הלן גלבר, יחיאל לסרי, אלי לחמני. צילומים: אורי קריספין, פבל
הלן גלבר, יחיאל לסרי, אלי לחמני. צילומים: אורי קריספין, פבל

סקר בחירות מקיף באשדוד: איפה לסרי, כמה גלבר מזנקת ומי מוביל במגזר העולים?

סקר בחירות בלתי תלוי שבוצע באשדוד לקראת הבחירות המוניציפאליות: מגלה כי ראש העירייה עדיין מוביל, אך לא מחזיק במספר הקסם 40% שמוביל לניצחון בסיבוב הראשון, הלן גלבר מזנקת ביחס לבחירות הקודמות ובמגזר העולים יש מירוץ צמוד. שאלת השאלות מקבלת תשובה מפתיעה מאוד: מה מצבו של ד"ר לסרי בקרב הציבור שאינו חרדי?

פורסם בתאריך: 21.3.23 19:17

     

לקראת הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב, ערך מכון הסקרים "פידבק", בפיקוחו של ד"ר אלכסנדר קליין, סקר ראשון, מדובר בסקר בלתי תלוי ובלתי מוזמן, סקר עצמאי של מכון הסקרים וממנו עולים נתונים מעניינים.

בשאלה "אילו הבחירות לראשות עיריית אשדוד היו מתרחשות היום, למי מבין המועמדים הבאים היית מצביע?", ענו כ-33.3% כי יצביעו לראש העירייה המכהן ד"ר יחיאל לסרי. במקום השני ניצבת חברת המועצה הלן גלבר עם כ-18.8 אחוזים, כאשר מעט מאחוריה עם 15.8 אחוזים נמצא ד"ר אלי לחמני. עוד מהתוצאות: ברק סרי עם 11.7%, שמעון כצנלסון עם 9.4%, אלי נכט עם 8.1% ושרון מרק עם 2.9%.

מתוך הסקר

מתוך הסקר

אחת הטענות כלפי יחיאל לסרי היא שמעמדו וכהונתו היא רק בגלל תמיכת הציבור החרדי. אז הסקר בדק מה כוחו של ראש העירייה ושל שאר המועמדים בקרב הציבור שאינו חרדי ואלה התוצאות המפתיעות: יחיאל לסרי עם 29.9%, הלן גלבר עם 20.3%, אלי לחמני עם 17.5%, שמעון כצנלסון עם 10.5, ברק סרי עם 9.7%, אלי נכט עם 8.9% ושרון מרק עם 3.2%.

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

ראש בראש: שמעון כצנלסון, אלי נכט. צילום: פבל

הסקר בדק גם מי המועמד המוביל בקרב מצביעי "ישראל ביתנו" וכאן יש איום על מעמדו רב השנים של כצנלסון מצד נכט. בקרב המצביעים הללו: שמעון כצנלסון עם 30.4% ואילו אלי נכט נושף בעורפו עם 28.9%, במקום השלישי לחמני עם 14.8%, גלבר עם 12.5%, ברק סרי עם 3.1 ושרון מרק עם 1.6%.

מתוך הסקר

מתוך הסקר

ומה המצב ברובעים של העיר? אז ברובם המוחלט לסרי מנצח, אבל בשלושה רובעים הוא מפסיד: רובע ח' ורובע י"ג לחמני מוביל ואילו ברובע י' כצנלסון מוביל.

השאלה שמסקרנת כל מועמד בבחירות היא אילו הוא לא היה מתמודד, במי היו תומכים מצביעיו? אז גם זה נבדק בסקר והתברר שהרוב המכריע טען כי לא היה מצביע לאף מועמד, אז נציג כאן איזה מועמדים יקבלו נתח גדול מהתומכים ואלה התוצאות:

בקרב תומכי לסרי: 9.6% היו מצביעים לברק סרי. בקרב תומכי הלן גלבר, 18.5% היו מצביעים לאלי לחמני. בקרב תומכי לחמני, 14.5% היו מצביעים להלן גלבר. בקרב תומכי ברק סרי, 24% היו מצביעים ללסרי, 12.9% להלן גלבר ו-10.5% לאלי לחמני. גם בקרב תומכי כצנלסון – הנתח הגדול מתחלק בין הלן גלבר (16.5%) ואלי נכט (13.6%). בקרב תומכי אלי נכט, הנתח הגדול התחלק בין כצנלסון (21.7%) והלן גלבר (12.7%). בקרב תומכי שרון מרק הנתח הגדול של המצביעים היה מתחלק בין שלושה: יחיאל לסרי (17.1%), הלן גלבר (15.4%) וברק סרי (12.1%).

ברק סרי. אלבום פרטי

בסקר נשאלה שאלת שביעות רצון מתפקודו של ראש העירייה יחיאל לסרי בארבע השנים האחרונות, כאשר הציון 1 מייצג את שביעות הרצון הנמוכה ביותר והציון 5 מייצג את שביעות הרצון הגבוהה ביותר. כאן התוצאות עגומות יותר מבחינת לסרי, כשרק 17.7% נתנו לו את הציון הגבוה ביותר ואילו 31.2% נתנו לו את הציון הנמוך ביותר. הציון המשוקלל שקיבל לסרי הוא 2.71.

מתוך הסקר

מתוך הסקר

המשיבים נשאלו גם מהו התחום החשוב ביותר שבו צריך לעסוק ראש העיר הבא של אשדוד ושלפיו יבחרו למי להצביע, ורובם ענו כי הם מעוניינים שראש העירייה יפעל למתן אפשרויות לדיור בר-השגה בעיר (24.8%), לשדרוג מערכת החינוך (16.8%) ולשיפור התעסוקה בעיר (13.5%).

ומהם הנושאים שהכי מפריעים לתושבי אשדוד? בראש ובראשונה תשתיות התחבורה והפקקים (18%), הגירה שלילית של צעירים מהעיר (16.5%), מחסור במקומות עבודה איכותיים (15.7%) והתחרדות העיר (15.2%).

מתוך הסקר

מתוך הסקר

בנושא היחסים עם המגזר החרדי, תושבי אשדוד חצויים: כמחצית מהם (כ-50.1%) חושבים שצריך לפעול נגד תהליך ההתחרדות של העיר, והמחצית השנייה חושבים שיש לשמר את הסטטוס קוו (כ-36%) או לחזק את הקשר עם המגזר החרדי (כ-13.9%).

ברמה הלאומית, לאחר הבחירות לכנסת שהתקיימו בחודש נובמבר האחרון, בו זכו מפלגות הקואליציה לרוב מוחץ באשדוד, נשאלו המשיבים האם שלושה חודשים מאוחר יותר, הם מרוצים מהבחירה שעשו והיו מצביעים לאותה המפלגה שוב אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום. באופן יוצא דופן, רק כ-67.5% הודיעו כי יצביעו לאותה המפלגה. לעומת זאת, כ-12.5% טוענים כי הם מאוכזבים מבחירתם והיו מצביעים למפלגה אחרת. כ-15.8% נוספים ענו כי מוקדם לקבוע, והיתר הודיעו כי לא היו מצביעים כלל אילו היו מתקיימות בחירות נוספות לכנסת.

הבחירות באשדוד. צילום: מאיר אוליאל

הבחירות באשדוד. צילום: מאיר אוליאל

ומה לגבי הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה? גם כאן התבקשו הנסקרים לענות על מידת התמיכה שלהם ברפורמה, באמצעות מתן ציון מ-1 (לא תומך בכלל) ועד 5 (תומך באופן מלא). באופן מפתיע לאור תוצאות הבחירות האחרונות בעיר, מידת התמיכה ברפורמה היא די נמוכה, כאשר הציון המשוקלל שקיבלה הוא 2.77. כ-23.8% אמרו כי הם תומכים ברפורמה באופן מלא, כ-10.8% אמרו כי הם די תומכים ברפורמה, 18.4% אמרו כי עמדתם נייטרלית, כ-12.4% אמרו כי הם די מתנגדים לרפורמה וכ-34.6% אמרו כי הם מתנגדים לחלוטין לרפורמה.

הסקר נערך על פי מדגם של 2,071 משיבים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, כולל במגזר החרדי. הסקר נערך בין התאריכים 19-20 בפברואר 2023. טעות הדגימה המירבית: 4.3+-.

מכון הסקרים "פידבק" בפיקוחו של ד"ר אלכסנדר קליין, בעל רזומה נרחב ומרשים בתחום הסטטיסטיקה, הכולל מוסדות אקדמיים מובילים ומוסדות לאומיים בישראל ובצרפת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר