גלבר עם תושבי מבוא הכרכום
גלבר עם תושבי מבוא הכרכום

בית כנסת במקום גינה? הלן גלבר ותושבים מרובע ח' במאבק חדש

גינה שכונתית במבוא הכרכום באשדוד מתוכננת להפוך למבנה דת. תושבי המקום שגילו על הדבר במפתיע, פנו לחברת המועצה הלן גלבר, שמצאה שהליך הקצאת השטח עבור הגינה אינו על פי התקן וכלל אינו חוקי. במכתב ששיגרה לרוה"ע היא מבקשת לבטל את הקצאת הקרקע באופן מיידי ולהשאיר את הגינה עבור התושבים

פורסם בתאריך: 3.5.23 23:18

     

תושבים מרחוב מבוא הכרכום באשדוד התפלאו השבוע כשראו שהגינה היחידה בשכונה שלהם, גודרה, ומתוכנן להיבנות בה מבנה דת. חברת המועצה הלן גלבר ששמעה את פניותיהם של התושבים, טוענת כי בניית מבנה הדת אינה תיקנית. מבני הדת עולים על מספר המבנים בתקן, ולעומת זאת, מספר הגנים נמוך משמעותית ממספר הגנים המופיעים בתקן. על כן, מבקשת גלבר, לבטל את ההחלטה להקצאת הקרקע לטובת מבנה דת במקום הגינה, באופן מיידי.

מדובר בשטח גינה המשמש את תושבי השכונה הוותיקים והצעירים כפינה ירוקה לבילוי והנאה. במקום קיימים ספסלים, דשא ועצים מרהיבים. מדובר בפינת חמד המשמשת את תושבי השכונה הוותיקים כמקום ישיבה ובילוי, ואת ילדי השכונה כפינה למשחקים ולמפגש חברתי.

"יש מחסור בגני ילדים ברובע" כתבה הלן במכתבה. "ההקצאה קובעת 14 גני ילדים ובפועל ישנם 9 גני ילדים. המחסור גדול אף יותר לאור העובדה כי יש לתת פתרונות לעוד 1,400 יחידות דיור בפרויקט פינוי בינוי במתחם פלדות שכבר אושר. לעומת זאת, כמות מוסדות הדת גבוהה יותר מהתוכנית והפרוגרמה של הרובע (התוכנית קובעת 7 מוסדות דת, ובפועל יש מעל 16 מוסדות דת). בפני חברי המועצה לא עמדו מלוא הנתונים על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה לאישור ההקצאה".

הגינה במבוא הכרכום

הגינה במבוא הכרכום

בנוסף טוענת גלבר במכתבה כי הליך ההקצאה אינו הוא לידי התושבים באופן תקני, וללא מתן אפשרות עבורם להתנגד לו. על כן, לטענת גלבר, ההיתר שניתן לקרקע אינו חוקי, ואינו תואם להוראות התכנית המאושרת למוסדות ציבור בעיר, וכאמור, קוראת לבטלו. "אבקש לבטל את הקצאת הקרקע ואת ההיתר הלא חוקי. ניתן לתת פתרון לבית הכנסת, מעל המבנה המסחרי שפלש לשטחי הציבור ולהותיר את גן מבוא הכרכום לטובת תושבי העיר, ובמיוחד לטובת תושבי המתחם הוותיקים המשוועים לפיסת גן ירוקה וספסל לשבת בו להנאתם".

עוד ציינה במכתבה גלבר את שיחתה עם תושבת המקום שסיפרה על הצער מסגירת הגן. "פגשתי תושבת בשכונה שסיפרה לי בבכי – 'גם את המקום היחיד שאני יכולה לשבת בו לוקחים לי'", סיפרה גלבר. "אני דתיה, יש הרבה בתי כנסת באזור אך מקום לשבת אין לי בכלל".

"הנהלת העיר הנוכחית והעומד בראשה מעדיפים לקדם אינטרסים פוליטיים צרים, והדבר מתבצע על גבם של תושבי השכונות ועתידם – פעם אחר פעם", הוסיפה. "מציאות זו חייבת להיפסק. בתהליך הקצאת הקרקע נפלו שורה של פגמים, שלצערי נראה כי הם מכוונים. אני קוראת לראש העיר לבטל את ההקצאה במיידי ולהותיר את הגינה הציבורית לרווחת התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר