חוף חברת החשמל, החוף הצפוני באשדוד. צילום: נגה גפני
חוף חברת החשמל, החוף הצפוני באשדוד. צילום: נגה גפני

"מצפה להמשך שיתוף פעולה": רוה"ע אשדוד במכתב לשרה להגנת הסביבה הנכנסת

רוה"ע יחיאל לסרי בירך במכתב את השרה להגנת הסביבה הנכנסת עידית סילמן, וציין לחיוב את שיתוף הפעולה בין המשרד לעיריית אשדוד בנוגע לסגירת תחנות החשמל המזהמות. יחד עם זאת הדגיש כי לא יהסס לפעול נגד כל מי שיבקש להמשיך את הפעלת היחידות

פורסם בתאריך: 2.1.23 19:25

     

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שלח הבוקר מכתב לשרה להגנת הסביבה הנכנסת עידית סילמן, בו בירך אותה על תפקידה החדש. במכתב ציין לסרי את שיתוף הפעולה בין המשרד להגנת הסביבה עם העיר אשדוד בכל הנוגע למניעת זיהום האוויר בעיר, וכתב: מצפה להמשך שיתוף פעולה ולמימוש ההסכמות לסגירת תחנות החשמל המזהמות".

עוד כתב לסרי במכתבו כי עיריית אשדוד נאבקת בכל המישורים והכלים שעומדים לרשותה כדי לשמור על בריאות תושבי העיר. הוא פירט כי אחד המאבקים המרכזיים שניהלו בשנה האחרונה העירייה והציבור באשדוד, יד ביד עם המשרד להגנת הסביבה, הינו המאבק לסגירת פעילות היחידות המזהמות. "אציין לטובה את העמדה העקבית, הנכונה, והראויה של המשרד להגנת הסביבה, עליה שב והצהיר בשנים האחרונות, לפיה יש להפסיק את פעולת היחידות המזהמות בשלהי 2023, עם תום תקופת ההיתר שניתן להפעלתן", כתב לסרי במכתבו.

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

לסרי ציין כי על המשרד לשמור על המשכיות ההחלטה גם בעת חילופי השירות, "ברצוני להבהיר כי עיריית אשדוד מגבה באופן מלא את ההחלטה החשובה שהתקבלה ותעמוד לצד המשרד להגנת הסביבה בעת יישומה. ההחלטה מלמדת על החשיבות הרבה שרואה המשרד להגנת הסביבה בהבטחת בריאות הציבור, השמירה על הסביבה, והדאגה לכך שייצור חשמל במדינת ישראל יעשה בטכנולוגיות מודרניות ומקובלות".

יחד עם זאת, ציין לסרי הבהיר כי לצד ההסכמות, העירייה לא תהסס לפעול מול כל זרוע של הרשות המבצעת שתבקש, כפי שעשו בעבר, לאפשר את המשך הפעלת היחידות חרף הזיהום המשמעותי והפגיעה בסביבה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר