SCE קמפוס אשדוד. צילום: מכללת SCE
SCE קמפוס אשדוד. צילום: מכללת SCE

רקטור SCE נגד כוונת הממשלה לבטל את המלגות לפריפריה: "יעמיק את הפערים החברתיים"

רקטור המכללה האקדמית SCE ע"ש סמי שמעון קורא לממשלה להסיר מחוק ההסדרים את הסעיף המבטל את המלגה לשנת לימודים ראשונה בפריפריה: "המכללות בפריפריה הן אבן שואבת לצעירים וצעירות ממרכז הארץ"

פורסם בתאריך: 20.2.23 23:39

     

האם זה הסוף לשנת לימודים ראשונה בחינם בפריפריה? מכללות הפריפריה מתנגדות לסעיף בחוק ההסדרים המבטל את המלגה לשנת לימודים ראשונה בפריפריה. רקטור המכללה האקדמית סמי שמעון מצטרף גם הוא לטענות נגד ביטול החוק, וקרא לשר האוצר ולממשלה להסיר מיידית מחוק ההסדרים את הסעיף החדש.

נזכיר, בשנת 2010 הוחל חוק המציע מלגת לימודים מלאה לשנת הלימודים הראשונה עבור סטודנטים המתגוררים בפריפריה, או בוחרים במוסדות לימוד הממוקמים בפריפריה. סעיף בחוק ההסדרים החדש, עתיד לתקן את החוק, כך שרק סטודנטים שיוכיחו כי מצבם הסוציואקונומי דורש מלגה, יקבלו אותה, ללא קשר למיקום הגיאוגרפי בו הם גרים או בוחרים ללמוד. התיקון יוחל לא רק בשנת הלימודים הראשונה, אלא למשך כל תקופת התואר, עד 4 שנים. מטרת הסעיף החדש היא למנוע מצב שסטודנטים מבוססים כלכלית הגרים בפריפריה או בוחרים במוסד לימודי בפריפריה, יקבלו מלגה רק לאור מיקומם הגיאוגרפי, לעומת סטודנטים מפריפריה חברתית וכלכלית, המתגוררים במרכז או בוחרים ללמוד במרכז.

פרופ' יהודה חדד. צילום: יח"צ SCE

פרופ' יהודה חדד. צילום: יח"צ SCE

אלא שמכללות הפריפריה טוענות כי על אף יתרונות החוק, הוא עלול לעורר פגיעה ביישובי הפריפריה. "המכללות בפריפריה מהוות היום – הודות למגוון המקצועות הרחב, אבן שואבת לצעירות וצעירים ממרכז הארץ, ואלה, בסיום לימודיהם קובעים את מקום מושבם, ומקימים את ביתם בישובי הפריפריה ובכך מחזקים את חוסנה של מדינת ישראל", אמר פרופ' יהודה חדד, רקטור SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ששלוחותיה באשדוד ובבאר שבע.

לדבריו של פרופ' חדד, האקדמיה שקבעה את מושבה בפריפריה הינה הזדמנות לצעירות וצעירים לרכוש השכלה גבוהה שתאפשר להם עתיד חברתי, כלכלי ותעסוקתי טוב יותר. "ההשכלה הגבוהה בפריפריה מציעה כיום מגוון רחב של מסלולים מבוקשים בשוק העבודה: הנדסה, מדעי המחשב, מקצועות ההייטק, אדריכלות ועוד. חשוב לזכור כי רוב הצעירים הם דור ראשון להשכלה גבוהה וזו ההזדמנות שלהם למוביליות חברתית".

סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

הסוף לשנת לימודים ראשונה בחינם? סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

"מכאן, שלהשכלה הגבוהה בפריפריה חלק חשוב בהגשמת החזון הציוני של יישוב הנגב והגליל במשפחות צעירות ומשכילות. פגיעה בהזדמנות למלגה לשנת הלימודים הראשונה תהווה מכה אנושה לאותם עשרות אלפי צעירות וצעירים בדרכם לעשות את הצעד הראשון למובילות חברתית, וחלילה אף עלולה להעמיק את הפערים החברתיים", סיכם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר