שרון מרק ותחנת הכוח אשכול. צילומים: פבל, דור גפני
שרון מרק ותחנת הכוח אשכול. צילומים: פבל, דור גפני

"אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית": שרון מרק בפנייה לממשלה

חברת מועצת העיר אשדוד, שרון מרק, יחד עם עו"ד תמר קידר מאשקלון דורושת מהממשלה לבטל את ההחלטה לאפשר הפעלת יחידות כוח מזהמות בתחנות הכוח מבלי להתחשב בבריאות התושבים. אם הבקשה לא תתקבל, צפויה עתירה לבג"ץ

פורסם בתאריך: 23.3.23 16:33

     

על רקע החלטת הממשלה לאפשר הפעלת תחנות כוח מזהמות ללא הגבלות סביבתיות ובריאותיות, פנתה חברת המועצה שרון מרק, יחד עם עו"ד תמר קידר מאשקלון לממשלת ישראל ודרשה לבטל את ההחלטה הזאת, כאשר השלב הבא הוא הגשת עתירה בשם תושבי אשדוד ואשקלון.

במכתב שנשלח אתמול לממשלה באמצעות היועמ"ש, נכתב כי "החלטת הממשלה מאפשרת לגופים שאין להם אחריות על נושאי זיהום אוויר ובריאות הציבור לקבל 'צ'ק פתוח' להפעלת תחנות כוח מזהמות, ללא יכולת פיקוח ואכיפה אפקטיבית מצד המשרד להגנת הסביבה וללא קשר למצב חירום. היא נעדרת כל פתרון מאוזן שייתן מענה למצבים של חשש לאספקת החשמל, תוך צמצום זיהום האוויר והפגיעה בבריאות הציבור… בעקבות החלטה זו, יש סיכון להגדלת החשיפה לזיהום אוויר של תושבי אשקלון ואשדוד… כפועל יוצא מרשיי יטענו כי החלטה זו מהווה פגיעה לא הולמת, ובלתי מידתית העולה על הנדרש, וללא תכלית ראויה בשלומם, בבריאותם, וחייהם של תושבי העיר אשקלון, אשדוד והסביבה, ודינה בטלות".

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

באשדוד פועלת תחנת הכוח אשכול אשר קיימות בה עדיין יחידות מזהמות. באשקלון פועלת תחנת הכוח רוטנברג אשר החלה הסבה לגז, אך עדיין רוב היחידות הן יחידות פחמיות. כך שבמקרה של הפעלת יחידות מזהמות ופחמיות, מי שישלמו את המחיר הם תושבי אשדוד ואשקלון. אפילו השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, הביעה את התנגדותה למהלך הזה.

עוד נכתב: "מרשיי רואים בהחלטות מסוג זה של ממשלת ישראל אשר מתעלמות מהאינטרסים הבריאותיים של תושבי אשקלון ואשדוד ואשר אינן מביאות במכלול השיקולים ובאיזונים השונים את איכות חייהם ושלומם של תושבי אשקלון ואשדוד, זלזול מופגן בתושבי ערים אשר הצביעו ברובם הגדול למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית".

אם הממשלה לא תשנה החלטה זו, עו"ד קידר מתכוונת להגיש עתירה לבג"ץ ולדרוש לבטל אותה.

מרק וקידר: "כמו שפעלנו בעבר בנושא זה – נמשיך לפעול יחד ולהילחם על חיי התושבים והזכות לאויר נקי. נעמוד על כל שאשדוד ואשקלון לא יהפכו לחצר האחורית של המדינה על חשבון הבריאות שלנו. המכתב הזה הוא צעד נוסף במאבק המשותף שלנו יחד עם תושבי אשדוד אשקלון והסביבה וארגוני הסביבה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר