עובדי ומתנדבי תחנת מדא באשדוד שמעו את סיפור חייו של פאבל זינגר ז"ל. צילום: דוברות מדא
עובדי ומתנדבי תחנת מדא באשדוד שמעו את סיפור חייו של פאבל זינגר ז"ל. צילום: דוברות מדא

'זיכרון בסלון' בתחנת מד"א אשדוד: סיפורו המצמרר של ניצול השואה פאבל זינגר ז"ל

פרויקט 'זיכרון בתחנה' התקיים בתחנת מד"א אשדוד, שם סופר סיפורו של הניצול פאבל זינגר, על ידי נכדו, מתנדב נוער במד"א. פאבל ניצל בגיל 14, וטראומת הזוועות ליוותה אותו במשך כל חייו. מנהל מרחב לכיש במד״א חיים קרדי: "שמירת זיכרון השואה היא חובתנו ואנחנו רואים את מפגשי העדות כחשובים מאין כמותם"

פורסם בתאריך: 18.4.23 10:22

     

פרויקט 'זיכרון בתחנה' התקיים זו השנה השניה בתחנת מד"א אשדוד ובתחנות ברחבי הארץ, שם מובאים סיפורם של ניצולי שואה על ידי בני הדור השני והשלישי שלהם, שמנציחים את זכרם. אתמול, עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מתחנת מד״א באשדוד שמעו את מתנדב נוער מד״א איתי עמר שהגיע לתחנה על מנת לחלוק את סיפור חייו של סבו – פאבל זינגר ז״ל, במסגרת הפרויקט.

פאבל זינגר ז"ל נולד בבנילובו, צ'רנוביץ, בשנת 1930. וכאשר פלשו הנאצים לברית המועצות ב-1941, משפחתו נאלצה לברוח מכפרם בשל מורשתם היהודית. הם הוצעדו ברגל לכפר אטאקי, כשכמעט מחצית מיהודי הכפר מתו בדרך.

במהלך חורף 1942, אולצו פאבל ואמו לעבוד בשדות, לקצור יבולים עבור החיילים הגרמנים והרומנים. אביו של פאבל נורה בזמן שעבד על תיקון גשר מעל הדנייסטר. לאחר שהכוחות הגרמנים החלו לסגת ב-1944, ניצלו פאבל – שהיה אז בן 14, יחד עם משפחתו על ידי פרטיזנים והצבא האדום. טראומת המלחמה נשארה איתו עד סוף חייו, ואינו היה מסוגל לשכוח את הזוועות שעברו הוא ומשפחתו.

את המיזם הוביל מנהל מוקד מתנדבים ארצי במד״א, שובל בן מרדכי טמים, שאמר "זו השנה השנייה בה אנחנו עומדים בקשר מול עמותת זיכרון בסלון, שעושים עבודת קודש. בזכות שיתוף הפעולה הזה הצלחנו להביא את סיפוריהם של שורדי השואה, מפיהם ומפי ילדיהם לתחנות מד״א בכל רחבי הארץ – לזכור, להזכיר ולעולם לא לשכוח".

תחנת מד"א אשדוד. צילום: דוברות מד"א

תחנת מד"א אשדוד. צילום: דוברות מד"א

מנהל מרחב לכיש במד״א חיים קרדי הוסיף כי: "שמירת זיכרון השואה היא חובתנו ואנחנו רואים את מפגשי העדות כחשובים מאין כמותם. עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום בתחנת מד״א באשדוד שהגיעו לערב המיוחד הזה, הקשיבו בקשב רב לסיפור חייו של פאבל זינגר ז״ל וימשיכו לפעול להנצחת זיכרון השואה וסיפורי הניצולים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "זיכרון השואה חייב להיות חקוק בזיכרונו של כל אחד ואחת. ישנה חשיבות עליונה לשמיעת העדויות והסיפורים מהניצולים עצמם ופרויקט 'זיכרון בתחנה' מאפשר להפגיש בין דור שורדי השואה שהולך ומצטמצם עם העובדים, המתנדבים ובני הנוער שהם דורות ההמשך. פער הדורות מחדיר בהם את הזיכרון ומותיר בהם רשמים שנשארים טבועים לעד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר