פרופ' פניה עוז זלצברגר. צילום: יחצ
פרופ' פניה עוז זלצברגר. צילום: יחצ

הרצאה המבוססת על רב מכר בינלאומי: פרופ' פניה עוז זלצברגר מגיעה לאשדוד

פרופ' פניה עוז זלצברגר, תגיע למפגשי התרבות 'עד הבית', עם הרצאתה הייחודית הנותנת מענה לחידה היהודית הגדולה מכולן: סוד שרידותו של העם היהודי. וזה ללא תשלום

פורסם בתאריך: 12.6.23 22:27

     

יוזמת התוכן החברתית "עד הבית" של החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד ממשיכה, והפעם, זו תהיה הרצאתה של פרופ' פניה עוז זלצברגר, שתגיע להרצאה עד הבית, ותספר על הכתוב ברב המכר העולמי שחיברה יחד עם אביב הסופר עמוס עוז, "יהודים ומילים".

 

בהרצאתה הייחודית נותנת פרופ' פניה עוז זלצברגר מענה לחידה היהודית הגדולה מכולן: סוד שרידותו של העם היהודי. בהסתמך על מחקריה ומדרשי חז"ל רבים, ולצד תובנותיו של אביה הסופר עמוס עוז, היא מדגימה את הפענוח היהודי הגדול: סוד המילים. טענתה המרכזית היא שההשקעה של היהודים בתרבות ידיעת המילים – היא שעיצבה את היכולת של העם היהודי לשרוד בכל מקום בו הוא נמצא.

פרופ' פניה עוז זלצברגר. צילום: יחצ

פרופ' פניה עוז זלצברגר. צילום: יחצ

בספר "יהודים ומילים", כותבים הסופר עמוס עוז ופרופ' פניה עוז זלצברגר, "הגנאלוגיה הלאומית והתרבותית של היהודים הייתה תלויה תמיד בהעברה של גחלת מילולית מדור לדור. לא פחות משהייתה אמונית, הייתה זאת גחלת טקסטואלית. הטקסטים היו כתובים עלי ספר. משחר קיומם נצרבו בהם ויכוחים ומחלוקות. יראת השמים היהודית, במיטבה, יודעת לבטא חוצפה מרעננת. החשיבות העצמית היהודית, במיטבה, כרוכה בבחינה עצמית בלתי פוסקת, לעתים מציקה, לעתים מצחיקה. הלמדנות חשובה מאוד, אבל המשפחה חשובה עוד יותר. שני עמודי התווך הללו נשענים זה על זה: אבות, אימהות, מורים. בנים, בנות, תלמידים. טקסט, שאלה, ויכוח".

"אין לנו מושג אם יש אלוהים, אבל נהיר לנו שההמשכיות היהודית היא אמת היסטורית. אמת מעוררת התפעמות. ומאז ומעולם הייתה דרכה סוגה במילים… לאחרונה נשמעים קולות המערערים על רציפות זו: לא היה כלל "עם יהודי", אומרים לנו, אלא כולו נרקח בדמיונם הקודח של אידיאולוגים מודרניים. כאן נבקש לחלוק על כך. אבל לא מטעמים לאומניים", נכתב בספר.

פרופ' פניה עוז זלצברגר הינה מבכירי ההיסטוריונים של עם ישראל ומחקריה מהווים מופת להתבוננות בהיסטוריה של העם היהודי. הספר "יהודים ומילים", אותו כתבה כאמור יחד עם אביה, הינו רב מכר בינלאומי שזכה לעשרות תרגומים, ומהווה ציון דרך חשוב בחקר העם היהודי.

על כך ועוד בהרצאתה המרתקת ושובת הלב. ללא תשלום. יום שלישי, 27.6.2023 בשעה 20:00, מייל לפרטים: [email protected], מידע בטלפון: 08-9238893.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר