צילום ארכיון: דוברות זק"א
צילום ארכיון: דוברות זק"א

שישה ימים לאחר שנפטרה באוקראינה, תושבת אשדוד מובאת כעת למנוחות

לאחר מאמצים של ארגון זק"א ומשרד החוץ, גופתה של תושבת אשדוד שנפטרה מדום לב באוקראינה מובאת כעת למנוחות בבית העלמין באשדוד

פורסם בתאריך: 13.11.22 18:37

     

ביום שלישי האחרון התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק"א על ישראלית כבת 49 שנפטרה מדום לב בזמן שביקרה את אמה הקשישה בעיר לבוב שבאוקראינה, בני משפחתה בישראל פנו לעזרה בשחרור הגופה והעברתה לישראל ומניעת נתיחה שלאחר המוות בעקבות החוק באוקראינה שחובה לנתח כל נפטר מתחת לגיל 50.

בשל המלחמה באוקראינה פעילות השגרירות מתבצעת במתחם השגרירות בורשה שהיה סגור בעקבות יום העצמאות הפולני והפגנות שהתקיימו באזור, כך שלא ניתן היה לקבל את המסמכים הדרושים והחתימה לשחרור המנוחה לקבורה בישראל.

"מייד עם קבלת הדיווח על המקרה פעלנו יחד עם אנשי המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ וצוות השגרירות בכדי לזרז את הליך השחרור ומניעת נתיחת הגופה", סיפר נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א אוקראינה, "למרות הקשיים בהשגת האישורים בעקבות צימצום פעילות השגרירות בפולין צוותי משרד החוץ בישראל התגייסו למשימה והחלו בהנפקת האישורים הנדרשים, במוצאי שבת העברנו את גופת המנוחה מאוקראינה לשדה התעופה בקישינוב שבמולדבה, למרות שעדיין לא קיבלנו את כלל האישורים לטיסה לישראל.

"הבוקר, כ-18 דקות לפני ההמראה הצלחנו ב"ה להעביר את המסמך האחרון שנדרש לשיחרור גופתה של המנוחה כדי להטיסה ארצה. בזכות פעילותם המסורה של אנשי המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ ומתנדבי היחידה הבינלאומית בזק"א, גופתה הועלתה לטיסה בזמן ובשעה זו מובאת למנוחות בבית העלמין באשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר