מכירת החמץ לגוי. צילום: מועצה דתית אשדוד
מכירת החמץ לגוי. צילום: מועצה דתית אשדוד

כשרים ומוכנים: החמץ של אשדוד נמכר הבוקר

את החמץ של תושבי אשדוד רכש עובד במלון לאונרדו אשדוד, בטקס מיוחד שהתקיים היום במועצה הדתית

פורסם בתאריך: 5.4.23 11:17

     

הבוקר נערכה מכירת החמץ של תושבי אשדוד על ידי המועצה הדתית בעיר.

מ"מ ראש העירייה, אבי אמסלם השתתף במכירה לצד רבני העיר הרב חיים פינטו והרב יוסף שיינין ויו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן.

מכירת החמץ של אשדוד

אמסלם נשא דברי ברכה קצרים ושיבח אישית את הפעולות הברוכות של הרב עובדיה דהן ואמר שהמועצה הדתית באשדוד כמי שמכיר מקרוב כשעבדתי בעבר במשרד הדתות, היא מבין המועצות הדתיות המצוינות בארץ, מועצה שנותנת את כל שירותי הדת בצורה מסורה ומקצועית, קשה למצוא בארץ עוד כאלו מועצות שנותנות שירות בכל שעה כמעט 24 שעות, הבנק של שירותי הדת במועצה הדתית בעירנו זהו בנק ללא מעצורים, ואני אישית נתקלתי במספר מקרים קשים שנפתרו כאן בצורה מקצועית. עוד אמר שזה הזדמנות לכוין שמעבר לכך שאנו מבערים את החמץ, לבער גם את החמץ שבין אדם לחבירו ולבער את המידות הרעות. בירך את יו"ר המועצה הרב דהן ובירך את תושבי העיר שיזכו לחג שמח וכשר.

קודם לכן בלשכת הרב שיינין נערכו הקניינים במשך כחצי שעה בפירוט מלא, הגוי הביע את דעתו לקנות את כל החמץ של תושבי העיר וכן מי שמופיע ברשימות מכירת החמץ שיזמה המועצה הדתית.

את המעמד פתח והנחה יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, בדבריו הביא את דברי ברכה של הרב הראשי הרב חיים פינטו אשר נבצר ממנו להשתתף, היות ועורך את מכירת החמץ בעיר קרית מלאכי אשר גם שם מכהן כרב העיר.

מכירת החמץ של אשדוד

בדבריו נתן סקירה מקיפה על פעילות המועצה לקראת חג הפסח בפרט ובכלל על כל ימות השנה. הרחיב על הפעולות לקראת חג הפסח כמו הגעלת כלים 'חינם' ב-13 מקומות ברובעי העיר, חלוקת "קמחא דפסחא" לאלפי משפחות, הוצאת חוברת 'הלכות ומידע' במהדורה מיוחדת וססגונית שחולקה בכל רחבי העיר, הכשרת עסקי המזון לקראת החג בצורה בלתי רגילה כך שבלילות האחרונים יש משגיחים שהיו ערים רוב הלילה כדי להשגיח שענף המזון יהיה כשר לפסח כהלכה, כמו"כ חולקו "סדר ספירת העומר" אישי למתפללים. כן נתן סקירה על המחלקות כמו כשרות, עירובין, נישואין, מקוואות וחברא קדישא העושים עבודת קודש במסירות בכל ימות השנה. בסיום בירך את כל עובדי המועצה יחד עם כל תושבי העיר בברכת חג פסח כשר ושמח.

בשלב זה הרב שיינין ערך את מכירת החמץ, כאשר העביר לידיו של הגוי את כל התיקים עם טופסי ההרשאה של מכירת החמץ של תושבי העיר וערכו את הקנין כנהוג.

דברי ברכה נשא נציג ראש העיר ומ"מ עו"ד גבי כנפו אשר הביא ברכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אשר לא נמצא בימים אלו בארץ וציין בשם ראה"ע את הערכה הגדולה לפעילות המבורכת הנעשית במועצה הדתית בראשותו של הרב עובדיה דהן ואמר, "יש לנו הערכה גדולה לרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית וחבריו על כל העשיה הברוכה ואני לא חושב שיש עוד עיר במדינת ישראל שמקבלת עוד שירותי דת ברמות כאלה". וסיים בברכת חג פסח כשר ושמח.

הרב חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרה"ר ורב שכונה ערך את קנין "עירוב חצרות" עם מ"מ ראה"ע עו"ד מר גבי כנפו.

הטקס הסתיים בסיום מסכת שערך הרב עובדיה דהן על מסכת נזיר לע"נ אחיו מאיר ז"ל וערך ברכת "לחיים" עם כל המשתתפים לקראת חג הפסח ובירכו איש לרעהו בברכת חג פסח כשר ושמח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר