צחי אבו. צילום: לירון אטדגי, נוגי צור
צחי אבו. צילום: לירון אטדגי, נוגי צור

עיריית אשדוד נגד התוכנית של צחי אבו למתחם פלדות: "פוגעת בצעירי העיר". אבו: "התנהלות העירייה – פשע חברתי"

בעירייה הופתעו לגלות כי מספר יחידות הדיור להשכרה במתחם פלדות צומצם בשני שליש וטוענים לפגיעה בצעירי העיר. אבו תוקף בחזרה וטוען כי צמצום היחידות נעשה על ידי הוותמ"ל והוסיף כי התנגדות העירייה לתוכנית פלדות היא "פשע חברתי"

פורסם בתאריך: 17.2.23 14:18

     

סאגת מתחם פלדות והתוכנית לפינוי בינוי במקום ממשיכה לעורר סערה ובעירייה כבר נכנסו לקרב מהלומות עם היזם צחי אבו. מחר אמורה להתקיים הפגנה של דיירי המתחם נגד העירייה.

מתחם פלדות. צילום: דור גפני

כזכור, לפני יומיים האשימו בעירייה את אבו כי הוא מנסה להלך אימים על רה"ע ד"ר יחיאל לסרי. היום מגבירים את הטון נגדו וטוענים כי התוכנית שלו פוגעת בזוגות הצעירים.

ד"ר יחיאל לסרי וצחי אבו. צילום: פבל

ד"ר יחיאל לסרי וצחי אבו. צילום: פבל

במסגרת התוכנית המקורית, היו 150 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך עבור זוגות צעירים, שהיו התנאי לבנייה במתחם פלדות ואושרו בוועדה המקומית. אלא שבעירייה אומרים כי הופצעו לגלות שמספר היחידות נחתך בשני שליש ל-50 יחידות בלבד.

עוד מציינים בעירייה כי היחידות הללו הועברו לשטח הפרטי של אבו, מה שיפגע ביכולת הפיקוח על המחירים, "על פי התוכניות שהוגשו לוותמ"ל, גם העשרות הבודדות מתוכננות על שטח פרטי של הקבלן, כך שלא ניתן יהיה לשלוט במחיר השכירות כפי שסוכם".

רולנדו רייטר. צילום: דור גפני

רולנדו רייטר. צילום: דור גפני

"מדוע לפגוע כך בצעירי העיר?" תוהה מהנדס העיר רולנדו רייטר, ואומר כי השינוי הזה לא מקובל על העירייה, "ביום שני הקרוב אציג את עמדת עיריית אשדוד ואבקש להחזיר את ההקצאה לצעירי העיר, שכללה 150 יחידות דיור להשכרה לטווח הארוך על הקרקע הציבורית. מדובר בשטח ציבורי שעליו אמורות להיבנות יחידות דיור לטובת הזוגות הצעירים בעיר".

אבו מצידו מגיב ואומר כי צמצום יחידות הדיור להשכרה זאת בכלל לא החלטה שלו, אלא של הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים (ותמ"ל).

כך ייראה מתחם פלדות. הדמיה: אורי קיטה, סטודיו באנזאי

כך ייראה מתחם פלדות. הדמיה: אורי קיטה, סטודיו באנזאי

"אני מציע לקרוא את החלטת הועדה המקומית שהקצתה ליזם 150 דירות להשכרה ולא לעירייה", מסר אבו, "הותמ"ל הפחית 100 יחידות דיור – משיקולים מקצועיים שלו. בהתנגדות שהעירייה הגישה (מומלץ לקרוא!), הנושא כלל לא נטען… ולכן לא יוכל להישמע מן הסתם".

עוד מסר אבו: "להגיש התנגדות לתכנית פלדות זה פשע חברתי. במרוצת השנים חלו שם עשרות דיירים מסרטן בשל האסבסט וכל עיכוב בתכנית יגרום לצערי לעוד דיירים לחלות… וזה הרבה יותר מרעידת אדמה, זה קורה כאן ועכשיו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר