דוגו והנשיא הרצוג. צילום: דוברות בית הנשיא

"לזכור שעם ישראל חי": מבצע "דוגו" מתקיים היום ברחבי העולם

היום כולנו אוכלים פלאפל עם דוגו, ניצול השואה מהיישוב ניר גלים שליד אשדוד, במסגרת המבצע שנקרא על שמו ועל סיפור חייו מצעדת המוות

פורסם בתאריך: 18.1.23 17:09

     

היום מתקיים ברחבי העולם מבצע "דוגו" הנקרא על שמו של דוד "דוגו" לייטנר, ניצול שואה בןנ93, המתגורר ביישוב ניר גלים שליד אשדוד. במסגרת המבצע אוכלים פלאפל ונזכרים שעם ישראל חי.

השותף המרכזי של מבצע דוגו השנה הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג אשר אירח את דוגו בלשכתו. במסגרת המפגש שמע הנשיא את סיפורו המרגש של דוגו וכמובן גם אכל איתו מנת פלאפל.

דוגו והנשיא הרצוג. צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה אמר לאחר המפגש המרגש "אני גאה ליטול חלק, יחד עם המוני אנשים בארץ ובעולם, ב'מבצע דוגו' שכל כולו תקווה, אהבת חיים, ואמונה עמוקה בנצח ישראל. סיפורו המרגש של דוגו, שורד אושוויץ שהבניין והתקומה עמדו ועומדים לנגד עיניו יום וליל, נגע עמוקות בלבי ומוכיח לכולנו שעם ישראל חי!".

לצד הנשיא לוקחים חלק פעיל במבצע חברי כנסת ישראל אשר נהנים היום ממנות פלאפל אשר מוגשות במזנון הכנסת במטרה להזדהות עם ניצחונו הגדול של דוגו ולהעלות את המודעות לנושא השואה והתקומה.

מבצע דוגו ברחבי העולם

ב-18 בינואר 1945 יצא דוד (דוגו) לייטנר בן ה-14 ביחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. ברגעים הקשים בצעדה הוא חלם על בילקלעך, לחמניות עגולות שהבטיחה לו אמו שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד ועלה ארצה, וכמנהג פרטי החליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל (שדמה בעיניו לבילקלעך שהבטיחה לו אמו) כסמל לניצחון החיים.

בית העדות יזם את "מבצע דוגו", שהפך את המנהג הפרטי לאירוע כלל עולמי שבמסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם, אוכלים פלאפל ומשתתפים באופן וירטואלי עם המנהג הפרטי של דוגו.

מבצע דוגו ברחבי העולם

השנה המבצע ממשיך לפרוץ את גבולות ישראל ולוקחים בו חלק אלפים בעשרות מדינות מסביב לגלובוס'

דוד (דוגו) לייטנר בן ה-93: "'מבצע דוגו' מהווה יום מיוחד, שבמסגרתו אנו זוכרים את כל אלה שיצאו לצעדות המוות, אך לא זכו לשרוד ולהגיע אל ארץ ישראל. וזאת, לצד ציון ניצחונם של מאות אלפי השורדים, ששרדו את המסעות והמחנות. אני קורא לכל בית ישראל לצאת לאכול מנת פלאפל, ולזכור דבר אחד: ש'עם ישראל חי'".

מבצע דוגו במרכז הרפואי ברזילי

מנכ"לית מוזיאון "בית העדות", להנחלת זיכרון השואה, רחל רוזנמן עפר: "מבצע דוגו מסמל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל. אני מזמינה את כולכם להצטרף אלינו, לאכול פלאפל להצטלם עם שלט ולהעלות לרשתות החברתיות (לא לשכוח את התיוג  #מבצע_דוגו)".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר