נמל אשדוד. צילום: שאול ביטון
נמל אשדוד. צילום: שאול ביטון

כמה הרוויח וכמה הפסיד: נמל אשדוד מפרסם את תוצאותיו הכספיות

הכנסות חברת הנמל בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו בכ-920 מיליוני שקלים, והרווח התפעולי השוטף הסתכם בכ-150 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-289 מיליון שקלים והרווח התפעולי ב-30 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 12.12.22 06:15

     

חברת נמל אשדוד מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים לשנת 2022, ומציגה יציבות בהכנסות ברבעון השלישי לשנת 2022, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ורווח תפעולי שוטף משמעותי, זאת למרות התחרות הגוברת מצד הנמלים הפרטיים והחרפת ההאטה הגלובאלית ואי הוודאות בשווקים.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בסך של כ-289 מיליון ₪, עלייה של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.  הרווח התפעולי לתקופה של הרבעון השלישי עמד על כ-30 מיליון ₪, ירידה של כ- 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה בתקופה של 9 החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם בכ-920 מיליוני שקלים, עליה של כ-4% אל מול תקופה מקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לתקופה של 9 החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם בכ-150 מיליון שקל, עלייה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

ניתן לראות ירידה בסה"כ המטענים, בשל התחרות שהחלה בסוף רבעון 2021 ומעצימה. למרות הירידה בהיקפי המטענים, הנמל הצליח לשמור על מגמה חיובית בזכות הכנסותיו מאחסנה.

היקף ההכנסות מהנמל מתייחס לכלל הפעילות הנמלית, הכוללת גם מכולות, כלי רכב, מטעני תפזורת, מטען כללי ואחר. היקף המטענים הכולל שעברו בנמל הינו כ-17 מיליון טון, ירידה של כ-4% לעומת היקף המטענים בתקופה המקבילה אשתקד.

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

במטען הכללי נרשמה עלייה של כ-22.6% בתקופה של תשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 וסך היקף השינוע הגיע לכ-1.4 מיליון טון, בהשוואה לכ-1.2 מיליון טון בתקופה המקבילה בשנת 2021.

במגזר כלי הרכב חלה ירידה של כ-3.5%, והסתכם בכ-91,200 כלי רכב בהשוואה ל-94,600 בתקופה המקבילה בשנת 2021. במטעני התפזורת נרשמה ירידה של כ-4.2%. סך המטענים שהיו הם כ-6.3 מיליון טון בהשוואה לכ-6.6 מיליון טון, בתקופה המקבילה לשנת 2021, ירידה של כ-4%. הירידה ממשיכה את המגמה שאפיינה את שנת 2021, כתוצאה ממגפת הקורונה, המשבר הלוגיסטי הגלובלי.

התוצאות הכספיות המדווחות של חברת הנמל, יחד עם ההשפעות החריגות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022, הסתכמו בהפסד של כ- 285 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד של כ – 80 מיליון ₪ בתקופה מקבילה אשתקד.

"אנו בהחלט חווים תקופה מאתגרת שהחלה עם שיבושים בשרשרת האספקה הגלובאלית, נמשכת בהאטה בשווקים ופתיחת התחרות מצד הנמלים הפרטיים", אמרה אורנה הוזמן בכור, יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד. "למרות זאת, אנו מגיעים לתקופה זו חזקים ויעילים, עם משמעת ניהולית המתאימה לסביבה תחרותית. תוצאות הרבעון משקפות את היכולת להתמודד עם אתגרים אלה״.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"חווים תקופה מאתגרת". יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

אלי בר יוסף, מנכ"ל  בפועל של נמל אשדוד הוסיף: "אנו חווים  אתגרים ניהוליים ועסקיים משמעותיים, אשר נובעים מההאטה הגלובאלית וסביבה תחרותית מקומית מחריפה. אני בהחלט שבע רצון מכך שהגענו לתחרות מוכנים בכל היבט שתפעולי, טכנולוגי ואנושי על מנת על מנת להתמודד עימה כראוי. אנו נמשיך לפעול לשמירת היתרון היחסי של נמל אשדוד אל מול הנמלים הפרטיים תוך חיזוק מעמדנו כנמל של ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר