הקאנטרי באשדוד. הדמייה: דניאל משה
הקאנטרי באשדוד. הדמייה: דניאל משה

מקומם: עשרות מיליונים מכספי הציבור – והתושבים ייהנו מהנחה זעומה

רגע לפני פתיחתו של ה'קאנטרי' לקהל הביקורת הציבורית מחריפה. ולדימיר בורודה: "אנשים חיכו לקאנטרי מעל 20 שנה ובסוף מקבלים מועדון לעשירים?". כצנלסון בתגובה: "כל פרויקט שביצענו ונבצע לווה בביקורת ציבורית ואני קשוב לה"

פורסם בתאריך: 23.1.23 19:11

     

הרבה מאוד מילים כבר נאמרו על סאגת הקאנטרי קלאב באשדוד המתמשכת כ-20 שנה. וכעת, רגע לפני פתיחתו של מה שנראה יותר כמועדון כושר משודרג, מתחדדת הביקורת הציבורית. זאת, בעיקר לנוכח ההשקעה האדירה של הון עתק מכספי הציבור, העובדה שאת המקום תפעיל חברה פרטית וגם בעקבות מחירי הכניסה הגבוהים מאוד שנדרשים מכל מי שמבקש לרכוש מינוי.

על רקע חבר מועצת העיר לשעבר, ולדימיר בורודה, מבקש מסגן ראש העירייה ויו"ר חפ"א, שמעון כצנלסון, לדאוג שתושבי אשדוד יזכו להנחה משמעותית במחירי הכניסה למרכז הספורט והפנאי שברובע י"ג. זאת, בעיקר לנוכח התוצאה המאכזבת, לדבריו, והפערים בין ההכרזות הקודמות לבין התוצר הסופי.

במכתב ששיגר אליו, בורודה, שכיהן במועצה מטעם סיעתו האופוזיציונית של ד"ר לחמני, מפציר בכצנלסון לפעול על מנת להוזיל באופן ממשי את תעריפי השימוש והמינוי במועדון הכושר שאותו צפויה רשת "הולמס פלייס" לפתוח בשבועות הקרובים, הרבה מעל להנחה של 5%, כפי שמוצע כעת.

ולדימיר בורודה עם דר' אלי לחמני. התמונה באדיבות מטה "אשדוד תנצח"

"הפרויקט הזה נמשך שנים רבות, הושקעו בו כספי ציבור רבים עם תוצאה אפסית", מציין בורודה. "מה שנבנה בכסף ציבורי בסך של מעל 55 מיליון ש"ח", הוא תוקף, "צריך להיקרא ארמון ולא קאנטרי. בסופו של דבר זה לא ארמון, זה
גם לא קאנטרי. זה פשוט חדר כושר במחיר של ארמון שמרוויחה חברה פרטית על חשבון כסף ציבורי. האם זה מה
שאתה, סגן ראש העיר, אינג' ופוליטיקאי וותיק מאוד מאוד, מוכר לתושבים לקראת בחירות הבאות?"

"כולנו", הוא מוסיף במכתבו לכצנלסון, "ציפינו לקבל מתחם קאנטרי מכובד, הכולל בריכות שחייה עמוקות ומגוונות, אולמות ספורט מקורים, מגרשי טניס, כדורסל, כדורעף, מיני גולף ועוד שלל מתקנים ושירותים שמציע מתחם ספורט ונופש לבילוי ונופש משפחתי". אלא שהתוצאה רחוקה לטענתו מאוד מאותן הצהרות.

""כיצד יכול להיות", תוהה בורודה, "שבמתחם עירוני הנבנה בכסף ציבורי לא קיים מנגנון של הנחות עבור גמלאים, מעוטי יכולת, סטודנטים וחיילים, עולים חדשים? בשם תושבי אשדוד פונה אלך בדרישה למצוא כל הדרכים האפשריות, משפטיות ותקציביות, כדי לאפשר הוזלה משמעותית במחיר המנוי לחדר כושר החדש בניהולו של place Holmes לתושבי העיר.

בורודה פנה גם לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי וביקש את התערבותו: "איך אפשר להסביר שבקאנטרי קהילתי 'בית לברון' מחיר מנוי רגיל הינו 225 שקל לאדם, ובנוסף קיים מנגנון הנחות רחב, ומה קורה בק'אנטרי' החדש? נכון להיום מחיר מנוי רגיל לתושב אשדוד הינו 341 שקל אחרי הנחה של 5% ובהתחייבות ל-5 שנים! ללא התחייבות, המחיר מזנק ל-499 שקל לחודש. אנשים חיכו לקאנטרי מעל 20 שנה ובסוף מקבלים מועדון לעשירים?", הוא מקשה.

שמעון כצנלסון. צילום: אורי קריספין

שמעון כצנלסון. צילום: אורי קריספין

במכתב תגובה מנה כצנלסון כמה מהישגיו בקצת יותר מארבע שנות קואליציה. "הקאנטרי קלאב", כתב, "לא הצליח להיבנות במשך 20 שנים עד שאנחנו באנו והבאנו להקמתו. קומפלקס של 17 דונם עם 3 בריכות, חדר כושר, ג'קוזי, סאונה וחוגים, לצד חנייה של 240 מקומות שאנו מפתחים עכשיו. בזמן שאתה רושם לי מכתבים, התושבים מצביעים ברגליים – ישנם למעלה מ-2,000 מנויים לקאנטרי. ואני מזמין גם אותך".

כצנלסון הוסיף בתגובתו לבורודה: "כל פרויקט שביצענו ונבצע לווה בביקורת ציבורית ואני קשוב לה. כנבחר ציבור אתה נדרש להסתכל על התמונה המלאה והיא מובנת לכולנו – אשדוד מתפתחת ומסתכלת קדימה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר