מירה קדוש. צילום: רינה גל
מירה קדוש. צילום: רינה גל

"מסע רגשי סוחף": המשוררת האשדודית מירה קדוש משיקה את ספרה

המשוררת האשדודית מירה קדוש - היועצת והעורכת הספרותית של פסטיבל "אשדודשירה" ובעלת קהילת קוראים ענפה ברשתות החברתיות, משיקה את ספר הביכורים שלה "שלוכית" בהשקה חגיגית בבית אריה קלנג אשדוד. האירוע יתקיים ביום שלישי בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 9.3.23 18:56

     

ביום שלישי בשבוע הבא תתקיים השקת ספר הביכורים של המשוררת האשדודית מירה קדוש: "שלוכית". הספר מכיל שירים שכתבה קדוש, המנסים להמחיש באופן אירוני את חוויותיה כמזרחית בתוך קבוצה של אשכנזים, כשכינוי הגנאי "שלוכית" מקבל בו משמעות אחרת. שונה, מעניינת.

מירה קדוש נחשבת לדמות מוכרת בעולם התרבות של אשדוד. היו לה מגוון תפקידים במערכת החינוך, ולאחר יציאתה לפנסיה מהמערכת, היא מונתה ליועצת ועורכת ספרותית של פסטיבל "אשדודשירה". היא מפרסמת שירה דרך קבע ברשתות החברתיות ובדף הפייסבוק האישי שלה, ועם הזמן התפתחה סביבה קהילת קוראים ענפה. "באמצעות השירה אני מציגה התבוננות רחבה ופיוטית של היות אדם, ועם זאת יש בה אמירה אוניברסלית, היא עוסקת בנושאי זהות, במצבי קיום, במערכות יחסים, בהגות לצד שירי אהבה", סיפרה קדוש.

מירה קדוש משיקה את ספרה "שלוכית". צילום: רינה גל)

מירה קדוש משיקה את ספרה "שלוכית". צילום: רינה גל)

אילן שיינפלד, העורך והמוציא לאור של "שְׁלוֹכִית" סיפר על הספר: "שמו הייחודי של ספר שיריה הראשון של מירה קדוש יוצר היפוך אירוני לכינוי הגנאי ומציע התייחסות מורכבת לנושא הזהות התרבותית, המערבית והמזרחית כאחת. הספר הוא תפיסת קניין ובעלוּת מחודשת על נשיותה, יצָריה, יצירתה, שפתה ותרבותה. הספר הוא מסע רגשי סוחף ורב יופי, להֵחברות אינטימית, סֶמי ארוטית, אל הנשיות, האימהות, אל הילדות הגזולה, אל שושלת האימהות המתות ואל מולדת האבות האבודה, ויוצא מתוכן אל מימוש היצירה והיצר, אל האמונה בבורא עולם ומעבר לו – האמונה באדם ובהתמד חתירתו אל אמיתת חייו. את כול אלה עושה מירה בלשון שיר מיוחדת, הממזגת בתוכה הדים מן השפה המרוקאית, מלשון הדיבור הישראלית וגם מלשון העברית הגבוהה. לשון השיר שלה מיוחדת לא רק במשלביה, אלא גם במוסיקליות שלה, אותה היא משיגה תדירות על ידי הֲזָרה של השפה, בה היא תורמת את חלקה להתכת לשונות היהודים בלשון השירה העברית החדשה".

הספר יושק בבית אריה קלנג באשדוד, בהשתתפות עורך הספר והמוציא לאור – הסופר והמשורר אילן שיינפלד, ובהשתתפות משוררים ואמנים שיקראו משירי האהבה הנועזת והסוערת של המשוררת מירה קדוש, כשברקע צלילי הפסנתר של המוזיקאי אסף סבג, יחד עם שירתו של הזמר אסף ביטון. השקת הספר "שלוכית", יום שלישי, 14 במרץ 2023, בשעה 19:00, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר