הרב חיים פינטו והאיגרת
הרב חיים פינטו והאיגרת

רב העיר אשדוד הרב חיים פינטו מזהיר מהכנת מאכלי חמץ לקראת המימונה

פורסם בתאריך: 11.4.23 13:39

     

לקראת "חג המימונה" הנערך מחר במוצאי חג שביעי של פסח, הרב הראשי של אשדוד הרב חיים שמעון פינטו פרסם איגרת לציבור הרחב לעורר ולהתעורר בעניין הזהירות שלא יתחילו להכין את המאכלים בחג עצמו שזהו איסור חמור ביותר.

באיגרת כתב, אודות מנהג חגיגות המימונה:

מנהג זה יסודותיו בהררי קודש, אך עם גדרים ברורים. לצערנו עם בא אחינו בני המערב לארץ ישראל התפשט המנהג מעבר לגבולות שגבלו ראשונים, ואנו אין לנו אלא מה שמסרו לנו אבותינו. על כן מה דוה לבנו על השמועה הרעה שהגיעה לאוזנינו, כי יש מאחינו פשוטי העם, אשר כבר בימי שביעי של פסח מתחילים להכין את מאכלי המימונה.

והנה יש מהם שבבערותם הוסיפו רעה רבה ונוראה, והינם מכינים מאכלי חמץ כבר ביום השביעי של פסח, בחושבם כי חשיבות המנהג גדולה על איסור חמץ, או סוברים שאיסור חמץ עבר כבר, וזו טעות חמורה, והעובר על זה מתחייב כרת בנפשו.

חובה על כל איש ואיש להתרות על כך, ולבער רעה זו מן העולם. כי אוי ואבוי למי שמכניס חמץ לביתו טרם צאת חג שביעי של פסח, ובשום פנים ואופן אין להתחיל ולהכין את מאכלי המימונה בטרם צאת חג שביעי של פסח, והעושה כן ידע כי לא רק שמעשיו אינם מרוצים לפני בורא עולם, אלא גם מתחייב בנפשו, על כן כל איש יזהיר את בני ביתו בכל האמור, שיעשו כדין תורה, ואת המנהג ישמרו כפי גדריו הנכונים בלבד. בברכת חג פסח כשר ושמח, ותרבחו ותסעדו.

האיגרת של הרב פינטו

האיגרת של הרב פינטו


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר