התמונה האחרונה. מלכא ז"ל

"רק בת 23 והשארת את חותמך על כל עם ישראל"

בני משפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, חברים, חברים ליחידתה ומפקדים עלו הבוקר לקברה בבית העלמין הצבאי באשדוד במלאת שבעה להירצחה.אחותה, שקד: "ייש דרך ארוכה אבל קצרה ודרך קצרה אבל ארוכה. כך היו חייך הדסי, קצרים אך מלאי תוכן"

פורסם בתאריך: 25.6.17 12:50

     

משפחתה של רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים לפני כשבוע, עלתה היום (ראשון) לקברה וערכה טקס אזכרה בחלקה הצבאית של בית העלמין באשדוד, עם סיום השבעה. שקד מלכא, אחותה של הדס, הקריאה מכתב אישי שכתבה לה: "חייך היו קצרים אבל מלאי תוכן, עשייה שמחה, אהבת האדם ואהבת חינם.רק בת 23 והשארת את חותמך על כל עם ישראל ובכל העולם. התעקשת לעשות שירות עם משמעות, הגנת על המדינה יומם וליל וכך גם במשימתך האחרונה. בשעתנו הקשה אנחנו מברכים את עם ישראל כולו שבא להזדהות, לבכות, לנחם וגם להצדיע לך הדס על גודל הגבורה".

"אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה לנו מדינה", אמר ניצב משנה עימאד חסן, מפקד מג"ב דרום. "בערב הכי קדוש והכי משפחתי הצטרפת לשורה ארוכה של גיבורים וגיבורות. לוחמים ולוחמות, שנפלו על קידוש השם בהגנה על בירתה של מדינת ישראל. כפי שאנו מבינים, מדובר בשלושה מחבלים שרצו להסב נזק רב ולפגוע במספר גדול של לוחמים ואזרחים. הבאתם לסיכול פיגוע שהיה יכול להיות קשה הרבה יותר, היית מגדלור של דוגמה ומופת, של פטריוטיות ואהבת הארץ, החיוך שלך סימל את כל מה שהיית, וחשף את כל מה שיפה בארץ הזו".

"תשמרי עלינו מלמעלה, נזכור אותך לעד".

בהלוויתה, ספד לה אביה, דוד מלכא. "יש אנשים שהטביעו חותם בעם היהודי ובמדינת ישראל. מרביתם עשו זאת בשנות חיים ארוכות, אבל הדס שלנו כל כך צעירה, והטביעה חותם של אהבת העם והמדינה, במסירות נפש וגבורה גדולה" בדבריו ספר מלכא על בתו "הדס שלנו כל כך צעירה, ילדה שלנו, הטבעת חותם לדורות. חותם של אהבת העם והמדינה, עם מסירת נפש וגבורה גדולה". בפנייה אל הדס קרא האב השכול: "אנחנו גאים בך על שנלחם בדרכך ונאבקת לעבור מתפקיד פקידותי לתפקיד קרבי במשמר הגבול – תפקיד אותו כל כך אהבת וממנו כל כך חששנו. הדסי, תחסרי לנו בשולחן השבת"בארוחות משפחתיות, בחגים, את תחסרי לאחים ולאחיות וכמובן לי ולאמא". את דברים סיים האב באומרו "תשמרי עלינו מלמעלה, תחת כסא הכבוד, נזכור אותך לעד ותהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר