ד"ר לסרי והמכתב שנשלח לתושבים
ד"ר לסרי והמכתב שנשלח לתושבים

תעמולת בחירות או מידע לתושב? מכתב מד"ר לסרי צורף לחשבון הארנונה

לחשבון הארנונה שקיבלו תושבי העיר צורף מכתב מטעם ראש העירייה, המפרט את הישגי העיר. עו"ד שמעון שמואלי טוען כי מדובר בתעמולת בחירות על חשבון הציבור. היועמ"ש של העירייה הגיב לדברים

פורסם בתאריך: 10.2.23 12:49

     

לאחרונה קיבלו תושבים רבים באשדוד, את חשבון הארנונה הדו חודשי מטעם עיריית אשדדו כפי שהם מקבלים תמיד. לדף החשבון צורף מכתב לתושבים מטעמו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, עם תמונותו לצד תיאור של הישגיה השונים של העיר.

אלא שבעמותת "חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי", טעונים כי מדובר בתעמולת בחירות על חשבון הציבור. במכתב שנשלח לעיריית אשדוד, כתב עו"ד שמעון שמואלי מטעם העמותה נכתב כי "בניגוד גמור לחוק, לפסיקה ולהנחיות היועמ"ש לממשלה שהובאו בחוזר מנכ"ל משרד הפנים, ראש העירייה מר יחיאל לסרי, משתמש במנגנון ובמשאבי העירייה לצורך קידומו הפוליטי".

המכתב שצורף לחשבון הארנונה

המכתב שצורף לחשבון הארנונה

במכתב מסביר עוד שמואלי כי על המכתב שנשלח לתושבים "נכרכו סמלי העירייה לצד שמו תמונתו ואמרותיו של ראש העיר. מתוכן דבריו הכתובים במכתב, ניתן לראות כי ראש העיר מתהדר וזוקף לעצמו את הישגיי העירייה… בהיבט האינפורמטיבי, אין כל צורך לציין את שמו תוארו ותמונתו של ראש העירייה… ניתן היה להסתפק בהפניה או בחתימת "עיריית אשדוד" או "מחלקת הדוברות בעיריית אשדוד" וזאת ללא אזכור של אישיות ספציפית".

את המכתב הוא מסכם בכך: "פרסום מכתבו של ראש העירייה בתוך דף חשבון הארנונה, הוא פרסום תעמולתי הנובע מתוך מסע שיווק תעמולתי של ראש העיר מר יחיאל לסרי, והכל כדי להראות כביכול 'טפיחה על השכם' – עשינו. עושים. נעשה. מדובר בתעמולה לכל דבר ועניין מתוך כספי העירייה, כספי ציבור, תעמולה זאת נוגדת מפורשות את החוק, הפסיקה והנחיות היועמ"ש לממשלה".

לבסוף, דרש עו"ד שמואלי לעצור את הפצת המכתב הזה לתושבים.

מי שהגיב למכתבו של עו"ד שמואלי הוא היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד רוני עמיר שכתב כי "דבר ראש העיר" מצורף אך ורק לשובר הארנונה השנתי, זה הנשלח בתחילת השנה ולא לשאר השוברים הנשלחים במהלך השנה, וזאת כחלק "מהקשר השוטף שבין העירייה והעומד בראשה לבין התושבים, וכחלק מהדיווחים הנמסרים לתושבים על ענייני העיר", כתב עו"ד עמיר וציין כי בעבר צורפה חוברת שהופקה על ידי העירייה וכי מטעמי חיסכון הוחלט להחליפה בדף אחד בודד.

עו"ד רוני עמיר. צילום: פבל

עו"ד רוני עמיר. צילום: פבל

"אין מדובר בפרסום מיוחד לבחירות, ואין בתוספת דבר ראש העיר עלות מיוחדת לעירייה", הוסיף עו"ד עמיר, "דף נלווה לשובר בצירוף פעולות העירייה היה מצורף עם או בלי דבר ראש העיר. יחד עם זאת, עם קבלת מכתבך ביקש ראש העיר לעצור את הפצת הפרסום עד לקבלת חוות דעת מהח"מ. אלא שמבדיקה שנערכה על ידי עם מנהלת אגף הגביה עולה, כי השובר השנתי לתשלום הארנונה חולק והופץ זה מכבר… אין כל כוונה לבצע הפצה נוספת
של דבר ראש העיר וראש העיר מודע למגבלות המוטלות בתקופת בחירות. לפיכך איני רואה כל עילה לפנייה מטעם העמותה לקבלת סעד. למען הסר ספק, כאמור לעיל, אין באמור כדי להודות בטענה כי בפרסום יש משום תעמולת בחירות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר