שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

עם מעורבות של ג'רושי: תושב אשדוד חשוד בסחיטה של קבלן שבונה ברובע ג'

מזה שבוע ימים שתושב אשדוד, העוסק בבנייה, נמצא במעצר לאחר שקבלן בנייה מירושלים הבונה אשדוד, טען כי הוא סחט אותו במאות אלפי ש"ח. המשטרה עצרה את האשדודי ובהמשך עצרה גם בכיר ממשפחת ג'רושי בחשד למעורבות בסחיטה. האשדודי מכחיש כי איים או סחט וטוען כי מדובר בסכסוך עסקי על רקע שותפות עסקית ואם דיבר קצת בקול או בכעס זה כי הוא "מרוקאי"

פורסם בתאריך: 9.1.23 15:21

     

לפני מספר ימים עצרה משטרת ישראל תושב אשדוד בן 42 וזאת בחשד לסחיטה באיומים של קבלן ירושלמי הבונה בניין ברובע ג'.

בין השניים ישנה היכרות והאשדודי אף החל לעבוד את הקבלן, אלא שלטענתו הוא הפך לשותף שלו. הקבלן הגיש את התלונה כבר לפני מספר שבועות, וסיפר כי האשדודי מנסה להוציא ממנו מאות אלפי ש"ח באמצעות איומים. מאז ניהלה המשטרה חקירה סמויה שהפכה לגלויה לפני מספר ימים.

כבר בחקירתו הראשונה במשטרה, מסר האשדודי גירסה ותיאר זאת כסכסוך עסקי בינו לבין הקבלן. אלא שבמשטרה טוענים כי לא מדובר בסכסוך הדדי, אלא בצד סוחט וצד נסחט. "יש צורה לדרוש כספים ויש צורה לדרוש 15 כספים. הצורה של החשוד עברו את רף הדרישה הסבירה ועברו לסחיטה", אמר נציג המשטרה באחד הדיונים בבית המשפט.

אתר בנייה. צילום: אמיל סלמן

אתר בנייה. צילום: אמיל סלמן

סנגורו של החשוד לא הכחיש שיש חוב, אך טען כי אין סחיטה "יש פה חוב כספי של המתלונן כלפי החשוד. הוא דרש אותו, הוא דורש אותו. הוא ימשיך לדרוש אתו. מדובר במאות אלפי שקלים". לדבריו, בשל במערבות של קצין משטרה בכיר בדימוס, מרשו אף הסכים לעשות הנחה של 60% מהחוב, אך הקבלן "במקום לדאוג לשלם את הכסף שהוא חייב כי הוא התחייב בפני קבלני משנה על הכסף הזה הוא פנה למשטרה".

בחקירתו של החשוד השמיעו לו שיחה אחת שבה לכאורה נשמעים איומים, אך הוא הכחיש כי איים, "טען שזה לא איום מבחינתו זה טון הדיבור שלו והוא קבלן ולא הבין שזה איום ומצטער על המצב שהגיע. השיב 'אני מרוקאי וזה הטון דיבור שלי'", סיפר נציג המשטרה.

סנגורו סיפר עוד בבית המשפט כי הרקע לכל האירועים האלה הוא שהאשדודי החל לעבוד אצל הקבלן הירושלמי בשכר קבוע מראש וכך הציג את גירסת מרשו: "התחלתי מנהל עבודה סוכם השכר 40,000 ש"ח פלוס מע"מ ולקבל את זה ב-12 שיקים מראש. סגרתי איתו היקף עבודה ומוצא עצמי עושה יותר, אמרתי לו 'אתה משלם על שכר שסוכם אך אני מבצע עבודה כפולה'. אז החל דין ודברים לגבי אפשרות של השותפות, לא כפויה ולא שותפות בסחיטה, אלא שותפות אמיתית".

לדברי הנסגור, החשוד הוא זה שנתן לקבלן הירושלמי צ'קים על סכומים גדולים, אך לא ראה דבר בחזרה. עוד טען כי קבלן משנה שעבד באתר הבנייה ולא קיבל את שכרו פנה לחשוד ואמר לו כי הוא שוחח עם הקבלן הירושלמי "שאמר שנתן לך כסף, 'תביא לי את הכסף שלי'. החשוד אומר 'לא רק שלא נתן לי את הכסף עוד אומר לאחרים שהכסף אצלי ואני צריך לתת להם כסף?', זה הטריף אותו, מה יכול לעשות? יבוא לבית משפט שיתן לו כסף? התקשר אליו, אמר לו 'תביא לי את הכספים', בקול רם, עושה את זה בעצבים, מרוקאי, לא משנה מה", אמר הסנגור.

הסנגור אף הציג בבית המשפט מסמכים שלטענתו מחזקים את גירסת החשוד כי מדובר בשותפות ובסכסוך עסקי ותו לא.

מעצר. צילום: דוברות המשטרה

מעצר. צילום: דוברות המשטרה

השופט התייחס לדברים וכתב: "נתתי דעתי לטענות בא כוחו של החשוד, לכך שמדובר בסכסוך עסקי, אשר הסלים ולכך שמעצרו של החשוד גורם לנזקים כבדים, כפי שעולה מהמסמך שהוצג לעיוני. אינני מתעלם מענין זה ומהעדר עבר פלילי לחשוד". יחד עם זאת הוא הורה להאריך את מעצרו של החשוד בפעם השניה ובסך הכל הוארך מעצרו בעשרה ימים.

בהמשך נחקר גם אחיו של החשוד האשדודי ושוחרר וגם קבלן אשדודי אחר נקרא למסור עדות פתוחה בפרשה.

כמו כן, בתחילת השבוע עצרה המשטרה בכיר במשפחת הפשע ג'רושי בחשד למעורבות בסחיטה.

"לחשוד מיוחסות עבירות של סחיטה באיומים ביחד עם חשוד נוסף", אמר נציג המשטרה בדיון בהארכת מעצרו של הבכיר ממשפחת ג'רושי, "יש מתלונן שהגיע ומסר תלונה מסודרת. לענין זה שהוא יזם בפרוייקט בניה באשדוד ובתקופה של החודשים האחרונים נקלע לסיטואציה שאנשים מסויימים החלו לסחוט ממנו כספים. בשלב זה להערכתנו החשוד שבפנינו קשור לחשוד נוסף שכבר עצור מזה מספר ימים. כמו שעולה מתיק החקירה החשוד מסייע לחשוד הנוסף בענייני גבייה של כל מיני קבלנים שעובדים באתר ויש סכסוכים כאלה ואחרים. אנו גם טוענים שהועברו אליו כספים מאותו מתלונן. המתלונן בשלב מסויים איבד את השליטה על מה שקורה והוא היה כלוא בתוך מצב שמצד אחד לא יכל לעזוב את מה שקורה סביבו. הוא היה תלוי באחרים והוא הרגיש שלוקחים ממנו כספים ללא הגבלה. בשלב מסויים הסיטואציה הסתבכה ברגע שהפסיק לשלם כספים האיומים החלו להיות מופנים כלפיו".

בסופו של דיון שוחרר בהסכמה הבכיר ממשפחת ג'רושי למעצר בית והחקירה נמשכת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר