הנחיות המועצה הדתית
הנחיות המועצה הדתית

המועצה הדתית אשדוד: אם אין בבית כנסת מרחב מוגן, התפללו בבית

המועצה הדתית אשדוד פרסמה הנחיות לקראת השבת, בהן אישרה למתפללים לקחת טלפון לבית הכנסת, ולהתפלל אך ורק בבית כנסת שיש בו מרחב מוגן. במידה ואין בית כנסת שכזה בקרבת מקום, מבקשת המועצה לא לקחת סיכון ולהתפלל בבית: "על הציבור כולו יש להישמע לכלל ההנחיות של גורמי פיקוד העורף ולא לקחת סיכונים"

פורסם בתאריך: 12.5.23 14:34

     

לקראת השבת ועל רקע המבצע שממשיך לאיים על ביטחונם של התושבים, הוציאה המועצה הדתית אשדוד הנחיות תפילה בבתי הכנסת לשבת: השארת טלפון סלולרי זמין בבית כנסת שבת, להתפלל בבתי כנסת בעלי מרחב מוגן, ואם אין – רצוי להתפלל בבית.

 

 

במודעות שהוציאה המועצה הדתית בכל בתי הכנסת נאמר: "הנחיות בטחון למתפללי בית הכנסת, להשאיר טלפון סלולרי זמין בבית הכנסת בשבת, מתפללים רק בבית כנסת אשר לו מרחב מוגן. עקב הלחימה בדרום כאשר צה"ל פתח במבצע "מגן וחץ" בעקבות מטח של טילים ורקטות לעבר ישובי הדרום ומרכז הארץ, על ציבור המתפללים המגיע לבתי הכנסת לנקוט במשנה זהירות בבחינת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולהגיע לבית הכנסת רק אם אין בכך סיכון".

הנחיות אלו הם על פי פסיקתם של הרבנים הראשיים ובתיאום קב"ט עירית אשדוד אריה איטח, ובהתאם לכללי ההלכה "פיקוח נפש דוחה שבת", בו פונה הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לראשי קהילות וגבאי בתי הכנסת בעיר להיערך לתפילות בכלל ובשבת בפרט, על פי ההוראות הבאות.

בית כנסת. אם אין מרחב מוגן, ניתן להתפלל בבית. צילום: אסותא אשדוד

בית כנסת. אם אין מרחב מוגן, ניתן להתפלל בבית. צילום: אסותא אשדוד

בסעיפים נאמר כי בכל בית כנסת יש להשאיר טלפון סלולרי זמין בשבת, בדרך לבית הכנסת לוודא שיש גישה למרחב מוגן, גם אם הדרך ארוכה יותר. את התפילות יש לקיים בבית כנסת במבנה קבע שיש לו מקלט בצמוד ולוודא שהמקלט מוכן כראוי.

בנוסף מבקשים במועצה הדתית להקפיד על שנים או שלושה חלונות פתוחים, גם אם המזגן פועל, שאם חלילה תישמע אזעקה – גם המתפללים יוכלו לשמוע. בהישמע האזעקה, יש להזדרז ככל האפשר להגיע למרחב מוגן בזהירות רבה לכל היותר עד 40 שניות מתחילת הישמע האזעקה ולא לעמוד ליד דלתות זכוכית.

במקומות בהם בתי הכנסת הוא מבנה יביל – קראוואן, אין להתפלל בתוכו אלא להתפלל מחוץ למבנה, בתנאי שיש בקרבתו מרחב מוגן, או בנינים שניתן להגיע אליהם במהירות בעת הישמע אזעקה. לאחר התפילות, לא להתעכב ולהזדרז להגיע לבית, כדי להיות באזור מוגן כמה שיותר מהר.

באם אין את האפשרויות הללו, מותר ורצוי להתפלל בבית ולא לקחת סיכון. אנשים מבוגרים, מוגבלים וחולים מומלץ שישארו בביתם. על הציבור כולו יש להישמע לכלל ההנחיות של גורמי פיקוד העורף ולא לקחת סיכונים.

מערכת כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

לא לקחת סיכונים. מערכת כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

"בעת פגיעת טיל חס ושלום, יתכן ויתרחש פיצוץ שיגרום לפגיעה במבנים ובתשתיות ועלול לגרום לפגיעה בבני אדם. ניתן להפחית את מידת הנזק בצורה משמעותית על ידי שהיה במרחב המוגן. מרחב זה יקנה לך מיגון פיזי וישמש מגן לשוהים מההדף והרסיסים. בידקו כי יציאות החירום בבית הכנסת אינם חסומות וניתנות לשימוש בעת חירום", סיכמו.

בסיום הפניה מובאים מספרי הטלפון של ארגוני החירום. הרב עובדיה דהן מסיים בברכה לחיילי צה"ל וכוחות הבטחון: "כולי תקוה שנחזור לשקט ולשלוה במהרה, והשלום והבטחון יחזור לאזורנו ויקויים בנו הכתוב: "ונתתי שלום בארץ ואין מחריד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר