שובר גלים צף. צילום: אלי שוורצברג

הגולשים תיכננו מחאה ורה"ע ביטל את הדיון על שובר הגלים הצף

רגע לפני ישיבת המועצה שבה תכננו הגולשים להביע את מחאתם, הורה רה"ע להסיר מסדר היום את הדיון בנושא שמטריד את קהילת הגולשים בעיר

פורסם בתאריך: 4.1.23 16:34

     

היום בישיבת מועצת העיר אשדוד, היה אמור להתקיים דיון בנושא הקמת שובר גלים צף בחוף הקשתות.

על פי תחשיב שנעשה לקראת הישיבה, זה העלות של השובר – ללא מע"מ:

  • עריכת סימולציות לצורך קביעת חתך מבנה השובר ואופן עיגונו: כ-700,000 אלף ש"ח.(יתחלק עם ראשל"צ)
  • עלות הקמה למטר אורך: כ-50,000 אלף ש"ח.
  • המטרה להקים שובר של כ-100 מטר: עלות של 5,000,000 מיליון ש"ח.
  • עלות פרויקט: 6 מיליון ש"ח – לצורך הקמה ראשונית.
  • הערכת עלות פירוק השובר בסוף עונת הרחצה והרכבה של השובר לפני תחילת עונת הרחצה כ-150,000 אלף ש"ח.

גולשים בחוף הקשתות אשדוד. צילום: מאור בן חמו

מי שהתנגדו לפרויקט הם הגולשים, "לא ניתן לזה להתקדם!", הם פרסמו בדף של העמותה לקידום גלישת הגלים באשדוד,  "בפגישה עם כצנלסון לפני כמה חודשים הבטיחו לשתף אותנו לפני המשך התהליך ההזוי הזה ולא עשו זאת. בנוסף ביקשנו לראות נתונים אמינים של השנים האחרונות – כמה ימים בשנה באמת מתרחצים לא יכולים להיכנס למים? מה הבעיה שרוצים לפתור כאן? לא ראינו עדיין חוות דעת מקצועית ראשונית האם בכלל יש טעם להתחיל ולבדוק את הנושא? שובר גלים צף של 100 מטרים! איפה בדיוק יאחסנו את הדבר הזה במהלך החורף? יש עוד המון בעיות בטיחותיות שהעלנו שגם עליהן לא קיבלנו תשובה".

ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר יחיאל לסרי

הגולשים אף תכננו היום להביע את מחאתם בישיבת המועצה. אלא שלפני זמן קצר הודיע ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי כי הורה להסיר מסדר היום את הדיון בנושא שובר הגלים.

שמעון כצנלסון. צילום: פבל

שמעון כצנלסון. צילום: פבל

סגנו של לסרי, שמעון כצנלסון, כתב בתגובה לכך כי הוא תומך בהקמת השובר "את ההסבר של מה עשינו ומה אנחנו עתידים לעשות, ביקשנו להביא היום לדיון במועצת העיר למען השקיפות הציבורית של המהלך בפני נבחרי הציבור, הלוא הם חברי המועצה. ברגע האחרון, ראש העיר החליט להוריד את הסעיף מסדר היום. לא רוצים? לא צריך. אנחנו נמשיך בתהליך בצורה מסודרת ואחראית לטובתם של כלל התושבים בעיר אשדוד, נתעקש על בדיקות מקצועיות עבור בטיחות הפרויקט ונפעל באחריות המתבקשת לביצועו".

"בזכות הלחץ ציבורי הצלחנו למנוע את מחטף שובר הגלים והנושא ירד מסדר היום", מסרה חברת המועצה שרון מרק, "לא נאפשר להחלטות במחשכים ולאינטרסים רעים לציבור להשתלט לנו על משאבי העיר. נמשיך לעמוד על המשמר כנגד החלטות ומחטפים שפוגעים באיכות החיים שלנו בעיר ולזעוק את זעקת התושבים עד ללשכת ראש העיר".

שרון מרק. צילום: פבל

שרון מרק. צילום: פבל

עוד הוסיפה מרק: "תודה לכל מי שסייע ולקח חלק במאבק הזה ושומרים לנו על הים והעיר יום יום ובמיוחד לחברי העמותה לקידום הגלישה באשדוד, לחותרים למתרחצים לגולשות ולתושבות שתכננו להגיע להפגין בישיבת המועצה הערב. לגרפיקאים ולאנשי המדיה שחברו למחאה ולמומחי המשרד להגנת הסביבה שסייעו מניסיונם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר