יום העו"ס הבינלאומי
יום העו"ס הבינלאומי

עו"סים באהבה גדולה: היום מציינים את יום העובדים הסוציאליים הבינלאומי 

כך הפך נער חסר מעש שהיה ברחובות לנער שמועמד לגיוס ליחידה מובחרת - זה רק אחד מסיפורי ההצלחה של העובדים הסוציאליים בעיריית אשדוד שהיום הוא היום שלהם

פורסם בתאריך: 21.3.23 12:52

     

עיירית אשדוד – המנהל לשירותים חברתיים יזמו פרוייקט מיוחד, עובדים ועובדות סוציאליות מהמחלקות השונות במנהל לשירותים חברתיים, מספרים על עבודתם וגם על חוויות אישיות. המטרה לחשוף את עבודת הקודש שהם מבצעים במהלך כל השנה במקצועיות ובצניעות גדולה.

יום העו"ס הבינלאומי

יום העו"ס הבינלאומי

"בדרך כלל לא ניתן לחשוף את המשפחה או היחיד שבזכות העו"ס חייהם השתנו והשבוע בחרנו לעלות מדי יום במשך מספר ימים בפייסבוק העירוני את העו"סים שיספרו את הסיפור", מציינת רונית צור ראש מנהל שירותים חברתיים בעיריית אשדוד.

בנוסף, הבוקר במחלקות השונות של המנהל לשירותים חברתיים ציפתה הפתעה, שטיח אדום נפרס, בלונים הוצבו, פתקים עם משפטים מיוחדים הודבקו וכעת נערכים לארוחת בוקר מפנקת לעו"ס.יות.

יום העו"ס הבינלאומי

יום העו"ס הבינלאומי

"אנו מציינים היום את יום העובדות והעובדים הסוציאליים, שעושים עבודת קודש למען הקהילה מכל הלב והנשמה", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "הן נמצאות שם לאורך כל השנה, עבור אזרחים ותיקים, משפחות או פעוטות, למען נוער בסיכון או נשים במעגל האלימות. הן מעניקות תמיכה, סיוע וליווי  ברגעים הלא פשוטים של החיים. בשמי ובשם תושבי העיר אני מבקש להודות לעובדות ולעובדים הסוציאלים היקרים שלנו, על עשייתם הברוכה והחשובה ועל מחוייבותם ומסירותם הגדולה".

סיפור אחד שממחיש את עבודתם החשובה הוא סיפור על נער שהיה ברחובות וכרגע מועמד לגיוס ליחידה צבאית מיוחדת, בזכות גאשהו ביאדגלין, עובד סוציאלי במית"ר חרדי, מרכז לנוער בסיכון.

גאשהו, ספר לנו על עבודתך.
"אני מלווה אותם, מנסה לגשר על פערים חברתיים במטרה להחזיר אותם  למסגרות חינוכיות נורמטיביות ככל האפשר".

גאשהו ביאדגלין

גאשהו ביאדגלין

יש לך חוויה משמעותית אשר השפיעה עליך?
"נער בן 14 שסבל מבדידות ודחייה חברתית, חווה משבר אמון עם דמויות סמכות בעברו, הסתגר בביתו במשך שנה שלמה, סירב לתקשר עם גורמים מקצועיים ודחה כל הצעה למסגרת שהוצעה לו. החלטתי לעשות הכול כדי במטרה לסייע ולתת לו הרגשה אמיתית שבאמת אכפת לי כדי להחזיר את האמון שלו באנשים והגעתי לביקור בית קצר על מנת להציע לו לנסות את המסגרת במית"ר החרדי.

"ראיתי נער כבוי, ללא שמחת חיים, עצוב, חסר תקווה וחסר רצון לשינוי. פרסתי בפניו את ההזדמנויות, השארתי טלפון והלכתי. לאחר שבוע ימים, הנער התקשר וביקש ממני לראות את המסגרת.

"מאותו רגע חל תהליך של שינוי מדהים. הצלחנו לשפר את תפקודו בכמה רמות בתקשורת הבין אישית, בתחושת השייכות, בחוויות הצלחה הלימודית והחברתית. כיום הוא עושה בגרויות ומתכוון להתגייס ליחידה מיוחדת בצבא".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר