים התנסו בשימוש בכיסאות גלגלים ואוזניות, בעוד שאחרים עטו כיסוי עיניים והתניידו בעזרת מקל נחייה, על מנת להבין את הקושי והאתגר בעצמם.

במהלך התהליך, המנהלים נדרשו לנוע במרחב הציבורי ולחוות את האתגרים בתשתיות ההנגשה הקיימות. בנוסף, נערכה הרצאה מפי אדם עם עיוורון ששיתף את המנהלים על ההתמודדות עם עיוורון ועל הרצון להתנהל באופן עצמאי ככל האפשר.

סדנה בנושא הנגשה. צילום: עיריית אשדוד

סדנה בנושא הנגשה. צילום: עיריית אשדוד

"על אף השינויים הגדולים שנעשים בשנים האחרונות באשדוד, נדרש עוד לפעול ולטפל בתחום ההנגשה", הודתה סילבי זיני, מנהלת תחום הנגשה באגף אחזקה. "ההנגשה באשדוד באה לידי ביטוי בהנמכת מדרכות בצמתים, בהנגשת המרחב הציבורי בהתקנת התקני שמע בצמתים מרומזרים, הנגשת מבני ציבור הכוללת התקנת הכוונה קולית, הנגשת פארקים, גנים ציבוריים ומתקני משחק, הנגשת חופי הרחצה ועוד".

מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד

מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד

במהלך הדיון עלו אתגרים שעיקרם תשתיות והסברה. בתחום התשתיות בעיר אשדוד פועלים ליצור אחידות ורציפות כך שאנשים עם מוגבלות יוכלו ליטול חלק שווה במרחב הציבורי באופן עצמאי ומכבד. בתחום ההסברה מושם דגש על הגברת המודעות בקרב הציבור במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בחברה בכל תחומי החיים וליצור חברה שוויונית וסובלנית יותר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר