מצטייני ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב. צילום: דובר צה"ל
מצטייני ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב. צילום: דובר צה"ל

"זאת זכות גדולה": מצטייני ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר מאשדוד

תכירו את המצטיינים מאשדוד ליום העצמאות ה-75 של צה"ל שקיבלו את אות ההוקרה מראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב. הם ביצעו את תפקידם בצורה הטובה ביותר, וזכו לקבל את ההערכה ממפקדיהם

פורסם בתאריך: 25.4.23 03:36

     

טקסי ההצטיינות ליום העצמאותה-75 למדינת ישראל התקיימו השבוע, ביניהם טקס מצטייני ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר בראשות מפקד אגף התקשוב, אלוף ערן ניב. בין המצטיינים הם תושבי אשדוד, שהראו איך זה להיות הכי טובים שהם יכולים, וקיבלו את אות ההוקרה בכבוד והמון התרגשות. 

סגן ירין רביבו

סגן ירין הוא מצטיין ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב, ליום העצמאות ה – 75. הוא ראש צוות אנליסטים ביחידת מצפן, שקיבל את ההצטיינות בזכות חתירתו למגע, פעילויותיו השונות ושמירת סטנדרט מבצעי וערכי גבוה.

סגן ירין רביבו. צילום: דובר צה"ל

סגן ירין רביבו. צילום: דובר צה"ל

ירין למד בתיכון בכיתת מופת והרחיב 10 יחידות מחשבים ו-5 יחידות מתמטיקה ואנגלית. הוא הבין שבכדי להגיע למקום משמעותי עליו להתמיד ולמד מהוריו שצריך להשקיע בכל דבר בחיים בכדי לקבל תוצאות טובות.

בשנת 2019 התגייס למחזור הראשון של תפקיד אנליסט המידע המבצעי וביצע את הכשרתו בבסמ"ח ולאחר כתקופה יצא לבה"ד 1 ובסיום ההשלמה חזר לפקד על הצוות בו התחיל את שירותו צוות האנליסטים המבצעיים: ״אני אוהב בתפקיד שלי שיש לי את המקום ליוזמה אישית ואת העובדה שאני מרגיש בכל יום את התרומה שלי לביטחון המדינה". כשקיבל את ההצטיינות אמר: "ממש התרגשתי והייתי מופתע, כיף לדעת שכל ההשקעה מוערכת וזה כבוד להביא גם אושר להורים שלי".

רס"ם מאור דיין

רס"ם מאור מצטיין ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב, ליום העצמאות ה – 75

הוא רת"ח (ראש תחום) אתרים ותרנים ביחידת חושן, אשר קיבל בזכות חתירתו למגע, פעילויותיו השונות ושמירת סטנדרט מבצעי וערכי גבוה. בתיכון, הרחיב את מגמת אלקטרוניקה, משם המשיך ללימודי הנדסאי חשמל ואלקטרוניקה ב"אורט" רחובות. לאחר הלימודים הגיע מאור ליחידת חושן כטכנאי משם המשיך לסבב תפקידים רב במטה היחידה, וכיום משרת בתפקיד רת"ח תרנים ואתרים בענף תשתיות ביחידה: "במסגרת תפקידי אני מוביל ומטמיע פרויקטי תקשוב רבים במחנות צה"ל. תפקיד מרכזי ומשמעותי מאוד, אני מרגיש סיפוק רב מעשייה ומתרומתי לביטחון מדינת ישראל". על ההצטיינות אמר: "זאת זכות גדולה".

רסם מאור דיין. צילום: דובר צה"ל

רסם מאור דיין. צילום: דובר צה"ל

רס"ל ח' מאשדוד

מצטיין ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב, ליום העצמאות ה – 75

ח' הוא ראש תחום הסייבר של בית הספר הארצי לקשר תקשוב וסייבר. הוא בן 23, למד באמית ב׳ שם הרחיב 5 יחידות מדעי המחשב ו5 יחידות תנ״ך. בשנת 2017 התגייס ח׳ אל חיל השיריון, ולאחר מכן נכנס לפלוגת תומכי לחימה ושם שובץ באגף התקשוב. ח׳ התחיל קורס צפ״ט בבה״ד 7 ושירת בפיקוד דרום במספר תפקידים בניהם סמל מבצעים, מש״ק הדרכה ועוזר של קצין אגם ומפקד גדוד התקשוב של הפיקוד. הוא תמיד רצה להיות בעולם הסייבר: ״בלב תמיד ידעתי שמקומי בעולם הסייבר ואני מוכן לעבוד הרבה מאוד כדי להיכנס אליו".

רסל ח'. צילום: דובר צה"ל

רסל ח'. צילום: דובר צה"ל

לקראת שיחרורו הקרב מצה״ל החליט ח׳ להישאר במסגרת הצבא, והמשיך לתפקיד הנוכחי שלו כיום, ״ראש תחום הסייבר של בית הספר הארצי לקשר תקשוב וסייבר, בה״ד 7״: ״ההחלטה הכי טובה שעשיתי" אמר. "כיום אני מתפקד כרפרנט של מיישמי ההגנה בסייבר בצה״ל, אחראי על קורס ״מיישם ההגנה בסייבר״ לאוכלוסיית יסוד ולאוכלוסיית הקצינים והנגדים, ומפקד מרכז הסייבר הלאומי של צה״ל, שמבצע אימוני שמירת כשירות בעולם הסייבר לאוכלוסיות הצה״ליות, הלאומיות והבין-לאומיות. מכניסתי לתפקיד הרגשתי את כובד האחריות על הכתפיים שלי אבל תמיד אהבתי את זה. ההתמודדות עם מציאות טכנולוגית משתנה, עם הטרנספורמציה הדיגיטלית המהירה היא התמודדות קשה ומאתגרת מאוד אך גם מעניינת בהתאמה. נדרש ממני ומחיילי להישאר תמיד הרלוונטיים והטובים ביותר בתחומנו״.

לאחר שקיבל את ההצטיינות אמר "אני מרגיש על גג העולם. את הבשורה קיבלתי באמצע יום תוך נסיעה ביום מאוד לחוץ, כל הלחץ התפוגג ונשארה רק תחושה סוחפת של גאווה עצמית. להיות מצטיין אלוף זו הרגשה מדהימה, ההבנה שמה שאתה עושה באמת משמעותי עבור אחרים ולא רק בשבילך, הייתה עבורי כמו אוויר לריאות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר