החיילים המתנדבים. צילום: שירן אלדרי ODREY
החיילים המתנדבים. צילום: שירן אלדרי ODREY

החיילים הכי מרגשים בצה"ל: 15 מתנדבות ומתנדבים עם מוגבלות מאשדוד התגייסו לשירות

החיילים המתנדבים, כולם בוגרי בית הספר "מעלות", גויסו ליחידת "אדמה" הנמצאת במחנה ליפקין (בסיס ביל"ו) במסגרת "גדולים במדים". "את הניצוץ בעיניים שרואים אצל הילדים ואצל ההורים - אי אפשר להחליף בשום דבר אחר"

פורסם בתאריך: 20.12.22 16:45

     

לטקס החיול של "יחידת אדמה" שנערך במחנה ליפקין התייצבו חברי הנהלת אדמה אגן, יו"ר עמותת יד לילד המיוחד, מנכ"ל העמותה, מפקד הבסיס וממנהל גדולים במדים, הצוות החינוכי מבית ספר ומשפחות המתנדבים, כולם הגיעו כדי ללוות את חמישה עשר הצעירים והצעירות, תלמידי בית ספר "מעלות" מאשדוד, ביום המרגש בחייהם.

הם גויסו במסגרת התוכנית "גדולים במדים", שמפעילה עמותת "יד לילד המיוחד", ופועלת לשילוב נערים עם מוגבלויות בצה"ל ובכך מביאה לשילובם בחברה הישראלית. במהלך התוכנית הנערים והנערות מקבלים הזדמנות שוויונית להתנסות בעבודה יצרנית עם כלל החיילים במסגרת הצבא – שמצידו מספק להם מעטפת של מקום עבודה מוגן. השילוב ביניהם תורם רבות גם לשאר החיילים בבסיס: הוא מסיר את המחסומים והדעות הקדומות ומאפשר להם לקבל את השונה והחריג כשווה בין שווים.

משתתפי התכנית עוברים תהליך במהלך השירות, בו הם מתחילים לחשוב ולהסתכל על החיים אחרת. הם מגלים שהם כבר לא בפינה ולא מתוייגים. הם הופכים להיות שווים בין שווים במלוא מובן המילה.

החיילים המתנדבים בבסיס. צילום: שירן אלדרי ODREY

החיילים המתנדבים בבסיס. צילום: שירן אלדרי ODREY

התוכנית "גדולים במדים" הוכיחה, כי השילוב בצה"ל הופך את הנערים מתלותיים וחסרי ביטחון לנערים עצמאים, שמשתלבים בחברה ותורמים לה כמיטב יכולתם. עוד הוכח, שהשירות בצה"ל משפר פלאים את המיומנות החברתית שלהם, מעניק להם כישורי חיים בסיסיים, ומחדיר בהם אמונה ביכולותיהם.

שיא הטקס המרגש היה כשכל אחת ואחד מהמתנדבים קיבל מדים, דסקית, סיכה וכומתה – ממש כמו כל חייל בצה"ל ועצם תהליך החיול וקבלת הציוד הצבאי גורם להם להרגיש חלק ממשהו גדול יותר, בדיוק כמו כל הצעירים בני גילם.

סהר בן חמו, נציג המתנדבים, שיתף בתחושתיו ואמר: "לפעמים חברים מאמינים ואומרים לנו שכל אחד מסוגל להשיג את מה שהוא רוצה ולפעמים יש כאלה שאומרים לנו בפנים שאנחנו לא מסוגלים להשיג את מה שאנחנו רוצים בגלל שהם לא מספיק מאמינים בנו והם לא חברים אמיתיים והם סתם אוהבים לזלזל ביוזמות שיש לכם אבל אתם תראו לחברים שמזלזלים בכם שאתם מסוגלים. הם אלו שיפסידו ואתם תרוויחו כי לכם יש כוחות גדולים משלהם…".

אימוץ היחידה אינו מתבטא רק בתרומה כספית אלא גם בליווי של הצעירים בכל תהליך הגיוס והשירות הצבאי. ההנהלה והעובדים מאדמה אגן מתייצבים בטקסי החיול, טקסי השבעה, ביקורים יזומים בבסיס ומתנדבי היחידה מוזמנים לאירועי החברה.

האלוף (במיל') גבי אופיר, יו"ר העמותה, ברך ואמר בהתרגשות: "זאת בחירה מושכלת של חברה עסקית, שחיה ונושמת את המציאות בישראל. לא מדובר רק בתרומה, אלא בדרך חיים. זו בחירה בשותפות חברתית וחיזוק החוליות החלשות בחברה, בחירה בחיזוקה של מדינת ישראל כולה וצה"ל בפרט".

"לא משנה בכמה טקסי חיול השתתפתי, אני מתרגש כל פעם מחדש כאילו זו הפעם הראשונה", מסכם הרב מנדי בליניצקי, מנכ"ל עמותת "יד לילד המיוחד". לדבריו, "את הניצוץ בעיניים שרואים אצל הילדים ואצל ההורים – אי אפשר להחליף בשום דבר אחר. אי אפשר לביים אותו, אי אפשר להמציא אותו, ואי אפשר לתת אותו, הוא בא באופן ספונטני ברגעים האלו, והוא גורם לכולנו צמרמורת והתרגשות שמחסירות פעימה בלב".

רגע לפני סיום עלה הדרן עולמי, מנהל הייצור הגלובלי של אדמה ובהתרגשות שיא אמר: "התחברתי לשיר ששרה הלהקה, 'אני ואתה נשנה את העולם', שמדבר על שיתופי פעולה וצעדים קטנים שבסוף עושים את השינוי. חברה שתדע לשלב את כל הרבדים בעשייה, כל אחד על פי יכולתו, תהיה חברה חזקה יותר"

הם קינחו עם שירי ארץ ישראל היפה: 'אני ואתה נשנה את העולם', 'עניין של זמן' ו'מכתב לאחי', בביצוע להקת גדולים במדים המוכשרים והמרגשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר