השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין
השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין

ראשון מסוגו בישראל: ארכיון עירוני דיגיטלי ירכז מידע היסטורי על אשדוד

ארכיון למידע היסטורי על העיר אשדוד הושק היום בעיר אשדוד. זהו הארכיון הראשון מסוגו בישראל, שאינו מצריך הגעה פיזית אל משרדי הארכיון, אלא מאפשר צפייה במידע היסטורי באופן דיגיטלי לחלוטין. אז איך מחפשים מידע בארכיון החדש? הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 1.5.23 19:27

     

פרויקט שהחל לפני מספר שנים ונקטע במהלכו, חודש לפני מספר חודשים ויצא לפועל היום, עם השקתו: זהו הארכיון העירוני לריכוז מידע היסטורי על העיר, ומה שמיוחד בו הוא שלראשונה בישראל, המידע הקיים בו ניתן לצפייה באופן דיגיטלי, ללא צורך להגיע פיזית למסדרונות הארכיון.

 

 

 

את המשימה להקמת הארכיון הטיל ראש העיר יחיאל לסרי על ד"ר משה דרור מנהל הארכיון, שיזם את הרעיון להפוך אותו לדיגיטלי לחלוטין, והאתגר היה גדול ומשמעותי בייחוד מהסיבה שאין דוגמא לכך במקומות אחרים בארץ.

השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין

השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין

בארכיון לתולדות אשדוד ניתן לאתר מידע מכל מחשב ומכל טלפון חכם – בקלות ובנוחות מרבית, ולקבלו בחזרה לדואר האלקטרוני, בשונה מהשיטה הקיימת במקומות אחרים בארץ לפיה נאלצים מזמיני פרטי מידע להגיע פיזית למשרדי ארכיונים, על מנת לצפות או לקבל רשומות למיניהן. השיטה באשדוד שונתה ושודרגה. בארכיון החדיש, חומר דיגיטלי רב: פרוטוקולים, התכתבויות, פרסומים, תצלומים, מפות, כרזות, סרטים ועוד. בין החטיבות המנהליות של הארכיון ניתן לאתר אוספים אישיים של ותיקי העיר ושל אחרים, רשומות של מוסדות ציבור, ארגונים קהילתיים, מפעלים שפעלו בעיר ועוד.


מטבעה, העבודה בארכיון אינה מסתיימת לעולם והיא מצויה כל העת בפעילות מואצת במטרה לרכז את סיפור התפתחותה של העיר אשדוד. עובדת היותו של הארכיון העירוני לתולדות אשדוד פורץ דרך וייחודי בשיטת הנגשת המידע הרב שבו לציבור, אינה היחידה. עובדה נוספת ולא פחות מעניינת היא זו שרוב העבודות לאיתור, מיון, עיבוד וחשיפת המידע – מבוצעות בעזרתם של מתנדבים אשר נבחרו לכך בקפידה רבה ואשר בזכותם השיטה מתאפשרת.

השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין

השקת הארכיון הדיגיטלי באשדוד. צילום: אורי קריספין

הארכיון העירוני לתולדות אשדוד הושק כאמור היום במהלך מסיבת עיתונאים וחשף בפני הנוכחים חומרים מרתקים אודות העיר אשדוד. תוך שד"ר דרור מציג בפניהם את אפשרויות החיפוש ויירוט החומרים שבארכיון. ראש העיר ד"ר לסרי, הציג את חזונו ואת משמעותו של הארכיון העירוני בשימור תולדותיה של העיר ובהצגת מקורות מידע לכל מבקש. "הארכיון מספר את סיפורה של אשדוד, נותן כבוד לבניה ובוניה של העיר ומציג מידע, חומר, פרויקטים ותוכניות שמלווים את אשדוד בכל שנותיה", אמר ראש העיר וציין כי הארכיון מתאים לכל מי שמבקש ללמוד על עברה של העיר או שמבקש לערוך מחקר או עבודה אקדמית. בין אם זה ילד, נערה, סטודנטית, תושב העיר או כל אדם שמתעניין בעירנו".

בתוך כך, ד"ר דרור קורא לתושבי העיר ולמוסדותיה להעביר אליו חומרים ועדויות הקשורים לייסודה, גידולה והתפתחותה של אשדוד. בכך, יגדל אוסף הפריטים לטובת חוקרים וציבור המתעניינים בתולדות העיר. החומרים שיתקבלו בארכיון יעברו מיון והפריטים שייבחרו, יישמרו בארכיון, לעד.

איך זה עובד?

נכנסים לאתר הארכיון, מאתרים רשומות רצויות, מזמינים אותן ומקבלים אותן למייל. ככה, פשוט וקל. כתובת האתר היא: www.arc-ashdod.com.

זקוקים לעזרה? 

מתקשרים לטל' 08-9383334 (בימים א'-ה' בשעות 08:30-13:30) ומקבלים סיוע מעובדי הארכיון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר