אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

אלה הערים המובילות בחולי אסתמה וזיהום אוויר: אשדוד בחוץ

פורסם בתאריך: 3.5.23 19:51

     

מנתונים שבדק מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM) לרגל היום העולמי למודעות לאסתמה, נמצא, כצפוי, כי קיים קשר בין איזורים גיאוגרפיים המוגדרים כבעלי זיהום אוויר גבוה ובינוני לבין שיעור חולי האסתמה בגילאי 6 ומעלה.

מהנתונים עולה כי נצרת והסביבה ממזרח לחיפה הוא האזור בו נמצא שיעור חולי האסתמה הגבוה ביותר, עם כ-15% המאובחנים במחלה. באזור זה נמצא זיהום אוויר גבוה העומד על PM2.5 ממוצע של 18.8.

PM2.5 – הוא מדד נפוץ למדידת איכות האוויר המתאר את כמות החומר החלקיקי שקוטרו האירודינמי קטן מ-2.5 מיקרומטר. החלקיקים מורכבים מחומרים שונים, כמו מתכות, כימיקלים אורגניים, אמוניה, סולפטים, ניטרטים ועוד. קוטר החלקיקים מאפשר חדירה לעומק דרכי הנשימה.

גם באזור נס ציונה נמצאו ערכים דומים של אחוז חולי האסתמה שם מוגדר זיהום אוויר גבוה שעומד על 19.7, באזור תל אביב נמצאו כמעט 10% מאובחנים עם זיהום אוויר גבוה העומד על 17.4 PM2.5.

זאת רשימת 20 הישובים בעלי שיעורי האסתמה הגבוהים ביותר:

רשימת הערים המובילות באסתמה

אשדוד כאמור, מחוץ למפה. בירושלים וברמת הגולן נמצא שיעור נמוך של חולי אסתמה ושיעור נמוך של זיהום אוויר.

ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM): "יום האסתמה הבינלאומי הוא הזדמנות לעלות מודעות לאבחון וטיפול מוקדם במחלה. אסתמה מושפעת מגורמים רבים, וביניהם תורשה, אורח חיים וסביבה. איכות האוויר ושינויי האקלים משפיעים על כולנו ולכן עליהם להוות חלק אינטגרלי מאסטרטגיית קידום הבריאות בארץ ובעולם".

מיהו מכון KSM?

KSM (קאהן-סגול-מכבי) – מכון למחקר וחדשנות של מכבי שירותי בריאות שהוקם בשנת 2016 בשיתוף מוריס קאהן וסמי סגול, ומנוהל על ידי ד"ר טל פטלון. החזון של KSM הינו לעצב מחדש את עתיד הבריאות על ידי מתן מענה הוליסטי לכלל צרכי המחקר הרפואי והעצמת מטופלים ומטפלים. ב-KSM פותחה פלטפורמת ביג דאטה חדשנית, המאפשרת לחוקרים מרחבי העולם לבצע מחקר, אנליזה וניבוי רפואי באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, על בסיס מאגר נתונים מקוון ושעבר תהליך התממה (אנונימיזציה). כמו כן פועלת במכון יחידת מחקרים קליניים ויחידת מחקרים אפידמיולוגים. בנוסף הוקם בKSM בנק הדגימות הגדול בישראל (BioBank).למכון שותפויות אסטרטגיות עם חברות טכנולוגיה מובילות, חברות סטארט אפ, מוסדות אקדמיים ומדענים ברחבי העולם


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר