ז'ילבר שיקלי המסכה
ז'ילבר שיקלי. צילום: אמנות הצילום, ארכיון "כאן דרום"

"המסכה": נטפליקס בסרט על הנוכל האשדודי שעקץ מנהיגים עשירים

ז'ילבר שיקלי, שהתגורר באשדוד וביצע את אחד ממעשי העוקץ המתוחכמים ביותר בעולם, "זכה" כעת לסרט שמגולל את מעלליו ועלה בשירות הטלוויזיה נטפליקס

פורסם בתאריך: 1.12.22 22:25

     

ענקית הסטרימינג נטפליקס, העלתה היום לשירות הטלוויזיה הפופלרי שלה את הסרט "ז'ילבר שיקלי: המסכה", על הנוכל הצרפתי-ישראלי, שהתגורר באשדוד. המפיק הישראלי, אורן רוזנפלד הוא שעומד מאחורי הסרט על שיקלי.

בני משפחתו של שיקלי, כולל גרושתו שירלי, עדיין מתגוררים באשדוד. שירלי שמתראיינת רבות בסרט, מספרת שם על נסיבות היכרותה עם שיקלי ועל החיים לצידו של הנוכל. העיר אשדוד, על רחובותיה ונופיה, מככבים אף הם רבות לאורך הסרט כולו.

שיקלי וגרושתו שירלי

שיקלי, הדהים את צרפת, כאשר הצליח לבצע עוקץ מתוחכם במיוחד לאחר שהתחזה לשר הביטחון לשעבר של צרפת, ז'אן איב לה דריאן. שיקלי, התחזה ללה דריאן ושוחח עם מנהיגים עשירים מהעולם בשיחות וידיאו כשהוא עוטה מסכה בדמות של לה דריאן ויושב בחדר שבו היו תלויים דגלי צרפת, בדומה ללשכה של השר הצרפתי.

הטריילר של הסרט החדש:

באמצעות השיחות הללו הוא הצליח לעקוץ מנהיג רוחני בשם אגא חאן שתרם 20 מיליון אירו למטרות הומניטריות, כפי שהסביר לו שיקלי המתחזה ללה דריאן. במקרה אחר, נעקץ איש עסקים טורקי כשהעברי לשיקלי 47 מיליון דולר, לאחר ששיקלי הסביר לו שהסכום הזה מועבר לתשלום כופר לשחרור שבויים בסוריה. איש עסקים צרפצי נעקץ בסכום קטן יותר של שלושה מיליון יורו.

ז'ילבר שיקלי, כך דווח אז ניסה לעקוץ מנהיגים נוספים כמו מלך בלגיה פיליפ ונשיא מדינת גבון, אך הם לא נפלו בפח.

גם ישראל הייתה מעורבת בחקירה הזאת לאחר שנטען כי הלשכה המזויפת הייתה בישראל. שיקלי נעצר לאחר שטס לאוקראינה ושם נכלא.

אורן רוזנפלד. צילום: אורן רוזנפלד

בעבר, הוא הורשע בעוקץ שאף אותו ביצע מישראל כאשר גרם לאנשי בנקים בצרפת להוציא עבורו מזוודות מלאות דולרים, תוך שהוא מתחזה לדמויות שונות מהבנק. את העוקץ הזה הוא ביצע באמצעות טלפון בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר