מפגש של רוה"ע אשדוד עם נציגי עמותת ניצן באשדוד. צילום: עיריית אשדוד
מפגש של רוה"ע אשדוד עם נציגי עמותת ניצן באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

לקראת יום ההתרמה הארצי של ארגון ניצן: רוה"ע לסרי פגש את נציגי העמותה מאשדוד

בשבוע הבא יתקיים יום ההתרמה הארצי של אגודת ניצן - הפועלת למען טיפול בסובלים מליקויי למידה, קשב וריכוז. ראש עיריית אשדוד נפגש עם חברי העמותה מאשדוד ושמע מהם על צרכיהם למען המשך פעילותם עבור תושבי העיר

פורסם בתאריך: 26.12.22 12:14

     

בתאריך ה- 2.1.23 יתקיים יום ההתרמה הארצי של אגודת ניצן – הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה, קשב וריכוז. לקראת יום ההתרמה, אירח ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי את נציגי הארגון באשדוד, ושמע מהם על פעילות האגודה למען ילדי העיר, ואת צרכיהם הנוספים להמשך פעילות.

אגודת ניצן, שהוקמה בשנת 1964, פועלת כדי לאתר, לאבחן, לטפל ולקדם ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד. לאגודה כ-40 סניפים ברחבי ישראל המטפלים מדי שנה באלפי ילדים ובוגרים, תוך מתן מענה לצרכיהם הייחודיים בכל שלבי החיים.

ימי ההתרמה שמבצעת האגודה ברחבי המדינה נועדו להגברת המודעות לתחום לקויות הלמידה, ולאפשר גיוס משאבים עבור מגוון פעולות שמבצעת האגודה: אבחון מוקדם, הוראה מותאמת, סיוע רגשי מעצים, הערכות הורים והמשפחה להתמודדות יעילה, ולמען ייצוג האוכלוסייה בפני משרדי ממשלה, הכנסת, לשכות גיוס, מוסדות השכלה גבוהה, וועדות השמה וערר במשרד החינוך.

ילד בסמרטפון. צילום: מיכל עוזרי

עידן הרשתות החברתיות. ילד בסמרטפון. צילום: מיכל עוזרי

באמצעות הסניפים של האגודה, ניתן סיוע, טיפול וחינוך משלים לאוכלוסיית לקויי הלמידה בכל מקום בישראל, וחברי האגודה פועלים במטרה להבטיח את עתידם ואיכות חייהם, ע"י מיצוי אופטימלי של הפוטנציאל הגלום בהם, כך שיוכלו להשתלב בחברה באופן מיטבי.

סניף אשדוד של האגודה מעניק סל רחב של שירותים ובהם: אבחונים דידקטיים, פסיכולוגיים, טיפולים רגשיים, הוראה מותאמת, קבוצות לכישורים חברתיים, טיולי תרפיה, הקניית כישורים חברתיים ורגשיים, קורסי הכנה לכיתה א' וביסוס יסודות השפה האנגלית לילדי חטיבת הביניים, ואף טיפול רגשי בעזרת כלבים.

במפגש בלשכת ראש עיריית אשדוד התארחו נציגי האגודה באשדוד – מנהלת סניף ניצן אשדוד גב' בת-אל אלפרוביץ, יו"ר הסניף מר אלי אטיאס, חברי הנהלת ניצן אשדוד: יצחק זכריה, יעקב דוד ואורי שמיאן (ממקימי ניצן אשדוד), ומנהלת אגף החטיבה הצעירה במחלקת החינוך גב' מרטין עובדיה. לסרי שמע מהם על פעילות האגודה למען ילדי אשדוד, על התוכניות שהיא מפעילה בעיר והצרכים להרחבת הפעילות בעתיד. "השנה אגודת ניצן שמה כמטרה לפתח ולהעצים את הכישורים החברתיים-רגשיים של תלמידי ישראל בכלל ואשדוד בפרט", אמרו החברים והודו על שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית.

מהנתונים שאגודת ניצן מסרה עולה כי לאחד מכל עשרה תלמידים לפחות יש לקות למידה ועליהם להתמודד עם קשיים חברתיים. "לצערנו, לאור הבידוד החברתי שנכפה על הילדים בתקופת הקורונה ובעידן המסכים והרשתות החברתיות, לא רק ילדי ניצן זקוקים לפיתוח כישורים ומיומנויות אלו, אלא רוב רובם של הילדים. לצורך כך, אגודת ניצן פיתחה את תכנית Be Friendly הנותנת מענה לילדים ונוער בעידן הרשתות החברתיות, בהתמודדות עם קשיים חברתיים, חרמות ובריונות רשת, ומסייעת בפיתוח תובנות ודרכי התמודדות במצבים חברתיים, ויסות רגשות ופתרון בעיות. התוכנית יוצרת שפה שיש בה הזדהות, אמפתיה, חיזוק הביטחון והדימוי העצמי. Be Friendly שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, מאושרת על ידי משרד החינוך ומהווה מיזם פורץ דרך לכישורים חברתיים-רגשיים ומעניקה כלים להתמודדות במצבים חברתיים שונים".

החברים באגודת ניצן אשדוד מקווים כי בעזרת התרומות אפשר יהיה להרחיב את הפעילויות במחירים מסובסדים ולסייע לרבים יותר, והודו לראש העיר ד"ר לסרי על ברכת הדרך ותרומתו לעשייה מבורכת זו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר