הקאנטרי אשדוד. תמונות מתוך הדו"ח
הקאנטרי אשדוד. תמונות מתוך הדו"ח

עם ליקויי בטיחות ועבירות בנייה: דו"ח מיוחד קובע כי הקאנטרי החדש של אשדוד רחוק מפתיחה

ללא אישורים של כיבוי אש ופיקוד העורף, אך כן עם ליקויי בנייה ובטיחות שחלקם עלולים להביא לסיכון חיים, כמו גם ליקויי בניה ועבירות בניה. זה מצב הקאנטרי החדש לפי דו"ח מיוחד שכתב מנכ"ל העירייה. "על דעת כל הגורמים המקצועיים כולל נציגי הולמס פלייס - המבנה והמתחם אינם מוכנים לפתיחה", נכתב בדו"ח

פורסם בתאריך: 14.6.23 20:15

     

פתיחת הקאנטרי ממשיכה להעסיק את הנהלת העיר. זאת לאחר שראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הואשם כי אינו פותח את הקאנטרי לפני הבחירות בשל כוונתו לסגור אותו בשבת.

סגן רה"ע, שמעון כצנלסון טען כי הקאנטרי מוכן לפתיחה אף אסף חתימות כדי לכנס את מועצת העיר לדיון על פתיחתו.

בעקבות זאת בוצע ביום שני סיור בקאנטרי בו השתתפו מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, מהנדס העיר רולנדו רייטר, בכירים בהנדסת העיר ונציגי חברת הולמס פלייס. מנכ"ל חפ"א אבי עזר הוזמן אך הודיע מראש שלא ישתתף בסיור. בסיום הסיור כתב מנכ"ל העירייה, דו"ח מסכם של הסיור ממנו עולה כי המקום עמוס ליקויים.

ירוקת בגג

כך למשל בסעיף שבדק עבודות איטום וניקוז בגג המבנה ישנן תמונות של הצטברות מים ירוקת בגג המבנה. כך נכתב בדו"ח: "שיפועים בגג לא תקינים, ניתן לראות כי ניקוז מערכות המיזוג שנמצאות על הגג אינן מתנקזות כנדרש. כתוצאה מכך ישנם מים עומדים אשר גורמים לירוקת על גבי האיטום הקיים. מצב זה עלול עם הזמן לפגוע ביריעות האיטום ולהתחיל לחלחל למבנה ולאלמנט תקרת הבטון. מסקנה: חלחול למבנה עלול לסכן את מערכות החשמל שבוצע במבנה באופן לקוי, אין אפשרות לקבל את המבנה עם הליקוי הזה".

בסעיף של האינסטלציה נכתב כי "כניסה לבריכה, אזור מקלחת, טרם כניסה למים. הוחלפו אריחים, אריחים אלו אינן עומדים בתקן הנדרש למניעת החלקה, התיקון אינו אסתטי, חובה להחליפם למניעת החלקת המשתמשים. מסקנה לא ניתן לקבל מבנה עם ליקוי זה".

עוד נכתב כי "ישנם חדרים במבנה אשר לא גמורים כלל. יש לתת התייחסות מדוע בשלב זה חדרים אלו לא נסתיימה העבודה, אבל בוצעו בהם שינויים שלא ע"פ התוכניות וההיתרים התקפים. עבירה המחייבת פתיחת תיק פיקוח וחקירה".

חדרים לא גמורים

ערימת אשפה

כמו גם: "יש לבצע השלמה של כל מכסי הביוב במתחם כולו, הנ"ל הינו מפגע בטיחותי שיש לטפל בו במיידי. מסקנה לא ניתן לקבל מבנה באיכות הביצוע הקיימת".

בנוגע לבריכה נכתב כי "בעקבות השתקפות האור על גבי המים אין אפשרות לראות בכל אחת משעות היום בין חצי משטח המים מכל נקודת תצפית סביב הבריכה. עובדה שמונעת מהמציל לראות מה מתרחש מתחת למים בקטעים אלה במהלך היום – בעיה בטיחותית ממדרגה ראשונה, שיש לקבל עליה מענה קונקרטי ממהנדס בטיחות, עם המלצות מיידית לתיקון הליקוי".

השתקפות אסורה על הבכירה

עוד נכתב בנוגע לבריכה כי בוצע שינוי בבינוי הבריכה, "מדובר בעבירת בניה המחייבת זימון לחקירה: פתיחת תיק עבירה וזימון לחקירה של אחראי על עבירת הבניה באזור הכניסה לבריכה. תוכנן חצי עיגול אשר לא בוצע כלל, הקטנת שטח הבריכה המוצע מהשטח המאושר בהיתר – שינוי בינוי הבריכה".

עוד עולה מהבדיקה כי נכון להיום תיק האישורים שהוגש למפקח כולל 9 אישורים בלבד מתוך 30 הנדרשים. כמו כן, התיק לא כולל את האישורים הכי חשובים על מנת שתתאפשר פתיחה חוקית של המקום. כך למשל, לא הוגש – אישור כיבוי אש ואישור פיקוד העורף.

כמו כן, לא הוגשה אפילו הצהרת יועץ אחד של הפרויקט, לא בטיחות, לא נגישות, לא מהנדס המבנים ולא עורך הבקשה האדריכל.

דלת הקפיטריה

דלת הקפיטריה

מכסי ביוב פתוחים

בסיכום הדו"ח נכתב כי: "איכות הביצוע ירודה עד כדי חובבנות, לצד ליקויי הבניה ומפגעי הבטיחות. אלה עובדות שלא מאפשרות לעבור לסדר היום, ומחייבות בדיקה מקצועית כוללת שתיתן דין וחשבון לציבור, הכיצד פרויקט דגל לספורט בילוי ופנאי, שתוקצב באופן מלא בהתאם לאומדנים, מסתיים בכישלון ביצועי כה בולט?".

"בניגוד גמור להצהרותיו של מנכ"ל חפ"א שהקאנטרי מוכן לפתיחה,על דעת כל הגורמים המקצועיים כולל נציגי הולמס פלייס – המבנה והמתחם אינם מוכנים לפתיחה, שלא לומר רחוקים חודשים רבים מבשלות לפתיחה".

לצפייה בדו"ח המלא:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר