לילה סגול באשדוד. צילום: עיריית אשדוד
לילה סגול באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

לילה סגול: אשדוד מציינת את היום הבינ"ל לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

בעיר אשדוד מציינים את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, והאירו את בניין העירייה וכיכרות המפרשים ועין השמש בצבע סגול, כאות הזדהות ותמיכה

פורסם בתאריך: 30.11.22 21:28

     

היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות חל ב-3.12 בכל שנה, על מנת לעורר מודעות אצל אנשים מכל העולם כך שיכירו את תרומותיהם, כישוריהם והישגיהם של אנשים בעלי מוגבלויות. כחלק מקמפיין העלאת המודעות, ערים ברחבי הארץ מאירות מבנים ומונומנטיים מרכזיים בצבע סגול. השנה, מאחר והתאריך חל ביום שבת, הקדימה עיריית אשדוד את הארת מבניה בסגול, להערב, רביעי.

מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, השלטון המקומי והאזורי והאתר "שווים", והוא מוקדש לכבודם של 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות, החיים בישראל. המטרה של היום היא להעלות למודעות הציבור את זכותם של אנשים עם מוגבלויות לחיים של כבוד, שוויון ושילוב בחברה, בקהילה ובעבודה. בין הבניינים שהוארו עד היום: בית הנשיא, גשר המיתרים, תחנת הכוח רידינג בתל אביב, בנייני עיריות ורשויות, שגרירויות ישראל בעולם, ואפילו הבורג' חליפה בדובאי, המגדל הגבוה בעולם.

לילה סגול באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

לילה סגול באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מהמינהל לשירותים חברתיים נמסר כי השנה הנושא הנבחר ליום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ואירועי לילה סגול, הוא 'שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, בקהילה ובעבודה', וכחלק מהנושא החשוב הזה מתקיימים בעיר שורה של אירועים, בהם פסטיבל 'לב ישראלי' בהובלת מרחב יצירה ו'שבוע ואהבת לרעך כמוך' בהובלת מינהל החינוך, המציגים לראווה את היכולות המיוחדות של אנשים עם מוגבלות.

גם מרכזי היום שמופעלים ע"י מחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, מקיימים בחודש דצמבר פעילויות משותפות שמטרתן הכללה והשתלבות של אנשים עם מוגבלות בקהילה. פעילות ראשונה כזו יקיים מרכז שחף (מרכז יום לאנשים עם מוגבלות פיזית קשה) יחד עם משטרת ישראל, בתאריך 05.12.22 בתחנת המשטרה. במסגרת זו יתקיים סיור בתחנה, כאשר המבקרים יכירו את השירותים השונים הניתנים בתחנת אשדוד וכן יתקיים מופע מוזיקלי משותף יחד עם התזמורת המשטרתית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר