אילוסטרצייה אישה מוכה. צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

מעל 1,500 תיקי אלימות במשפחה נפתחו באשדוד בשנה אחת

במסגרת הדו"ח השנתי שלו מבקר העירייה בחן את התנהלות 'המרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה', וקבע שהוא "מתמודד עם הקשיים במקצועיות וברגישות ולראייה במהלך השנים חל גידול מתמיד במספר המטופלים". עם זאת הוא מצביע על כמה תחומים הדורשים שיפורים

פורסם בתאריך: 1.2.23 16:53

     

במסגרת הדו"ח השנתי של מבקר עיריית אשדוד, נבחנה גם סוגיית "התמודדות עם תופעת האלימות במשפחה". מהנתונים עולה כי ב-2019 נפתחו במשטרת אשדוד 1,405 תיקים על אלימות במשפחה. ב-2020 נפתחו 1,534 תיקים, מה שמצביע על עלייה של 10%.

במסגרת נושא זה בדקה הביקורת את "המרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה" ואת "התחנה לטיפול זוגי ומשפחתי". יש לצין שהיה קושי בבדיקה בגלל החשש לפגיעה בחיסיון המטופלים.

לדעת הביקורת "המרכז מתמודד עם הקשיים במקצועיות וברגישות ולראייה במהלך השנים חל גידול מתמיד במספר המטופלים". עם זאת לא התקבלו החלטות אופרטיביות כיצד ניתן לקדם את הטיפול בגיוס גברים אלימים לטיפול במרכז וכן בנושא האלימות במשפחות עולים. לא נידונו בוועדת ההיגוי תוכניות עבודה של המרכז ולא התקיים מעקב על ביצוען, כמו שנדרש.

עוד קבעה הביקורת כי על הנהלת המינהל לשירותים חברתיים לבחון האם כמות של 12 מטופלים מתוך אלפי העולים משקפת באופן מלא את אירועי האלימות במשפחות עולים. הביקורת היביעה חשש שהנתון של מעל 80% הצלחה בטיפול אינו מדויק מאחר והוא מבוסס על התרשמות המטפל ולא על מדדים אובייקטיביים. בעקבות הערה זו נבנה ב-2022 שאלון למילוי ע"י המטופלים הכולל שאלות לגבי הערכתם את הצלחת הטיפול.

הביקורת בדקה את כמות המטופלים המעוברים לטיפול המרכז, לאחר שבמהלך הטיפול הזוגי התגלה שקיימת אלימות בין בני הזוג. נמצא כי כי ב-2019 הועברו למרכז 10 פניות, מתוכן המשיכו בטיפול באותה שנה רק 4 מטופלים. לדעת הביקורת על המרכז לבחון את הסיבות לכך שחלק גדול מהמטופלים לא המשיכו בטיפול ו"להפיק את הלקחים הנדרשים במטרה להגדיל את מספר נפגעות האלימות הממשיכות בטיפול".

דו"ח מבקר העירייה שהוגש באחרונה לחברי המועצה. צילום: רבקה יניב

בבדיקת מידת השתתפותם של תלמידי השכבות העליונות בבתי הספר ושל מסגרות נוער נוספות בתוכנית החינוכית המשותפת עם משרד החינוך, למניעת אלימות בין זוגית בקרב מתבגרים, מצאה הביקורת כי זו היתה נמוכה יחסית.

לדברי מנהלת המרכז פנייתה למנהלי בתיה"ס במטרה לצרפם לתוכנית לא זכתה להצלחה. לדעת הביקורת על הנהלת המינהל לשירותים חברתיים לפנות לראש מינהל החינוך "בהצעה להרחיב את פעילות התוכנית לבתי ספר נוספים ולשכבות גיל נוספות, ולחשוף חלק גדול יותר מבני הנוער לנושא חשוב זה, בגיל בו מתפתחים דפוסי התנהגות בתחום הזוגיות".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר