הסולן סמי לזמי. צילום: משה עמר
הסולן סמי לזמי. צילום: משה עמר

הוא חוזר: סמי לזמי, סולנה האגדי של להקת "שפתיים", יופיע איתם באשדוד

אחרי שנים שלא הופיעו יחד, סמי לזמי - סולן העבר של להקת "שפתיים", חוזר לבמות ויופיע איתם במופע משותף עם התזמורת האנדלוסית אשדוד

פורסם בתאריך: 22.2.23 06:53

     

סמי לזמי, הסולן האגדי של להקת שפתיים, חוזר לבמות. אחרי שנים שלא הופיע עם להקת שפתיים, יופיע איתם במופע האיחוד של הלהקה, יחד עם התזמורת האנדלוסית, בשתי הופעות שיתקיימו באשדוד בחודש מרץ.

לזמי החל להופיע עם להקת "שפתיים" לפני מעל עשרים שנה, לאחר ששרו ביחד במהלך הופעה באולם אירועים, שם שימש כרב מלצרים מזמר, והם היו להקת רוק. הוא עלה להופיע איתם על במת האירוע, ומאז אותו יום, ולמשך שלושה אלבומים – "האלבום הכפול", "פותחים שולחן", ו"איש וכינור", שימש כסולן הלהקה, שהפכה מלהקת רוק ללהקה ששינתה את פניה של הסצנה המוזיקלית בישראל. "האלבום הכפול" נמכר דאז ביותר מ-40,000 עותקים וזיכה את הלהקה באלבום פלטינה. שיריו הנודעים ביותר הם "טלפון", "חדוז'ה", "ללה עישה – נחליאלי", "אהלן וסהלן" ו "מאמא דיאלי".

להקת שפתיים. צילום: גבאי אורי טובה

להקת שפתיים. צילום: גבאי אורי טובה

"כששרתי ב"שפתיים", היינו הראשונים להופיע בטלוויזיה במרוקאית, בתוכנית פריים טיים שנקראה 'לגעת בלב", סיפר עזמי. "להקת "שפתיים" כשמה בחרה לדבר "בשתי שפות" ויצרה פיוז'ן אשר חיבר בין מוסיקת פולקלור עממית מרוקאית למוסיקה ישראלית לוקאלית עם נגיעות רוקנרול – חיבור קסום אשר הצליח לפרוץ סכרים וסטריאוטיפים תרבותיים וגאוגרפיים ולהפוך "מוזיקה עדתית" לקונצנזוס".

לפני כשלוש שנים עשה סוויץ' בקריירה והפך לשחקן תיאטרון. הוא הופיע ב"ללה מסעודה", קומדיה מקורית דו-לשונית בשפה המרוקאית-עברית בהפקת תיאטרון הנגב, שקצרה הצלחה. בנוסף השתתף ב"החותנת שלי" ("נשיבה דיאלי")-קומדיה מקורית בניחוח פריסאי דוברת מרוקאית, עברית וצרפתית, שם לזמי גם ליווה בשירתו.

"בעזרת ההצגה אנחנו מקווים לחשוף מורשת של חיים שלמים, שבחלקם הקטן כאב ועצב. משם אנחנו ממשיכם לשמחה, שירה והומור במלוא הדרו. אנו מבצעים קטעים מהחיים, קטעים שכל אדם נורמלי, לא משנה מאיזה עדה, יזדהה איתם: יידישע מאמה ומאמא דייאלי, תמיד יישארו אימא שלי".

כאמור, במהלך חודש מרץ יופיע לזמי פעמיים יחד עם חיים אוליאל במופע "אהלן וסהלן", שבו מתאחדים סולני להקת "שפתיים" עשרים שנה לאחר פירוקה, לקונצרט פסגה משותף עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

ימים ראשון ושני, 12, 13 במרץ 2023, המשכן לאמנויות הבמה- קונצרט סוחף שכולו קצב, שמחה, ופולקלור נוסטלגי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר