אריה איטח ורעייתו יפית. צילום: דור גפני

דרמה בבית המשפט: אריה איטח זוכה

איטח, אל"מ במיל', הואשם במעשה מגונה והטרדה מינית של עובדות בעיריית אשדוד. הוא כבר זוכה לפני כמה שנים אך הפרקליטות הגישה ערעור והמשפט התחדש. לאחר הזיכוי הבוקר הוא פרץ בבכי. פרסום ראשון

פורסם בתאריך: 29.10.17 11:31

     

בית משפט השלום באשדוד זיכה הבוקר את מנהל אגף הביטחון של עיריית אשדוד אריה איטח מהאשמות נגדו. איטח הואשם במעשה מגונה והטרדות מיניות של שלוש עובדות עירייה.

המשפט ידע כמה תפניות. לאחר שזוכה כבר בעבר, הפרקליטות הגישה ערעור ובית המשפוט המחוזי החזיר את התיק לבית משפט השלום. השופטת גילת שלו החליטה הבוקר כאמור על הזיכוי, בפעם השנייה. בפרקליטות מחוז דרום עדיין לא החליטו אם להגיש ערעור.

איטח מסר בתגובה כשהוא ממרר בבכי: "יש שופטים בישראל והצדק נעשה. אני רוצה לחזור לשקט שלי, למשפחה ולעשייה למען תושבי אשדוד. לא רוצה יותר שום דבר אחר".

 

 

הזיכוי הקודם, בנובמבר 2013, נבע מכך שבית המשפט ביקש לחשוף מקור מודיעיני של המשטרה בתיק והפרקליטות התנגדה אף במחיר של חזרה מכתב האישום, כפי שאכן קרה. אז ציינו בפרקליטות:

"איטח, קב"ט עיריית אשדוד, הואשם במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו, בביצוע שורת עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים כלפי שלוש עובדות שעבדו תחת ניהולו. בתום שלב פרשת התביעה, ולאחר שהמתלוננות העידו בתיק, החליט כאמור בית משפט השלום באשדוד (כב' השופטת גילת שלו), לבקשת בא כוחו של הנאשם, להורות על חשיפת שמו של המקור, בניגוד לעמדת הפרקליטות. יצוין, כי הבקשה כבר נדונה בבית המשפט בתחילתו של ההליך, אך בזמנו בקשת הנאשם בעניין זה נדחתה. לאחר בחינת ההחלטה ע"י גורמי המשטרה הרלוונטיים, כמו גם ע"י הפרקליטות, ולאור הצורך וההכרח להגן על זהות מקורות משטרת ישראל וגופי האכיפה בכלל, ועל זהות המקור דנן בפרט, הוחלט כי אין ביכולתה של המדינה לאפשר את חשיפת זהות המקור (צעד אשר עלול להוביל לסכנת חיים ולפגיעה קשה בעבודת המודיעין של המשטרה). לאור זאת, ובשל היעדר מסלול דיוני הקבוע בחוק, המאפשר לפרקליטות לערור על החלטת ביהמ"ש הנכבד, הוחלט בשלב זה שלא להמשיך בניהול ההליך המשפטי בביהמ"ש השלום (כשהדרך היחידה לכך הינה חזרה מהאישום), ולהגיש ערעור על ההחלטה לחשוף את זהות המקור לבית המשפט המחוזי. יודגש, כי אין בצעד זה- על אף שמשמעותו הינה הפסקת ניהול ההליך לעת הזו – כדי ללמד דבר על קביעה כלשהיא בדבר בירור אמיתות התלונות שהגישו המתלוננות בתיק. אדרבא, הפרקליטות עדיין סבורה כי מדובר בתלונות אמת, וכי יש סיכוי סביר להרשעת מר איטח במיוחס לו בכתב האישום (זאת בהנחה שערעור המדינה בנושא חשיפת המקור יתקבל, וההליך יחזור להתנהל בביהמ"ש)".

איטח אמר אז ל"כאן דרום": "הצדק יצא לאור, אני מקווה שנדע ימים יפים יותר מכאן והלאה".

עו"ד רובינשטיין. צילום: דוד לוי

ואילו סנגורו, עו"ד מנחם רובינשטיין, הגיב אז בחריפות: "במהלך המשפט טענו שמדובר בעלילה שפלה ומרושעת שמאחוריה עומד נבחר ציבור שהעביר למשטרה מידע כוזב שהביא לפתיחת חקירה וגם שכנע את אותן עובדות להעיד, אז התברר שמדובר במודיע משטרתי. נעשה נגד אריה מעשה נבלה ואני עומד מאחורי מילותיי. כל מיני גורמים אינטרסנטיים בעיריית אשדוד המונעים משיקולים פוליטיים וכלכליים חברו יחד כדי לתפור לו תיק פלילי. הם שאפו שהאיש עם האצבע על הסכר כבר לא יהיה שם ורתמו לעזרתם את שלוש הנשים. אריה איטח חף מפשע וזכאי".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר