טקס האזכרה בבית העלמין הצבאי אשדוד יום הזיכרון תשע"ט 2019. צילום: רונן נג'אתי
טקס האזכרה בבית העלמין הצבאי אשדוד יום הזיכרון תשע"ט 2019. צילום: רונן נג'אתי

"יש לאפשר לשרי הממשלה לנאום בטקסי הזיכרון, כי אסור לערב פוליטיקה בשכול": כך אומר יו"ר יד לבנים באשדוד

שלומי בן עזרי, יו"ר יד לבנים באשדוד, דורש שלא לערב פוליטיקה בשכול אך יחד עם זאת מבקש לאפשר לפוליטיקאים לשאת דברים בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים, "מי שיעז להפריע לשר או לנאומו, כדאי שיקח בחשבון שהוא פוגע ביום הכי הקדוש והכי רגיש לעם ישראל, ומכניס פוליטיקה לעולם השכול", אמר

פורסם בתאריך: 18.4.23 22:36

     

יו"ר יד לבנים באשדוד שלומי בן עזרי, אח שכול בעצמו, מכין את הקרקע לקראת טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיחולו בשבוע הבא.

כמדי שנה מגיעים שרים לכבד בנוכחותם את המשפחות בבתי העלמין, אך בשל התנגחויות פוליטיות שעשויות לקרות בזמן הטקס, קורא עזרי לשרים להראות נוכחות גם השנה בטקסים, ולבני המשפחות וחבריהם – לא לנצל את יום הזיכרון להבעת מחאות פוליטיות.

שלומי בן עזרי. צילום: יח"צ

שלומי בן עזרי. צילום: יח"צ

יחד עם זאת, בן עזרי המבקש לא לערב פוליטיקה בשכול, דווקא עומד על כך שהפוליטיקאים ישאו דברים בטקסי הזיכרון. "לצערי השנה התגלעה מחלוקת בקרב מספר חברים בארגון יד לבנים בשאלה אם יש להמשיך במסורת ובנוהג שהיה מקובל מקום המדינה, לפיו שרים מוזמנים לבתי הקברות במטרה לכבד את הנופלים במסגרת נאום רשמי", אמר בן עזרי. "אני קורא לאפשר גם השנה לנציגי הממשלה לנאום בטקסי הזיכרון, כי אסור לערב פוליטיקה בשכול".

"מדובר ביום אבל לאומי שבו אנחנו מתייחדים עם חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, זוכרים אותם ומזכירים לעצמנו שבזכותם אנחנו יכולים להמשיך ולחיות בארצנו היקרה", הוסיף. "אני מקווה שגם השנה שר יגיע לנאום בטקס יום הזיכרון באשדוד ויכבד את זכר הנופלים. במהלך השנים הגיעו לטקסים אלה, שרים ונציגים ממשלות, שחלק מהאחים או ההורים השכולים לא תמכו בהם פוליטית ובכל זאת כיבדו את נוכחותם וכך צריך לנהוג גם השנה".

טקס יום הזיכרון בבית העלמין. צילום: שמואל דוד

טקס יום זיכרון בבית העלמין. צילום: שמואל דוד

"מי שיעז להפריע לשר או לנאומו, כדאי שיקח בחשבון שהוא פוגע ביום הכי הקדוש והכי רגיש לעם ישראל, ומכניס פוליטיקה לעולם השכול. אין זה חשוב אם מי שיפריע יהיה אח או הורה שכול, אם ייעשה זאת, זה יהווה מעשה מביש תוך פגיעה בכבודם של חבריהם, ואני מקווה שלא יהיו כאלה שינצלו את יום הזיכרון להבעת מחאה פוליטית כזו או אחרת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר