פרויקט סיום תכנית הפרח בגני עם נורית הירש, אורחת כבוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד
פרויקט סיום תכנית 'הפרח בגני' עם נורית הירש, אורחת כבוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"מופע מיוחד במינו": טקס סיום פרויקט 'בואו לגני' באשדוד

פרויקט 'בואו לגני' של ילדי הגנים באשדוד והוריהם, הסתיים השבוע בטקס סיום מרגש, אליו הוזמנה אורחת הכבוד נורית הירש. לכבוד יום הולדתה ה-80 שחל השנה, שרו לה ילדי הגנים ממגוון שיריה. הירש: "מעולם לא הייתי נוכחת במופע כזה"

פורסם בתאריך: 7.6.23 09:01

     

פרויקט 'בואו לגני' של ילדי הגנים והוריהם באשדוד הגיע לסיומו בטקס מיוחד עם אורחת כבוד מיוחדת במינה: כלת פרס ישראל נורית הירש.

 

 

"בואו לגני" הינה תכנית לטיפוח זהות יהודית ישראלית המפגישה ילדים והורים עם שירת הפיוטים של מגוון מסורות קהילות ישראל בהתאמה למעגל השנה ומעגל החיים.

טקס סיום פרויקט 'הפרח בגני'. צילום: דוברות עיריית אשדוד

טקס סיום פרויקט 'בואו לגני'. צילום: דוברות עיריית אשדוד

מופע השיא מסכם את הפעילות השנתית בתחום העמקה במוזיקה בו שותפים 27 גני חובה. מטרתה של התכנית להעמיק את פס הקול של התרבות הישראלית ולהעשיר אותה במקורות מגוונים של חוכמת הדורות וליצור חיבור בין דורי. דרך החוויה האמנותית המוזיקלית והתרבותית מתוודעים הילדים אל כלי הנגינה המסורתיים וסגנונות השירה ממזרח ומערב.

בין השותפים לתכנית הם מינהל החינוך בעירייה, התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, משרד החינוך – הפיקוח על החינוך המוזיקלי, האגף לחינוך קדם יסודי והחמ"ד.

השנה כאמור, אורחת הכבוד הייתה נורית הירש, המלחינה, היוצרת וכלת פרס ישראל שייצגה את ישראל בפסטיבלים רבים בעולם כמלחינה מתזמרת ומנצחת. על יצירותיה נמנים מעל 1600 שירים וביניהם " עושה שלום במרומיו", "אל הדרך", "פרפר נחמד", "ותן ברכה". השנה נורית חוגגת יום הולדת 80, ולכבוד המאורע שרו ילדי הגנים בעיר ממבחר יצירותיה, בליווי התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

טקס סיום פרויקט 'בואו לגני'. צילום: דוברות עיריית אשדוד

טקס סיום פרויקט 'בואו לגני'. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"אנו מוקירים לך תודה נורית, על פרי יצירתך שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית בכלל ולחלק בלתי נפרד מהתרבות המוסיקלית בגני הילדים בעיר בפרט", אמרה אפרת עזריה מנהלת אגף גני הילדים בברכתה. נורית הירש שהתרגשה מאוד מהמופע אמרה: "אני מאוד נרגשת, זהו מופע מיוחד במינו. מעולם לא הייתי נוכחת במופע כזה, ואני ממליצה בחום בכל גן בארץ להכניס את התכנית מאחר ויש צורך לחנך מוזיקלית את המורשת ששמעתי היום"


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר