יניב קקון ומאיר אברז'ל. צילום: פבל
יניב קקון ומאיר אברז'ל. צילום: פבל

הכולל בט"ו אושר – כצנלסון תוקף: "קקון ואברז'ל מכרו את התושבים"

החרדים חוגגים ניצחון, כצנלסון תוקף את קקון ואברז'ל והמרכז הרוחני בלב רובע ט"ו יוצא לדרך. בניגוד לדברי רה"ע שיוקם רק בית כנסת, יו"ר ש"ס הודיע כי יוקם כולל אברכים

פורסם בתאריך: 1.3.23 21:20

     

היום במהלך ישיבת מועצת העיר אשדוד, אושר ההסכם בין העירייה לעמותה אשר מתכוונת להקים מרכז רוחני ברובע ט"ו. עמותה מבאר שבע הנקראת על שמו של הרב אלעזר אבוחצירא.

על פי ההסכם שאושר היום, ברובע ט"ו יוקם בית כנסת ומרכז רוחני הכולל בית מדרש ספרייה ומקווה על שטח של 1,200 מ"ר.

מתוך ההסכם שיובא לאישור המועצה

מתוך ההסכם שאושר במועצה

מי שתמכו באישור ההסכם היו בין היתר, חבר המועצה שמעון ממן מסיעתו של אלי לחמני וכן חברי תנועת אשדודים, יניב קקון ומאיר אברז'ל. השניים הסבירו עוד לפני הישיבה שהם קיבלו הבטחה כי במקום יוקם רק בית כנסת והוא יחליף את בתי הכנסת הארעיים שהוקמו ברובע. זאת בניגוד להסכם עצמו בו נכתב שיוקם גם בית מדרש ומקווה. גם בהודעת יו"ר ש"ס מהערב נכתב כי יוקם במקום כולל אברכים.

סגן ראש העיר אינג׳ שמעון כצנלסון נגד לאישור ההסכם תקף אותם ואמר: "לקראת חג פורים, הסירו את המסיכות – תנועת 'אשדודים' מכרה את התושבים. היום, יניב קקון ומאיר אברז'ל הצביעו בעד הקמת כולל אברכים עבור עמותה מבאר שבע בלב רובע ט"ו תוך התעלמות מוחלטת מרצון התושבים ועל חשבון שטח שיעדנו למתנ״ס ופארקים לטובת התושבים. אנחנו בסיעת 'אשדוד ביחד' הצבענו נגד. וכך גם נמשיך לעמוד לצד תושבי העיר במאבק על צביון הרובע ועל איכות החיים בו, בדיוק כמו שעמדנו על כך שייבנו 250 יחידות דיור בלב הרובע במקום 750, במקום כפי שאנחנו מקדמים מתנ"ס ראוי עבור התושבים, כך נעשה הכל על מנת לעצור את בניית הכולל".

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

מנגד, בסיעות החרדיות ראו בזה ניצחון ומסרו: "ניצחון גדול לחרדים בהצבעה על הקצאת קרקע בשכונה מעורבת".

אבי אמסלם ויחיאל לסרי. צילום: פבל

בהודעה מטעם סגן ראש העיר, אבי אמסלם כונו המתנגדים "אנטי חרדים". לדברי אמסלם, "לפני כחודש עלתה בקשה להקצאת קרקע לבית כנסת ברובע ט"ו, אך לאחר התנגדות חברי קואליציה שהצביעו בניגוד למשמעת הקואליציונית, ההצבעה נפלה. להתנגדות לבניית בית הכנסת הצטרפו גורמים אנטי חרדיים כאלה ואחרים".

היום עלתה בקשת ההקצאה שוב וכאמור, אושרה.

אבי אמסלם מסר: "אני וחבריי לסיעה מקדמים את בניית בית הכנסת ברובע משום שהוא נצרך לתושבים שמתפללים בחנויות ומבנים ארעיים ולא משום סיבה אחרת. המחשבה שלא ניתן יהיה לבנות בית כנסת בעיר במדינת ישראל היא בלתי מתקבלת הדעת. אין לי ספק שבית הכנסת הזה ורבים שיבואו אחריו, יביאו ברכה והצלחה לעיר, וכמובן שאנו נמשיך לבנות ברובע זה ובשאר רובעי העיר ככל שיהיה צורך. אני מודה לחברי אגודת ישראל ולחבריי לסיעה על תמיכתם ועזרתם להוצאת המהלך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר