בית זיקוק פז אשדוד, צילום: אילן אסייג

שרון מרק דורשת תשובה: כיצד נערכת אשדוד לחומרים המסוכנים ממאגר לוויתן?

חברת המועצה שרון מרק שיגרה שאילתא לרה"ע אשדוד יחיאל לסרי בטענה כי עקב ההסכם לאספקת קונדסט ממאגר ליוויתן, צפוי זיהום אויר באשדוד, וביקשה שיסביר כיצד העירייה מתכננת להתמודד עם פעילות החומרים המסוכנים עקב כך

פורסם בתאריך: 29.1.23 15:53

     

במסגרת פעילות מאגר הגז לוויתן, הוסכם על ידי השותפים במאגר כי יסופק קונדסט לבית הזיקוק פז באשדוד. הסכם זה העלה שאלות אצל חברת המועצה שרון מרק (כמו לפעילי סביבה אחרים) ששלחה לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מכתב, בו ביקשה שיבהיר כיצד מתכננת העיר אשדוד להתמודד עם השלכות החומרים המסוכנים שיפלטו כתוצאה מהפקת קונדנסט.

קונדנסט הינו מעין "גז טבעי" המתקבל כאמור בעת זיקוק של גז או נפט. הקונדנסט מכיל חומרים מסרטנים, הוא נפיץ, ומרכיביו הינם נדיפים ומזהמים את האוויר ומי התהום.

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

במכתבה לראש העיר כתבה מרק "נוכח חריגות בזיהום אויר באשדוד בשנת 2019, בית הזיקוק פז ונובל אנרג׳י דאז הוזמנו לשימוע בגין זיהום; נוכח עלייה גבוהה של זיהום אוויר ממקורות תעשייתיים וימיים באשדוד – ע״פ דו״ח מפל״ס של המשרד להגנ״ס 2022 ; נוכח מדדי זיהום אוויר גבוהים באשדוד מאלו של מפרץ חיפה ע״פ אותו דו״ח – לאור כל אלו – אודה למענה בדבר הערכות עיריית אשדוד לשמירה על בריאות ובטיחות התושבים והסביבה", והציגה את השאלות: האם תהיה תוספת אגירה כללית של חומר הקונדנסט באשדוד? באילו תשתיות יגיע הקונדנסט מאסדת ליווין לאשדוד, ומי בעירייה מפקח על בטיחות מהלך זה? עם סגירת בז״ן במפרץ חיפה, איך אשדוד פועלת כדי להבטיח לתושביה שפעילות זיקוק ואחסון חומרים מסוכנים לא תגבר?"


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר