גוש מפותח של עננים ברקע מגדל השעון ברחבת השוק שבחוף לידו. צילום: שמואל דוד

סוף סוף גשם: מהפך במזג האוויר – החורף חוזר

בתום חודש שחון וחם שהיה דומה יותר לאפריל, הגשם מתחדש. עד יום חמישי צפוי מזג אוויר סוער, קר, מלווה ברוחות עוצמתיות. יש סיכוי גם להצפות

פורסם בתאריך: 30.1.23 17:51

     

חודש ינואר שהיה יבש וחם בצורה יוצאת דופן צפוי להסתיים במפנה חד. לפי התחזית, מזג האוויר מתהפך. כבר כעת, בשעות הערב המוקדמות החל לרדת גשם והוא צפוי להתחזק בליווי ירידה בטמפרטורות.

באשדוד נערכים להרבה משקעים ולרוחות חזקות של עד 80  קמ"ש בעיקר בשלישי עד חמישי. יש גם סיכוי להצפות.  רמת הכוננות עלתה. בעירייה מבקשים מהתושבים לעגן חפצים, לוחות פח, איסכורית ועוד כדי שלא יעופו ברוח.

מדובר, אומרים בעירייה, על מערכת חורפית ממושכת החל מהלילה, לאחר חצות, כשהגשם צפוי להתגבר לאורך כל יום שלישי. המסה הגדולה של המשקעים צפויה ביום רביעי.

נכון לעכשיו, הוחלט על תגבור של עובדי עירייה שיוכלו לתת מענה מידי לכל תרחיש או שינוי. שוק ים אמור להתקיים כסדרו ביום רביעי אלא אם תימסר הודעה אחרת.

נערכים לסערה. צילום ארכיון: שמואל דוד, עיריית אשדוד

"אנו פועלים על פי תוכנית עבודה מסודרת – נוהל חורף, שכולל את מודל הרמזור ומערכת חיזוי בלעדית של חברת משאבי סביבה היודעת לדייק את כמויות הגשם ואת האזורים שבהם זה יקרה", אומר ראש מנהל תפעול ומנהל מערך מטה חורף מטעם עיריית אשדוד, שלמה רוטנברג. "עובדי העירייה", הוא מוסיף, "פועלים בשטח ומנקים כ-12 אלף קולטנים, גוזמים עצים שעלולים להישבר וקוראים לתושבים לחזק גם חפצים שעלולים לעוף ולחסום קולטנים. המערכת הלוגיסטית הכוללת מנופים, גיזום ומשאיות פינוי תהיה בכוננות מלאה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר