מאיר אברג'יל ויניב קקון חברי סיעת "אשדודים". צילום: פבל
מאיר אברג'יל ויניב קקון חברי סיעת "אשדודים". צילום: פבל

"נכנעו ללחצים": סערה סביב האישור הצפוי של מועצת העיר אשדוד למרכז רוחני ברובע ט"ו

במועצת העיר ואפילו בקואליציה מותחים ביקורת על חברי תנועת "אשדודים" שהחליטו לתמוך בהצעה שתובא מחר למועצת העיר. "חברי המועצה קקון ואברגל קיבלו רגליים קרות", כתב חנוך דרך ארליך. הלן גלבר כתבה: "זה מדהים לראות איך אנשים משנים את עורם לפני הבחירות"

פורסם בתאריך: 28.2.23 12:51

     

מחר תתקיים במועצת העיר אשדוד הצבעה על "אישור הסכמי רשות ופיתוח להקצאת מקרקעין – עמותת 'כולל אברכים – פקודת אלעזר'".

בקרב חברי מועצת העיר הדעות חלוקות בין חברי הסיעות החרדיות וראש העירייה לבין שאר חברי המועצה המתנגדים, כאשר הקולות המכריעים הם של חברי תנועת "אשדודים" – יניב קקון ומאיר אברז'ל. הנשיים הצהירו הבוקר בסרטון שהעלו לרשת כי הם יסכימו לתמוך רק בתנאים מסוימים: שזה יהיה אך ורק בית כנסת ולא כולל אברכים, שבית הכנסת הוא צורך אמיתי של תושבי רובע ט"ו ושזה לא יבוא על חשבון מוסדות ציבור אחרים ברובע.

הדברים של קקון ואברז'ל:

הם פנו לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, בבקשה שיבהיר את העניין והוא השיב להם במכתב בו התחייב לשלוש הסעיפים הללו, מה שבעצם סלל את הדרך לתמיכתם.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי בניגוד להתחייבות של ד"ר לסרי, בהסכם שיובא לאישור מחר במועצה כתוב בפירוש "בית כנסת, מרכז רוחני הכולל בית מדרש, ספרייה עירונית ומקווה בשטח של כ-1,200 מ"ר".

מתוך ההסכם שיובא לאישור המועצה

מתוך ההסכם שיובא לאישור המועצה

חברת המועצה שרון מרק כתבה ליניב קקון שהיא מוכנה גם לתמוך בהצעה – אבל בתנאי אחד: "יניב, תגובת ראש העיר אינה אלא אחיזת עיניים. האם ראש העיר מתחייב לפנות את החנויות ברחוב תל חי מבתי כנסת ֶלאחר אכלוס 'כולל האברכים'? אם אכן ותצא מצידו הבהרה כתובה חד משמעית לעניין זה – אצביע איתכם. באם לא, קוראת לכם לחזור בכם ולהצביע נגד אישור הקצאת קרקע בט"ו לבניית כולל".

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

חברת המועצה הלן גלבר מתחה ביקורת על חברי המועצה וציינה כי בהצבעה קודמת על הקמת המרכז הזה, תמכו בו חברי מועצה כמו חנוך דרך ארלי, אלי נכט, מאיר אברז'ל ועוד וכתבה: "זה מדהים לראות איך אנשים משנים את עורם לפני הבחירות, כשהם צריכים את הקול שלכם, ושנייה אחרי שהם מקבלים תפקיד בקואליציה, הם לא רואים יותר את האינטרס של התושבים אלא רק את האינטרס של עצמם, ומוכנים להצביע בעד דברים שמנוגדים לערכים שלהם, מנוגדים למצע שלהם, ומנוגדים להבטחות שלהם לציבור.. והציבור במקרה הזה משווע למתנ"ס, לבריכת שחייה, למועדון נוער, ובטח לא לעוד מוסד דתי שכמותו יש כבר כמה ברובע".

חברי המועצה הלן גלבר וחנוך דרך ארליך. צילום: פבל

גם חבר המועצה מהקואליציה, חנוך דרך ארליך מתח ביקורת וכתב: "חברי, חברי המועצה קקון ואברגל קיבלו רגליים קרות ונכנעו ללחצים שמופעלים עליהם מבחינה פוליטית. והם זורים חול בעיני התושבים כאילו אני וחברי סיעתי מתנגדים מטעמים פוליטיים. הלו כל הקצאת קרקע לבית כנסת דורשת 200 חתימות של משפחות שמבקשות את ההקצאה הזו. אז איזה תושבים הם בדיוק מבקשים לראות. שבעה אנשים שראש העיר הביא להם למשרד. זו בדיחה על חשבון כולנו… אם ההחלטה הזו תעבור, זו תחילת הדרך להשתוללות הקצאות לכוללים ומוסדות דת שאינם לטובת הקהילה ברובעים הלא מעורבים. יניב ומאיר, אל תתנו לפוליטיקה לסנוור אותכם. תהיו למען התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר