תמונה קבוצתית של מחזור ב עם המרצה דר משה כהן. צילום: יח"צ
תמונה קבוצתית של מחזור ב עם המרצה דר משה כהן. צילום: יח"צ

טקס סיום קורס ללימוד השפה המרוקאית התקיים באשדוד

קורס ללימוד השפה המרוקאית-יהודית הסתיים בטקס סיום חגיגי בחדר הישיבות של מועצת העיר אשדוד, ובמעמד ראש העיר יחיאל לסרי. בקורס התוודעו החניכים אל עושר הלשון, התרבות וההיסטוריה של יהודי מרוקו והסיפורים המרגשים העומדים מאחוריהם. רוצים ללמוד גם? המחזור הבא נפתח בימים אלו

פורסם בתאריך: 18.4.23 10:35

     

טקס סיום חגיגי לסיום קורס לימוד שפתם של יהודי מרוקו התקיים השבוע במעמד ראש העיר יחיאל לסרי, בחדר הישיבות של מועצת העיר. לסרי בירך את המשתתפים בקורס וסיפר על חוויותיו עם השפה היפה.

 

 

הקורס נערך במרכז קהילתי "דקל" והיה בן עשרה מפגשים, במהלכם פגשו המשתתפים מגוון רחב של טקסטים במרוקאית-יהודית מאוספי הספרייה הלאומית: פתגמים, פיוטים, שירים, כרוזים, עיתונות היסטורית, שבחי צדיקים ועוד. באמצעות הקריאה והלימוד בטקסטים אלה, התוודעו החניכים אל עושר הלשון, התרבות וההיסטוריה של יהודי מרוקו והסיפורים המרגשים העומדים מאחוריהם. הם שיפרו את רמת הקריאה, הדיבור וההבנה של השפה, פיתחו יכולת שיחה בסיסית והעמיקו את ההיכרות עם המורשת של יהודי מרוקו בתחומי ההיסטוריה, השירה, הסאטירה, ההגדה, המוסר, ההומור והתרבות בכלל.

טקס הסיום במעמד ראש העיר. צילום: יח"צ

טקס הסיום במעמד ראש העיר. צילום: יח"צ

את הקורס העביר המרצה דר' משה כהן – חוקר הלשון של הערבית היהודית מוגרבית. לימד בעבר ערבית ועברית במסגרות שונות בארץ ובחו"ל ושימש במשך כ-20 שנה עורך וקריין של השידורים במוגרבית בקול ישראל. ("קול ישראל באל-ערבייה אל-מוע'רבייה שלום"). היום הוא מנחיל את השפה לאחרים, והיעד שהציב לעצמו הוא להגיע ל- 1,000 תלמידים.

כיבוד שהוכן ע"י חניכי הקורס. צילום: יח"צ

כיבוד שהוכן ע"י חניכי הקורס לכבוד הסיום החגיגי. צילום: יח"צ

המעוניינים להצטרף למחזור הבא מוזמנים להתקשר אל מרצה הקורס ד"ר משה כהן: 052-3969575

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר