בסטודיו. האמן ראובן כהן בעבודתו. אלבום פרטי
בסטודיו. האמן ראובן כהן בעבודתו. אלבום פרטי

"תירגם טקסטים רוחניים ומופשטים לציור": תערוכה חדשה באשדוד של הצייר ראובן כהן

תערוכה חדשה באשדוד לצייר ראובן כהן החוקרת את הקשר בין היבטיה החומריים והרוחניים של ירושלים. אירוע הפתיחה פתוח לקהל הרחב

פורסם בתאריך: 15.11.22 12:29

     

ביום שני ה-21.11 תתקיים פתיחת התערוכה החדשה של האמן ראובן כהן, שיציג את העיר ירושלים בהשראת המיסטיקה היהודית. האירוע פתוח לקהל הרחב, ויהיה בהשתתפות ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי.

הצייר ראובן כהן, מעוגן היטב בקהילת היוצרים המקומית ובקרב וותיקי העיר. הוא אינו מגביל עצמו בתחום ציור אחד ואת עיקר השראתו הוא שואב מנופי הארץ, מהתנ"ך ומהמיסטיקה היהודית.

שאלו שלום ירושלים. יצירה של ראובן כהן

שאלו שלום ירושלים. יצירה של ראובן כהן

פעילותו של ראובן כאמן באשדוד היא רחבת ידיים. עבודותיו מעטרות מקומות רבים בעיר אשדוד והוא תכנן תפאורות רבות בעיר ומחוצה לה. כמו כן, הוא תכנן וביצע את סדרת התבליטים שמעטרים את בית הכנסת המרוקאי ע"ש אבוחצירה באשדוד. ציור ענק נוסף (בגודל 120X250 מטר) פרי מכחולו של ראובן מפאר את בית הכנסת ברובע י"א.

כהן הציג את יצירותיו בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד במקומות רבים בארץ ביניהם: מוזיאון בת ים, בית האמנים באשדוד, בית האמנים באשקלון, בית האמנים בתל אביב , בגלריה "דואט" שבאשדוד, במרכז לאמנויות בבאר שבע ואף בגלריות שונות בצפת. לאור פעילותו הרבה למען הקהילה בלימוד ובהדרכת דור חדש של אמנים ולאור הישגיו האמנותיים ובשל תרומתו הרבה בעיצוב האמנות באשדוד, זכה ראובן כהן בשנת 2009 לאות "מכחול הזהב".

"תערוכתו החדשה "ירושלים-בין הארץ לשמים" היא המשך טבעי ליצירתו שהחלה בצפת בה הושפע מנופי הסביבה, הסמטאות העתיקות ונוף הרים מרהיב עין", אומר שמה פרמן, אוצר התערוכה. "המוטיבים המרכזיים בציוריו הלקוחים מנופי הארץ מתכתבים עם המיסטיקה והמסורת היהודית, שבכוחה של ההשראה הנחה עליו הוא מתרגם טקסטים רוחניים ומופשטים לשפת הציור. מאז ומתמיד העיר ירושלים הייתה נושא חשוב ביצירה האמנותית המקומית והבינלאומית. פניה הרבות של העיר נחשפו לאורך הזמן ביצירותיהם של אמנים רבים כדוגמת נחום גוטמן, אנה טיכו, ראובן רובין, ציונה תג'ר ורבים אחרים".

שישו את ירושלים גילו בה. יצירה של ראובן כהן

שישו את ירושלים גילו בה. יצירה של ראובן כהן

ערב הפתיחה לתערוכה "ירושלים-בין הארץ לשמיים", במעמד ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד. יום שני 21 בנובמבר 2022, בשעה 18:30. בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. האירוע פתוח לקהל הרחב.

ירושלים של זהב. ציור של ראובן כהן

ה


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר