החייאה בחוף הים באשדוד. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה
החייאה בחוף הים באשדוד. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

הבלוגר המצליח בעולם מפרגן למערכת להצלת חיים שמותקנת בחופי אשדוד

משפיען הרשת הגדול בעולם ממליץ על מערכת הצלת החיים שפותחה עלידי חברת סייטביט (SightBit) והופעלה לראשונה בחופי אשדוד כחלק משת"פ עם אגף החופים באשדוד.

פורסם בתאריך: 15.1.23 15:09

     

נאס דיילי, משפיען הרשת המצליח בעולם, עם מעל 50 מיליון עוקבים ברשתות, חשף לעולם את המערכת שפיתחה חברת סייטביט (SightBit) שמייצרת ניטור חכם לכל מקרי הבטיחות והביטחון בסביבת מים, ואמורה לסייע למנוע נזקים לגוף ולרכוש. המערכת מותקנת בחופי הים באשדוד.

לפני מספר שעות העלה דיילי (nasdaily) סרטון המתאר את הטכנולוגיה המתקדמת מאוד, שמסייעת במתן התראה מוקדמת כאשר אדם נכנס לאזור מסוכן ושוהה במים מתחת לעשר שניות. סייטביט התקינה את המערכת כפיילוט ראשוני באשדוד בשיתוף פעולה עם מערך ההצלה ואגף החופים בעירייה.

אריה תורגמן מנהל אגף החופים: "המערכת מונעת וגם נותנת התראה מיידית למצילים על כניסה למים של מבלה באזור מסוכן שהוגדר על ידי מצילי אשדוד ובעקבות כך סומן במערכת".

סייטביט מפתחת מערכות מתקדמות וייחודיות לאיתור וחיזוי מצבים מסוכנים באתרי מים באמצעות מצלמות, ומספקת כיסוי מלא של השטח המיועד דוגמת חופים, אגמים, רחובות וכדומה. המערכת מנטרת ומנתחת בזמן אמת נתונים ומזהה אסופת מים עוד בתחילתה תוך שהיא מספקת תמונה רחבה המאפשרת להגיב במהירות.

מערכת סייטביט

מערכת סייטביט

ההתראה על התרחבות והיקוות של מים תופיע על המסכים במוקד העירוני, תשלח עדכון לנייד של אנשי הקשר הרלוונטיים וגם תספק התראה קולית באמצעות צפצוף.

אדם ביסמוט מייסד סייטביט מספר כי העמרכת "מותקנת בחופים של אשדוד ותל אבי. היה מקרה של הצלה שלה באשדו דלפני מספר שבועות". מקרה ההצלה המדובר היה בתאריך 24 באוקטובר.

המערכת כבר פועלת בארגונים וחברות בעולם במטרה להטמיע את הטכנולוגיה במהירות מרבית, ויש לה יכולת גם לזהות הצפות במרחב העירוני. באשדוד קיים מוקד רואה עם 850 מצלמות, כך שעיבוד התמונה מהבינה במלאכותית יאפשר לאנשי המוקד לאתר הצטברות מים עוד לפני הפיכתם להצפה ולהגיב במהירות ובדיוק רב יותר.

"המערכות הללו יכולות להביא לשינוי ושיפור הניהול המונע ויספקו תמונות מצב עדכני על אשדוד 24/7. זאת בעזרת ניתוח נתונים בין אם מדובר בזיהוי היתכנות להצפה באזור ומרחב עירוני ובין אם מדובר בזיהוי אזורים מסוכנים לרחצה בקרבת חוף ים", הסביר גמליאל אדרי, סגן מנהל אגף מערכות מידע ומחשוב בעיריית אשדוד. "יחד, ובהתאם לחזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולפיו התושב במרכז, אנו גאים מאוד להיות גם הפעם בחזית טכנולוגיות העיר החכמה המשפרות ומיעלות את השירות לתושב".

אדם ביסמוט

אדם ביסמוט

אדם ביסמוט – מייסד סייטביט: "מערכת סייטביט עתידה להביא שינוי תפסתי משמעותי בעולם ההצלה, הטכנולוגיה שלנו תצמצם את זמן התגובה ותאפשר לשירותי הצלה להגיב מהר יותר, מדויק יותר ובכך למנוע פגיעות בנפש מיותרות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר