שמעון כצנלסון וגרשון פלדמן. צילום: פבל
שמעון כצנלסון וגרשון פלדמן. צילום: פבל

"אבדה גדולה עבורי ועבור העיר": עיריית אשדוד נפרדת מחבר המועצה גרשון פלדמן

אבל כבד במועצת העיר אשדוד עת היוודע דבר פטירתו של חבר המועצה, גרשון פלדמן. ראש העירייה, חברי מועצה וחבריו לסיעת "אשדוד ביתנו" ספדו לו

פורסם בתאריך: 13.12.22 13:28

     

היום הלך לעולמו חבר מועצת העיר אשדוד, גרשון פלדמן, שכיהן גם כיו"ר חברת תיירות אשדוד. פלדמן, שכיהן בעבר כסגן ראש העיר אשדוד, הלך לעולמו בגיל 74.

בתור חבר מפלגת "אשדוד ביתנו" ומי שהיה ממייסדיה, ספד לו היום יו"ר המפלגה שמעון כצנלסון, סגן רה"ע. "היום איבדתי חבר קרוב שהיה לי כאח – גרשון פלדמן. חבר מועצת העיר אשדוד וסגן ראש העיר לשעבר, איתו אני צועד יד ביד משנת 1998, עת הקמנו יחד את תנועת 'אשדוד ביתנו'. זו אבדה גדולה עבורי ועבור העיר כולה. גרשון היה איש ציבור מקצועי, ישר, מוערך ומעל הכול – חבר אמת. הוא עזר לאלפי עולים חדשים למצוא את דרכם בישראל, עסק שנים רבות בחינוך ונלחם עבור האזרח הפשוט. הוא עשה זאת בצורה ישרה, אמיתית ולא מתלהמת. גרשון היה דוגמא ומופת לאיך איש ציבור צריך לפעול ולהתנהג. אני ומשפחתי משתתפים בצער המשפחה ומכריו באובדן הגדול", כתב כצנלסון.

גרשון פלדמן ז"ל בישיבת מועצת העיר. צילום: פבל

גרשון פלדמן ז"ל בישיבת מועצת העיר. צילום: פבל

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי כתב עליו: "כבר יותר מ-20 שנה שגרשון הוא חלק ממועצת העיר אשדוד. נבחר ציבור ושליח ציבור, שפעל במסירות גדולה למען תושבי העיר כולה. גרשון נולד בבלארוס ב-1948 ועלה לישראל בשנת 1990. בהשכלתו היה היסטוריון ובלשן, ובמקצועו איש חינוך מסור. בבלארוס ניהל חטיבת ביניים ובית ספר ליתומים ואף הוכר בתואר 'מורה של כבוד'. את עשייתו החינוכית המשיך עם עלייתו לישראל בבית הספר של כנות, בו עבד בין השנים 1992- 2003 כסגן מנהל בית הספר. הוא היה ממקימי תנועת 'אשדוד ביתנו', בה שירת את הציבור, תחילה כחבר מועצה ובהמשך כסגן ראש העיר בין השנים 1998- 2008, בהן היה ממונה על תחומי החינוך ומשאבי האנוש. במהלך כל שנות פעילותו הציבורית עזר באופן אישי לאלפי אנשים, בהם עולים חדשים רבים. ב-2018 חזר לכהן כחבר מועצת העיר ושימש יו"ר החברה העירונית לתיירות, בה תרם תרומה משמעותית לפיתוח ענפי התיירות בעיר ולהצבתה של אשדוד על מפת התיירות הלאומית. גרשון היה סופר וחבר באגודת סופרי ישראל ומי שהנציח, בשני הספרים שפרסם בשפה הרוסית 'גנים על הגג' ו'שי בוער', את סיפורה של יהדות בלארוס. הוא היה אב לשניים וסב לחמישה נכדים. לכתו של גרשון הוא אבידה גדולה לעיר והוא מותיר את כולנו כואבים והמומים. בשמי ובשם כל תושבי אשדוד אני מבקש לשלוח תנחומיי לבני המשפחה הכואבת. זכרו ימשיך להיות חלק מהעיר ותרומתו תלווה אותנו עוד שנים רבות קדימה".

יחיאל לסרי וגרשון פלדמן. צילום: פבל

יחיאל לסרי וגרשון פלדמן. צילום: פבל

גם חברת סיעתו, סטלה ויינשטיין כאבה את לכתו, "היום הלך לעולמו איש מאוד יקר לליבי, אדם שהייתה לי הזכות לא רק לשרת את העיר אשדוד לצידו אלא ללמוד ממנו, להקשיב לו ולהכיר את המורשת שלו. חבר המועצה גרשון פלדמן היה כל כך שונה בנוף הפוליטי, אדם שממעט כל כך במילים ומרבה כל כך במעשים. אדם ששוקל כל מילה כי יודע מה כוחן של מילים. אדם שעוזר לעולים ולזולת רק מתוך תחושת דאגה לאחר ושליחות. התרבות, המדע והחינוך היו נר לרגליו והוא בין האנשים המעטים שאפשר לומר שעיצבו את העיר אשדוד למיקרוקוסמוס התרבותי שהיא. פלדמן כמה שיחות היו לי איתך, כמה פעמים שהייתי כועסת ומתפרצת בישיבות המועצה והיית יושב לידי ותופס לי את היד 'חבל על המילים סטלה, תנצחי אותם במעשים'. לא הכרתי בחיי הקצרים בפוליטיקה הישראלית אדם ישר ועניו ממך, אני מבטיחה לזכור את המילים שלך לעד ולעבוד קשה כדי להשתפר ולו למען זכרך. הייתה לך שנה קשה, תנוח איש יקר".

חברת המועצה, הלך גלבר כתבה: "גרשון היה איש של עשייה, רב ידע, מקצועי, ומסור לעבודתו הציבורית. תחום החינוך היה קרוב לליבו, היתה בו יושרה, צדק ורגישות כלפי האחר. הייתה לי הזכות להכירו מקרוב כשהיה הממונה על החינוך בזמן שהייתי חברת ועד ההורים העירוני ולאורך השנים ההכרות הפכה לקשר מיוחד וחברי. אהבתי אותו מאוד".

חבר המועצה, חנוך דרך ארליך כתב עליו: "איש צנוע, טוב לב ובעל חוש הומור. אשדוד תזכור את עשייתך עבורה".

מודעת האבל

מודעת האבל

הלוויתו של פלדמן תתקיים מחר בשעה 10:00 בבוקר בבית העלמין באשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר