אלי נכט. צילום: פבל
אלי נכט. צילום: פבל

"הציבור החילוני הוא הרוב בעיר": סגני רה"ע אשדוד נגד התוכנית למימון מוסדות חינוך חרדיים

סגן רה"ע אשדוד אלי נכט שלח היום מכתב לראשי הקואליציה והביע התנגדות לתוכנית שלפיה הרשויות המקומיות יתקצבו מוסדות חינוך חרדיים. שעות ספורות אחריו, עשה זאת גם סגן נוסף, שמעון כצנלסון. וכל זה כאשר ד"ר לסרי עצמו, בניגוד לרוב ראשי הרשויות בארץ, כלל לא התנגד למהלך

פורסם בתאריך: 10.1.23 22:21

     

לאחר שפורסמה התוכנית החדשה של הממשלה ולפיה הרשויות המקומיות יחויבו לתקצב מוסדות חינוך חרדיים, כגון גני ילדים ותיכונים, זאת משונה ממה שהיה עד כה, התעוררה סערה גדולה. הדבר הביא 170 ראשי רשויות לחתום על המכתב המתנגד למהלך הזה.

מי שחתימתו נעדרה מהמכתב הזה הוא ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וגורמים חרדיים בעיר שיבחו אותו על כך.

לסרי לצד אבי אמסלם ואריה דרעי. צילום: דודי מור

אלא שהבוקר, שיגר סגנו של ד"ר לסרי, אלי נכט מכתב לרה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש ובו הביע התנגדות נחרצת למהלך.

"אני מבקש להביע את התנגדותי לסעיפים בהסכמים הקואליציוניים המטילים חובה על הרשות המקומית להקצות תקצוב נוסף למוסדות החינוך החרדיים שאינם רשמיים ואינם מלמדים לימודי ליב"ה באופן מלא ולהפקיע מהרשויות המקומיות את האוטונומיה בהקצאת ובינוי מבני חינוך", כתב נכט וציין כי הדבר מהווה תמריץ שגוי והפוך ממה שהמדינה צריכה לעודד בפועל. "אנחנו מבקשים לראות וחפצים בכל לב בשילוב של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה וזו לא הדרך לכך! אם לא נחזק את המגמה של לימוד לימודי ליב"ה לצורך שילובה של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה, זו תהיה בכייה לדורות".

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

כעבור מספר שעות, פרסם סגנו השני של ד"ר לסרי, שמעון כצנלסון פוסט ברוח דומה וכתב "לכל ילד בעיר מגיעה אותה רמה של חינוך ונבחרי הציבור צריכים לדאוג לאיזון במוסדות הציבור המתכוננים עבור התושבים. ואם כבר הזכרתי פרופורציה – ייצוג היתר של נבחרי ציבור חרדים נובע מאחוז ההצבעה הגבוה מאוד בקרב הציבור החרדי בבחירות, לעומת אחוז ההצבעה של הציבור החילוני. כבר ראינו שהתרסות דתיות יכולות להביא למלחמות דת, מציאות שלא צריכה להיות בעיר מעורבת כמו אשדוד. ואם כבר הפלייה מתקנת, אז לטובת הציבור החילוני, שהוא הרוב בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר