המשכן. אבי אמסלם. צילומים: עזריה לוי, דוברות העירייה

הפעלת המשכן בשבת | יועמ"שית המשכן ביטלה את ההצבעה. אמסלם: "לא ניתן למחרחרי ריב לנצח"

יועמ"שית המשכן פסלה את ההצבעה שאישרה את פתיחת המשכן בימי שבת. אבי אמסלם מסמן ניצחון נוסף על נכט שמצידו טוען כי מדובר בהחלטה פוליטית

פורסם בתאריך: 14.2.23 16:43

     

סערת הפעלת המשכן בשבת ממשיכה לייצר כותרות ותהפוכות.

אתמול הודיע יו"ר דירקטוריון המשכן, אלי נכט, כי אושרה הפעלת המשכן בימי שבת לאחר שהשיג רוב בהצבעה, כעת מוציאה היועצת המשפטית של המשכן את הרוח מהמפרשים שלו.

ההצבעה הסתיימה בשוויון 4:4 אך נכט טען כי אחת המתנגדות לפתיחה, סיגל דאי, כבר אינה חברת דירקטוריון כי תוקף חברותה פגה ולכן זה עבר ברוב של 4:3.

אלי נכט. צילום: פבל

אלי נכט. צילום: פבל

כעת הוציאה יועמ"שית המשכן חוות דעת לפיה כל ההחלטות שהתקבלו אמש בטלות בשל השתתפותה של דאי בישיבה.

מ"מ ראש העיר אבי אמסלם שהפעיל לחץ רב ב-24 השעות האחרונות ולדבריו זה מה שהוביל לחוות הדעת המשפטית לפיה ההצבעה שהוביל אמש נכט בטלה מעיקרה מאחר וההצבעה לא תקינה בשל השתתפותה של דאי.

אבי אמסלם מסר: "כפי שהבטחתי המשכן יהיה סגור בשבת והסטטוס קוו יישמר. לא ניתן למחרחרי הריב לנצח".

נכט הגיב ומסר: "מדובר בהחלטה שערורייתית, לא פחות. לא יתכן כי החלטת דירקטוריון שעברה ברוב קולות, נפסלת מסיבה טכנית ולא בעלת משקל סגולי. לעניות דעתי, עצם נוכחותה של סיגל, גם אם אינה בעלת קול בישיבת הדירקטוריון אין בה כדי לפגום בהחלטה כשלעצמה. מדובר לא בהחלטה משפטית, אלא בהחלטה פוליטית והדבר חמור מאוד בעיני!".

כך נכתב בחוות הדעת המשפטית של עו"ד אלי בן סימון: "עוד העלתה בדיקתי מאתמול כי חברת הדירקטוריון הגב' סיגל דאי שהצביעה במסגרת ישיבה זו, עשתה כן, למרות שלא הייתה רשאית לעשות כן. זאת, שכן מינויה כדירקטורית מטעם הציבור בוטל על ידי מועצת העיר אשדוד, בהחלטה מיום 7 בדצמבר 2022, שהועברה אלי רק לאחר הישיבה. מבדיקה שערכתי עולה כי לדברי הגבי דינה בר אולפן- המשנה למנכ"ל העירייה, הועברה החלטת מועצת העיר למשכן באמצעות הדואר האלקטרוני – לשם יידוע ולהעברת המידע לגב' סיגל דאי ולכל הנוגעים בדבר במשכן עצמו, ואולם לדברי מוטי מלכא מנכ"ל המשכן, הוא לא קיבל החלטה כזאת באמצעות הדואר האלקטרוני, או בכל דרך אחרת.

"כך או אחרת, מבדיקה שערכתי מול יועמייש העירייה עו"ד רוני עמיר, עולה כי תוקף המינוי של הגב' סיגל דאי כדירקטורית במשכן, על- פי כתב המינוי בו היא מחזיקה, פג ביום 15 בינואר 2023, ומכן שגם ללא פתרון של סוגיית ההודעה על החלטה מועצת העיר- מחד והידיעה על הפסקת כהונה- מאידך, כהונת הגב' סיגל דאי כדירקטורית, פקעה דה פקטו במועד הישיבה. מבדיקה שערכתי עם הגב' סיגל עולה כי היא לא הייתה ערה להחלטת בדבר אי הארכת הכהונה והחלפתה בדירקטורית אחרת, וכן לא הייתה ערה למועד פקיעת תוקף המינוי- באמור.

לאור האמור לעיל משעה שהגב' סיגל דאי שלא בטובתה השתתפה והשפיעה על החלטות שהתקבלו לאורך הישיבה כולה, השתתפות פעילה ומשמעותית (ולמותר לציין מבורכת) אך בלתי תקינה כאמור, נראה כי אין מנוס מביטול הישיבה וכל החלטה שהתקבלה בה וקיומה במועד אחר כפי שיקבע על ידי יו"ר הדירקטוריון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר